nyt bundkort til medion ??
Fra : thomas bærbar

Dato : 29-11-04 21:55

hejsa

Jeg har fået en medion computer ind fra en kammerat, en ALDI model ca 2 år
gammel.

Problemet er at grafikkortet ikke virker, men det lader til at det er AGP
porten som er itu, andre kort virker nemlig heller ikke men et pci kort
virker..

Bundkortet står der MD 5000 på, er der nogen der kender dette, jeg kan ikke
finde noget om det på nettet, og ved ikke noget om hvilket andet bundkort
som vil virke til computeren..

nogen gode råd ?? eller skal jeg til en tysk edb shop og finde en original
reservedel..

thomas

Fra : Thomas Hansen

Dato : 29-11-04 22:14

On Mon, 29 Nov 2004 21:55:09 +0100, thomas bærbar <thomas@4701.dk> wrote:

> [...]
> som vil virke til computeren..
>
> nogen gode råd ?? eller skal jeg til en tysk edb shop og finde en

Hej

Du brude kunne sætte et standart atx eller miniATX mobo i. Det har jeg
gjort i en medion. Nu skriver du ikke lige hvilken cpu og ram moboet
bruger men det burde være muligt at finde noget hvor det hele passer.
Medion bruger i hvertfald standart ATX psu så det er let at skifte moboet.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-11-04 22:15

thomas bærbar wrote:

> kan ikke finde noget om det på nettet, og ved ikke noget om hvilket
> andet bundkort som vil virke til computeren..

Jeg går udfra at de øvrige dele i PC'en er mere eller mindre standard
(Intel CPU og SDR SD-RAM eller DDR SD-RAM). Det er derfor blot at finde
et godt bundkort der passer til CPU og RAM.

Jeg sætter FUT til bundkort-gruppen

Jesper G. Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-04 22:16

thomas bærbar wrote:
> Bundkortet står der MD 5000 på, er der nogen der kender dette, jeg
> kan ikke finde noget om det på nettet, og ved ikke noget om hvilket
> andet bundkort som vil virke til computeren..

Hvad er spec'sne ellers på maskinen? En standard mobo burde jo passe ..

--
Mvh/Martin K
3 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : Henning

Dato : 30-11-04 15:59

wrote:

>hejsa
>
>Jeg har fået en medion computer ind fra en kammerat, en ALDI model ca 2 år
>gammel.

Blev solgt med 3 års garanti, så det er bare at kontakte butikken.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk