Killing sluger maden
Fra : Tyfon

Dato : 29-11-04 14:43

Ja den hugger det nærmest i sig skålen skal tømmes på rekordtid og helt

Det er kun dens vådfoder den gør det med tørfoder kan den spise næsten
normalt

Hvordan får jeg det stoppet ? skal jeg bare lade den foræde sig eller kan
den død af det ?

Maj Britt

Fra : Camilla Baird

Dato : 29-11-04 15:03

Tyfon wrote:

> [...]
> normalt
>
> Hvordan får jeg det stoppet ? skal jeg bare lade den foræde sig eller kan

Hvis den spiser godt af sit tørfoder, hvorfor så overhovedet give den
vådfoder?
Ellers er den bedste måde at vende adfærden på at servere maden i flere
mindre portioner i løbet af dagen.
mvh Camilla

Fra : Tyfon

Dato : 29-11-04 15:17

"Camilla Baird" <mail@korat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vådfoder?
> Ellers er den bedste måde at vende adfærden på at servere maden i flere

Du skulle høre en jamren hvis den ikke får det

Maj Britt

Fra : Tyfon

Dato : 29-11-04 17:29

Ja fik jo ikke svar på det så prøver igen

'Kan den dø af at foræde sig for så kan den vel lære det
Jeg hverken kan eller vil fodre den flere gange dagligt

Maj Britt

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-04 18:27

Tyfon wrote:
> Ja fik jo ikke svar på det så prøver igen
>
> 'Kan den dø af at foræde sig for så kan den vel lære det
> Jeg hverken kan eller vil fodre den flere gange dagligt
>
> Maj Britt

Hvad med at lade den have tørfoder ad libitum ?
Så kan den gå og småspise hele dagen.

Tina
DK Heart & Soul - Opdræt af Norske Skovkatte,
Perser/Exotic samt salg af kattelegetøj.
www.heart-and-soul.dk

Fra : Tyfon

Dato : 29-11-04 19:09

"Tina" <catcity snabela punktum tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Tina
> DK Heart & Soul - Opdræt af Norske Skovkatte,
> Perser/Exotic samt salg af kattelegetøj.

Det har den skam også har vores gamle kat oss altid haft .. problemet med
den lille er at når den spiser stopper den ikke før der ikek er mere

Den har her til aften ædt 1 halv dåse wishkat sådan en dåse holder
normalt 3 dage til den gamle .. mindst
Den stopper ganske simplet ikek før de riek er mere tilbage

Maj Britt

Fra : maz

Dato : 29-11-04 19:47

Tyfon wrote:
> Den har her til aften ædt 1 halv dåse wishkat sådan en dåse holder
> normalt 3 dage til den gamle .. mindst
> Den stopper ganske simplet ikek før de riek er mere tilbage
>
> Maj Britt

Nu har du jo valgt at tage ansvaret for katten - og dermed også at den ikke
foræder sig ;)
Løsningen er at give den 1 lille portion om morgenen, og 1 lille portion om
aftenen. Så slipper du for at den foræder sig og den får sit vådfoder. Det
er ganske normalt at fodre katte minimum 2 gange dagligt og ofte tørkost ad
libitum. Kattes fordøjelse har bedst af små og mange portioner, og har
derfor bedst af at gå og småspise hele dagen.

Det kan vel også lade sig gøre? Inden du går om morgenen, og når du kommer
hjem om aftenen?

/M

Fra : Lene Nielsen

Dato : 29-11-04 21:22

hmm nu er det nok ikke lige det bedste foder du giver din kat og så kan jeg
da kun anbefalde at du nøjes med at give den en spiseske ad gangen og hvad
er det for noget tørkost du giver den for det dåsemad du giver den er ikke
godt der er nogen stoffer som kan give kræft og derfor har jeg af egen
erfaring oplevet det da jeg for 9 år siden midste en kat som kun fik whiskas
som dåse mad og tørkost som blev købt hos dyrlægen og der blev taget prøver
af den da den døde og derved kan jeg sige det var dåsemaden der havde givet
den kræft
skal jeg anbefalde et godt tørkost foder ville jeg sige at du skal køre
Olivers der er alle de ting i en kat har brug for at leve med gode tarm og
mave system og af vådkost kan jeg kun sige næsten alt andet end whiskas

knus lene