N6230: "Telefonbegrænsning er slået til"
Fra : Jakob G.

Dato : 30-11-04 22:39

Hej med jer!

Nu har jeg for første gang sat et andet SIM-kort i min 6230 for at bruge den
på en tur til udlandet. Normalt kører jeg med TDC (tjenestetelefon) og det
andet kort er et Telmore til privat brug.

Men efter jeg har indtastet PIN-koden skriver den Telefonbegrænsning er
slået til". Når jeg siger "Fortryd", skriver den "Angiv begrænsningskode"
(på 4 cifre åbenbart), men jeg kan ikke finde på en forudindstillet kode.
Har prøvet 1234 og 0000. Jeg har ikke aktiveret noget, og når jeg sætter det
oprindelige SIM-kort i og går ind på Sikkerhedsindstillinger og
Sikkerhedsniveau står der "Intet", så det er åbenbart ikke aktiveret...

Hvad kan jeg gøre? Telefonen er ikke SIM-låst.

--
Hilsen Jakob

Fra : DirectX

Dato : 30-11-04 23:00

> [...]
> Sikkerhedsniveau står der "Intet", så det er åbenbart ikke aktiveret...
>
> Hvad kan jeg gøre? Telefonen er ikke SIM-låst.

Det er den, telefon begrænsning betyder den er låst. så du kan ikke bruge de
almindelige koder, du skal have udregnet en kode specielt til din telefon...

Mvh
C@ss

Fra : Jakob G.

Dato : 30-11-04 23:07

> Det er den, telefon begrænsning betyder den er låst. så du kan ikke bruge
> de
> almindelige koder, du skal have udregnet en kode specielt til din
> telefon...

?!

OK, jeg købte den som ikke SIM-låst, men den er blevet opdateret (hos en
TDC-forhandler) forleden i forbindelse med en reparation, så måske er den
blevet låst igen dér?

Når jeg vil ændre sikkerhedskoden skal jeg angive en ny, hvorefter den
"sender anmodningen" til et eller andet sted. Den går altså "online". Har
det noget med det at gøre?

Jeg har før fået en kode fra en hjemmeside, hvor man kunne låse en
Nokia-telefon op gratis. Kan du huske adressen?

--
Hilsen Jakob

Fra : Th Frydensberg

Dato : 30-11-04 23:23

"Jakob G." wrote:

> Nokia-telefon op gratis. Kan du huske adressen?

www.dkunlock.dk
ell.

http://www.tekit.dk/

Fra : Jakob G.

Dato : 01-12-04 08:42

> www.dkunlock.dk

De har vist ingen side, hvor man kan gøre det gratis...

> ell.
>
> http://www.tekit.dk/

De har en, men det virker ikke. "Forkert kode", skiver den. Tør ikke prøve
mere.
Jeg må vist en tur til forhandleren.

--
Hilsen Jakob

Fra : DirectX

Dato : 30-11-04 23:25

"Jakob G." <nogen@emialadresse.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> TDC-forhandler) forleden i forbindelse med en reparation, så måske er den

Der kan jeg desværre kun sige Ja ... " hundehoveder"

> Når jeg vil ændre sikkerhedskoden skal jeg angive en ny, hvorefter den
> "sender anmodningen" til et eller andet sted. Den går altså "online". Har
> det noget med det at gøre?

Klart nej!!

> Jeg har før fået en kode fra en hjemmeside, hvor man kunne låse en
> Nokia-telefon op gratis. Kan du huske adressen?

Tja
www.tekit.dk

> Hilsen Jakob

Mvh
C@ss

Fra : Jakob G.

Dato : 01-12-04 08:53

> Der kan jeg desværre kun sige Ja ... " hundehoveder"

Det er måske meget normalt..? :-|

--
Hilsen Jakob

Fra : Anders

Dato : 01-12-04 09:31

Ud fra hvad jeg kan læse er den blevet simlåst igen efter opdateringen.
Kontakt evt. TDC igen og forklar dem om problemet. Og forlang at de sørger
for at den bliver låst op igen.

Mvh
Anders

Fra : Jakob G.

Dato : 01-12-04 19:04

> Ud fra hvad jeg kan læse er den blevet simlåst igen efter opdateringen.
> Kontakt evt. TDC igen og forklar dem om problemet. Og forlang at de sørger
> for at den bliver låst op igen.

Det har jeg gjort. Den var rigtig nok låst. De låste den op uden problemer.
(Utroligt...)

--
Hilsen Jakob