mine katte ælter mig
Fra : mogens nielsen

Dato : 01-12-04 10:16

Med venlig hilsen
mogens nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar
mine katte, eller nærmer en af dem hopper tit op på mig når jeg ligger i
min sofa og ser fjernsyn. den vader lidt rundt på min mave ( det er en
hankat siremeser/perser 7år på 10kg) og efter et stykke tid sætter den
sig med rumpen mod mig og derefter begynder den at ælte min mave med
begge sine forpoter alle ti klør er ude og jeg kan se og høre at den
nyder det utrolgi meget. det kan faktisk gøre temmelig ondt når den går
til den, men jeg nænner ikke at forstyrer den i sit forhavende og lider
i stilhed. det der under mig er hvorfor den gør det, den anden kat som
er en bror fra samme kul gør det aldrig. den har dog en hel anden skør
vane, den putter alt nyt legetøj ned i vandskålen. men det er en hel
anden historig. men det med æltningen af min mave undrer mig nu med
venlig hilsen okbeat

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 01-12-04 13:50

On 2004-12-01 10:16:22 +0100, mogens nielsen
<mogens.nielsenKATTE@BAKKEjojo.telelet.dk> said:

> men det med æltningen af min mave undrer mig nu med
> venlig hilsen okbeat

Det er helt normal katteadfærd, for en kat der er glad, tryg og elsker
sit menneske
Forklaringen er sådan cirka, at det er et levn fra kattens tidlige
barndom. Killingen ælter i morkattens mave for at få mælken til at
flyde. Man kan også spekulere på, om der er noget markering i det - at
du er kattens ejendom - andre katte, poterne væk! Katte sætter
duftmærker af med poterne når de kradser og ælter.
Uanset hvad, din kat er i ekstase af glæde og velvære når den gør det -
og ja, det kan gøre ondt, når den vælger et ømskindet sted! Donna, der
er den af mine, der ælter, bruger helst min mave eller min lyske - og
helst når hun kan nå den bare hud. Av! Det hjælper tit at studse
kløerne en lille smule på forpoterne med jævne mellemrum, så neglene
ikke er så spidse, for man nænner nemlig ganske rigtigt ikke at flytte
en kat der hygger sig så meget
--
Knus fra Ann R

Fra : Leyna

Dato : 02-12-04 09:41

On Wed, 1 Dec 2004 13:50:19 +0100, Ann Rudbeck
<webmaster@fjerndettesiamis.com> wrote:

>Det er helt normal katteadfærd, for en kat der er glad, tryg og elsker
>sit menneske

Hmmmm... Så synes jeg mine katte må være meget trygge og elske mig
meget højt!
Mine gør det som regel når jeg er gået i seng, og det er altså fint,
hvis man kan holde dynen imellem, og derfor har jeg som regel også
pakket mig ind helt op til hagen. så ligger katten dér og ælter på
dynen og det er jo fint nok. Buster flytter sig dog efterhånden
opefter, så han til sidst ligger på halsen af mig og SÅ kan han nå
hud... nemlig den i ansigtet. AV AV! Det har afbrudt et par
hyggestunder, for jeg vil altså ikke ha' deres sømposer i ansigtet.

Noget helt andet, men i forbindelse med æltningen... Når Popsie rigtig
hygger sig og spinder, så "snotter" hun. Det er ikke noget farvet
ulækkert stads, men fuldstændigt klar væske. Det ser ikke ud til at
genere hende (men det er ikke så behageligt for mig når hun kommer
helt op i ansigtet på mig og så "fnyser" for at få det væk), og hun
virker heller ikke syg på nogen måde. Er det noget I andre kender
noget til, og er det noget jeg skal blive bekymret over?

Jeg har nævnt det for dyrlægen et par gange og han siger bare at så
længe det er klar væske behøver jeg ikke at være bekymret, men hvad
siger I?
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Denise

Dato : 02-12-04 10:33

"Leyna" <leyna@leyna.dk> wrote in message
> opefter, så han til sidst ligger på halsen af mig og SÅ kan han nå
> hud... nemlig den i ansigtet. AV AV!

Vi har et fast ritual om morgenen, når jeg kalder på Dino kommer han, lægger
sig oppe ved mit hoved og muffer mig i håret ved min hals. Jeg har langt hår
og ser ret sjov ud om morgenen, for den ene side er helt touperet. Nogle
gange går han helt i selvsving og så bider han mig i øret, AV.

> Det har afbrudt et par
> hyggestunder, for jeg vil altså ikke ha' deres sømposer i ansigtet.

Hæ hæ

> [...]
> virker heller ikke syg på nogen måde. Er det noget I andre kender
> noget til, og er det noget jeg skal blive bekymret over?

Når jeg så har nusset lidt med Dino er det Blondes tur. Er Dino der, så står
han bag mit hoved og ælter mens han prøver og vaske mit hår og min næse. Han
hygger sig så meget at han tapdrypper klar væske fra næsen. Så jeg skal hele
tiden tørre ham med min hånd, for ellers ryster han hovedet så det flyver
til højre og venstre og så flygter Dino ned ad sengen -) og Molly som ligger
mellem os ved hovedet bliver dyngvåd og får store øjne . Og jeg prøver at
dække hovedet. Jo tak, det kender vi udemærket, det er helt normalt hos os.
Dino kan skam også få rigelig våd næse, og når han så prøver at stikke
hovedet ind i min mund, ja så er det altså ret ulækkert, med sådan en saftig
næse

--
Hilsen Denise

Fra : Leyna

Dato : 02-12-04 12:55

On Thu, 2 Dec 2004 10:33:00 +0100, "Denise"
<Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote:

> [...]
>tiden tørre ham med min hånd, for ellers ryster han hovedet så det flyver

Popsie får nu altid gjort det sådan at jeg bliver pjaskvåd i ansigtet.
*G* Men hvad skyldes det?
Er der noget galt med katten?
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Denise

Dato : 02-12-04 14:16

> Popsie får nu altid gjort det sådan at jeg bliver pjaskvåd i ansigtet.

Du skal bare tørre ham om munden med din hånd hele tiden, så bliver man ikke
så våd

> *G* Men hvad skyldes det?
> Er der noget galt med katten?

Nej det kan jeg ikke forestille mig, det er vel bare fordi de bliver helt
ekstatiske. Ligesom vi selv ikke kan holde på mundvandet, hvis vi ser noget
lækkert eller svømmer hen over noget Hos dem er det åbenbart fra næsen
det kommer, nogle savler fra munden ved jeg, når de flipper ud. Altså jeg
gætter jo bare, men Blonde har vist gjort det hele sit liv. Jeg har i hvert
tilfælde aldrig været urolig på grund af det.

--
Hilsen Denise

Fra : Leyna

Dato : 02-12-04 21:47

On Thu, 2 Dec 2004 14:15:51 +0100, "Denise"
<Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> wrote in message

>Du skal bare tørre ham om munden med din hånd hele tiden, så bliver man ikke
>så våd

Uha uha, nu får du problemer... HENDE... tørre HENDE, for Popsie er jo
en DAME! *G*
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Denise

Dato : 03-12-04 07:16

> Uha uha, nu får du problemer... HENDE... tørre HENDE, for Popsie er jo
> en DAME! *G*

Hi hi, sorry, du må lige undskylde overfor Popsie

--
Hilsen Denise

Fra : Leyna

Dato : 03-12-04 10:17

On Fri, 3 Dec 2004 07:15:58 +0100, "Denise"
<Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> wrote in message

>Hi hi, sorry, du må lige undskylde overfor Popsie

Skulle hilse og sige at du må kalde hende hvad som helst hvis bare du
gider kæle hende!
http://www.leyna.dk/popsie.jpg
(hvis du lige ville se hvem vi snakker om)
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Denise

Dato : 03-12-04 11:10

> Skulle hilse og sige at du må kalde hende hvad som helst hvis bare du
> gider kæle hende!
> http://www.leyna.dk/popsie.jpg
> (hvis du lige ville se hvem vi snakker om)

Uh ha, hun ser dejlig ud, er hun også venlig (modsat de fleste hunkatte jeg
kender, der måske godt kunne give en tå, hvis man kæler dem på maven -
bortset fra min egen selvfølgelig, hun er godt opdraget)

--
Hilsen Denise

Fra : Leyna

Dato : 03-12-04 19:54

On Fri, 3 Dec 2004 11:10:29 +0100, "Denise"
> [...]

>kender, der måske godt kunne give en tå, hvis man kæler dem på maven -
>bortset fra min egen selvfølgelig, hun er godt opdraget)

Begge mine katte er venlige og fredsommelige. Popsie _kan_ i kælenskab
finde på at nappe i min finger, men ellers er en vandkaskade vist den
største fare. Hun hverken bider eller river, og har aldrig gjort det.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-04 00:11

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
hvert
> tilfælde aldrig været urolig på grund af det.

De to søskende katte vi har, både ælter og sutter på vores tøj, men de
savler ikke...
Det startede med, at den ene søster begyndte og så startede den anden kat
også på det kort tid efter.
Kan det mon skyldes, at de kom hjemmefra som 10 uger ?
Ellers er de begge glade og harmoniske katte, der enes godt med både vores
to andre katte, nabokattene og hundene.

De to andre katte vi har ælter ikke, men vasker os i hele hovedet. Av. Hvem
har så brug for scrubcreme ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Denise

Dato : 03-12-04 07:30

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> wrote in message

> savler ikke...
> Det startede med, at den ene søster begyndte og så startede den anden kat
> også på det kort tid efter.
> Kan det mon skyldes, at de kom hjemmefra som 10 uger ?

Ja, det siger man jo er en af de ting der kan ske. De første katte jeg selv
havde var 2 vildkatte unger, de var ikke ret mange uger da vi fik dem. Den
ene var også en sådan type. Når den lå hos mig og kælede, æltede den løs og
suttede og pattede på mit tøj så det blev drivvådt. Den anden gjorde det
ikke.

> Ellers er de begge glade og harmoniske katte, der enes godt med både vores
> to andre katte, nabokattene og hundene.

Det er bare dejligt og heldigt, når det går sådan.

> De to andre katte vi har ælter ikke, men vasker os i hele hovedet. Av.
Hvem
> har så brug for scrubcreme ?

Hvis du har Somali, kan du slet ikke tåle at blive vasket i hovedet. Deres
tunger er simpelthen så ru og raspede, pga deres pels, at mere end 2 slik så
går der næsen hul på huden. Så når Blonde går i gang med næsen, får han
højst lov 2 gange, både fordi den bliver hudløs, men også fordi 3 gang
plejer han at bide forsigtigt i næsen. Det er også ok med mindre hans ene
tand tilfældigvis rammer i næseboret, for så gør det squ ondt. Men hvad gør
man ikke for at glæde og hygge med kattene

--
Hilsen Denise

Fra : Jan Holm

Dato : 02-12-04 00:21

mogens nielsen wrote:
> [...]
> det er en hankat siremeser/perser 7år på 10kg) og efter et stykke tid
> sætter den sig med rumpen mod mig og derefter begynder den at ælte

Vores siameser, Max er også en noget af en bagersvend. Vi kører efter
samme teori som Ann. Klip neglene, det hjælper en del.

> har dog en hel anden skør vane, den putter alt nyt legetøj ned i
> vandskålen. men det er en hel anden historig.

Det gør Max også engang imellem. En dag gjorde han det med en af
de her mus med katterurt i. Vi blev enige om at det var fordi han ville
have noget katteurte the

Mvh
Jan Holm