Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Konto i Schweiz
Fra : Jørgen Svendsen

Dato : 29-11-04 18:19

Hej

Sad og diskuterede med nogle venner her i weekenden, hvor folk der havde
sorte penge/penge tjent ved kriminalitet gjorde af dem. I den forbindelse
faldt snakken på konti i Schweiz - vi var dog ikke helt enige om nogle af
spørgsmålene - og nu er jeg blevet nysgerrig.

Er der stadig bankhemmelighed i Schweiz, sådan at danske myndigheder -
skattevæsen og politi ikke kan få oplysninger om, hvorvidt man har konto
der?

Er det noget bankerne selv vælger - eller må de ikke oplyse det?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-11-04 18:36

In article <41ab5a16$0$66404$14726298@news.sunsite.dk>, Jørgen Svendsen wrote:
> [...]
>
> Er der stadig bankhemmelighed i Schweiz, sådan at danske myndigheder -
> skattevæsen og politi ikke kan få oplysninger om, hvorvidt man har konto

Malaysia er under alle omstændigheder bedre.

Men typisk køber man motorcykler, guldkæder, huse etc, og siger det
ejes af ens gamle mor, eller en fodboldspiller, advokat etc. Der var
en rocker der havde lånt ret mange ting af Tøffe.

> Er det noget bankerne selv vælger - eller må de ikke oplyse det?

Der kan altid komme en dommerkendelse.

Men det dårligste man kan gøre er at have dem på en bankkonto i Schweitz.
Hvis du opretter en konto hos en børsmægler i USA, så skriver du under
på, at du er en non-resident alien individual (Form W-8BEN) og de oplyser
ikke noget til nogen.

Fra : Janne L

Dato : 30-11-04 10:50

meddelelse news:slrncqmngr.1m4.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

> Malaysia er under alle omstændigheder bedre.

Nu bliver jeg nysgerrig...kan man mon åbne og administrere en bankkonto i
Malaysia via Internet? - eller hvordan gøres det i praksis.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-12-04 22:18

In article <41ac423e$0$65075$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Janne L wrote:

> [...]
>
> Nu bliver jeg nysgerrig...kan man mon åbne og administrere en bankkonto i
> Malaysia via Internet? - eller hvordan gøres det i praksis.

Aner det ikke. Men en bankmand anbefalede det, da vi ikke har politi-
samarbejde, og ingen udleveringsaftaler. Men hovedstaden er sandsynligvis
tilstrækkeligt moderne.

Fra : K-man

Dato : 04-12-04 23:49

Er det noget vi er 100 på? at USA ikke oplysernoget? Link?

-K-

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-12-04 20:56

In article <41b23f05$0$39945$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, K-man wrote:
> Er det noget vi er 100 på? at USA ikke oplysernoget? Link?

I W8BEN står der vist at myndighederne ikke får besked om dine
forhold når du underskriver. Dermed kan de ikke informere DK.

Da jeg legede på NASDAQ for 6-7 år siden måtte jeg udfylde en sådan.
Men nu hentede jeg ikke ligefrem penge hjem, så fopr mig betød det
ikke så meget. Men det er selvfølgelig muligt reglerne er blevet ændret.

Fra : Anders Mørk

Dato : 06-12-04 10:14

> I W8BEN står der vist at myndighederne ikke får besked om dine
> forhold når du underskriver. Dermed kan de ikke informere DK.

Reglerne er stadig de samme. Du har selv pligt til at oplyse om udenlandske
formueforhold når du er skattepligtig i DK. Når du så gør det, skal du
naturligvis dokumentere hvordan du regner din skat ud, med diverse bilag fra
den udenlandske børsmægler.

../Anders

Fra : Soren_M

Dato : 07-03-05 09:51

"Anders Mørk" <anders@moerk-nozohour.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
det,
> skal du naturligvis dokumentere hvordan du regner din skat ud, med

Nu snakker i om USA, Maleysia og Schweiz, men er der ikke andre
muligheder?

Har hørt om Gibraltar, Camen Isle, Lichtenstein mm.

Har de samme regler?

Mvh.
Søren

Den har indtil videre sparet mig for at få 14687 spam-mails.
Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Anders Mørk

Dato : 07-03-05 10:39

> Nu snakker i om USA, Maleysia og Schweiz, men er der ikke andre
> muligheder?
>
> Har hørt om Gibraltar, Camen Isle, Lichtenstein mm.
>
> Har de samme regler?

Ja, reglerne er de samme for skatteydere i DK. Der er fælles OECD-regler for
hvor man beskattes når man bor i et OECD-land. De faktiske formuleringer er
lidt abstrakte, men rent konkret betaler man typisk skat der hvor man har
sit 'livsvirke', dvs. der hvor man bor, har familie mv. Ens indkomst, uanset
hvor den kommer fra, vil så skulle beskattes der.

../Anders