Landevejens Robin Hood
Fra : Per Vadmand

Dato : 30-11-04 00:29

Jeg så som barn en meget spændende - syntes jeg dengang - film om Dick
Turpin med titlwen "Landevejens Robin Hood". Jeg aner intet om nationalitet
eller skuespillere, men den må være fra engang i 50'erne (i sort-hvid). Har
nogen et bud?

Per V.

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 30-11-04 01:03

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> enriched usenet with:

> [...]
> Turpin med titlwen "Landevejens Robin Hood". Jeg aner intet om
> nationalitet eller skuespillere, men den må være fra engang i 50'erne

IMDb er som altid din ven.

Her er nogle at starte med:
http://www.imdb.com/Find?select=Characters&for=dick+turpin

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Now playing: Band Aid - Do They Know It's Christmas

Fra : Henrik Larsen

Dato : 30-11-04 02:56

"Lars Kyndi Laursen" <spam_me_senseless@mail.dk> skrev i en meddelelse
> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> enriched usenet with:

> IMDb er som altid din ven.
>
> Her er nogle at starte med:
> http://www.imdb.com/Find?select=Characters&for=dick+turpin

Jeg vil gætte på, at den film Per har set er "Lady and the Bandit", den er
nemlig i s/h. Den anden halvtresser titel, "Dick Turpin: Highwayman" var en
tidlig Hammer film, som i dag vistnok er gået tabt...

Vh Henrik

Fra : Peter B. Juul

Dato : 30-11-04 06:43

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> writes:

> Jeg så som barn en meget spændende - syntes jeg dengang - film om Dick
> Turpin med titlwen "Landevejens Robin Hood".

Heh.

Det er lidt som "Den korsikanske Napoleon", "Fysikkens Niels Bohr"
eller "Havets Niels Juel".

Jaja.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Første bind i Sandman-serien er noget af det
The RockBear. ((^)) bedste der er udgivet i tegneseriemediet

Fra : Peter Knutsen

Dato : 02-12-04 23:55

Peter B. Juul wrote:

> Heh.
>
> Det er lidt som "Den korsikanske Napoleon", "Fysikkens Niels Bohr"
> eller "Havets Niels Juel".

Er det ikke lidt pedantisk at insistere på at Sherwood ikke
var en skov?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-12-04 00:08

Peter B. Juul wrote:

> Det er lidt som "Den korsikanske Napoleon", "Fysikkens Niels Bohr"
> eller "Havets Niels Juel".

LOL...

/David