Andet multimedie
bentjuul 3670
magazin font
Fra : ulla

Dato : 01-12-04 22:26

Hejsa
Er der nogle her der har en goid ide til en font der
skal bruges til et modeblad (til brødtekst..evt en anden
til forside og overskrifter)

Jeg kan kun komme på frutiger...men det er vist lidt kedelig?

Fra : Niels Boegh

Dato : 01-12-04 22:28

On 2004-12-01 22:25:52 +0100, "ulla" <bender1_@yahoo.dk> said:

> [...]
> til forside og overskrifter)
>
> Jeg kan kun komme på frutiger...men det er vist lidt kedelig?

Hvorfor kan du kun komme i tanke om Frutiger?

Niels

Fra : ulla

Dato : 01-12-04 22:37

Fordi jeg har forsøgt at søge lidt på fonte til magaziner.
Kan kun finde helvetica, garmont og frutiger....men jeg syntes de er lidt
slidt. ville gerne have en der er lidt mere moderne..uden at blive
underlig at læse

Fra : Niels Boegh

Dato : 01-12-04 22:50

On 2004-12-01 22:37:06 +0100, "ulla" <bender1_@yahoo.dk> said:

> [...]
> Kan kun finde helvetica, garmont og frutiger....men jeg syntes de er lidt
> slidt. ville gerne have en der er lidt mere moderne..uden at blive

Du har ca. 50.000 skrifttyper at vælge i mellem.
En vigtig del af dem er vist på www.myfonts.com

Niels

Fra : ulla

Dato : 02-12-04 06:55

ja men se på dem der ligger under magazines...der er ca 8 at vælge imellem

Fra : Studio Smalbro

Dato : 02-12-04 09:13

Du kan jo bruge lige præcis hvad du har lyst til! Sagen er blot at fonten
skal egne sig til det udtryk dit modeblad skal have. Bodoni er sådan lidt
klassisk, men vælger du eksempelvis Eurostile er du over i noget mere
køligt. Meget afhænger af de billeder du bruger. Vælger du nogle kølige
billeder af mænd og damer i "bank-uniform" - ja så er Eurostile måske mere
berettiget end Bodoni. Mens billeder af italienske damer kønt draperet på
romerske ruiner vil passe helt fint til Bodoni.
Under alle omstændigheder har du lov til at bruge hvad du har lyst til og
synes ser fikst ud.

Kh
Bjørn