Hannibal
Fra : Zeki

Dato : 28-11-04 22:03

....ikke "Lector", men "Barca"

Nu kommer der en film om en af verdenshistoriens mest kendte generaler -
karthageren Hannibal, som ca 200 f.kr drog gennem alperne med sine elefanter
for at udfordre det romerske rige.

http://www.imdb.com/title/tt0382731/

Der er ikke meget information endnu, andet end at det er en Columbia
produktion, at manuskriptet bliver skrevet af den samme mand som skrev
'Gladiator' og at Vin Diesel (!) spiller hovedrollen.

Mvh Zeki

Fra : Morbid Angel

Dato : 28-11-04 23:06

On Sun, 28 Nov 2004 22:02:39 +0100, "Zeki"
<zeki@[fjerndette]tiscali.dk> wrote:

> [...]
>produktion, at manuskriptet bliver skrevet af den samme mand som skrev
>'Gladiator' og at Vin Diesel (!) spiller hovedrollen.

Ja det tager nok ingen ende. Nu kommer der nok en 10-20 "stor" film om
året omhandlende halvnøgne mænd iført sværd og sandaler =)~

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Morten DH

Dato : 29-11-04 17:14

"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Ja det tager nok ingen ende. Nu kommer der nok en 10-20 "stor" film om
> året omhandlende halvnøgne mænd iført sværd og sandaler =)~

Tja det er da kun omkring 40 år siden den slags blev lavet i mangefold bl.a.
i Italien - måske er det tid igen

Fra : Per Vadmand

Dato : 28-11-04 23:37

"Zeki" <zeki@[fjerndette]tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> produktion, at manuskriptet bliver skrevet af den samme mand som skrev
> 'Gladiator' og at Vin Diesel (!) spiller hovedrollen.

Så glæder jeg mig bare til filmen om nin yndlingspldtidsskurk (kendt fra
Mikkelsens latinbog) Jugurtha.

Per V.

Fra : Bo Warming

Dato : 30-11-04 09:37

> "Zeki" <zeki@[fjerndette]tiscali.dk> wrote in message

> Så glæder jeg mig bare til filmen om nin yndlingspldtidsskurk (kendt fra
> Mikkelsens latinbog) Jugurtha.

Jeg glæder mig til filmatisering af Cæsar-bog som forfatteren præsenterede
på bogmessen
Cæsar berømmes desværre i den, selvom han var langt mere folkemords-ond end
Hitler og Stalin - halvdelen af gallerne holocaustedes.
Men forfatteren modsagde Pedro, EB, der tror på alskens vandrehistorier om
epilepsi

Var Alexander mere grusom end andre hæførere - Perikles, Darios, Kyros,
faraoer, Hannibal, Spartakus, Marius, Sulla, Scipio, Pompejus, Kejser
Augustus?????
Kunne man overhovedet være hærfører dengang uden at folkemyrde og
vennemyrde?
Nogle har haft god presse DER FORTIEDE nødvendig justits.

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 29-11-04 00:03

"Zeki"
> [...]
> produktion, at manuskriptet bliver skrevet af den samme mand som skrev
> 'Gladiator' og at Vin Diesel (!) spiller hovedrollen.

Vin Diesel

Mvh.
Lars

Fra : John Hinge

Dato : 29-11-04 10:43

On 28 nov 2004 Zeki was heard to say:

> ...ikke "Lector", men "Barca"
> http://www.imdb.com/title/tt0382731/

Ganske vist holder jeg, til mine kammeraters skræk og rædsel, meget
af at se Vin Diesel film. Jeg finder manden underholdende.
Men tanken om Vin som Hannibal.. brrr...
Til min trøst ser jeg at den side Zeki referer til tilsyneladende
ikke er opdateret siden Oktober 2003.. Man kan håbe projektet
er bortgået i tavshed...

--
John Hinge - shayera / .sPOOn. http://www.spoon.dvd-klub.dk
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : ASKF

Dato : 30-11-04 15:07

John Hinge ytrede sig i <Xns95B06CB3A512FSHAYERA@62.243.74.162> med
dette:

> [...]
>Til min trøst ser jeg at den side Zeki referer til tilsyneladende
>ikke er opdateret siden Oktober 2003.. Man kan håbe projektet

Hvis man kikker på IMDBs oplysninger om Vin Diesel står han også opført
som producer for Hannibal <http://www.imdb.com/name/nm0004874/>, så der
vil nok ikke være meget håb for at han fjerner sig selv fra hovedrollen

Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Konrad

Dato : 29-11-04 12:45

> [...]
> produktion, at manuskriptet bliver skrevet af den samme mand som skrev
> 'Gladiator' og at Vin Diesel (!) spiller hovedrollen.

Det lyder da skrækkeligt. Hannibal er imho én af de mest interessante plots
man kan komme på i sandal-kategorien...

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 29-11-04 18:36

> [...]
> produktion, at manuskriptet bliver skrevet af den samme mand som skrev
> 'Gladiator' og at Vin Diesel (!) spiller hovedrollen.

Oh my god! Vin Diesel?... Nok er han underholdende i
"læn-sig-tilbage-og-slå-hjernen-fra" action brag... Men som en historisk
helt! Jeg tør ikke sige det højt.... men hører jeg nogle viske KATASTROFE?

Mvh. Martin

Fra : Zeki

Dato : 29-11-04 18:45

> Oh my god! Vin Diesel?... Nok er han underholdende i
> "læn-sig-tilbage-og-slå-hjernen-fra" action brag... Men som en historisk
> helt! Jeg tør ikke sige det højt.... men hører jeg nogle viske KATASTROFE?

Giv dog manden en chance. Han var fremragende i 'A Man Apart'.

Mvh Zeki

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 29-11-04 20:04

> Giv dog manden en chance. Han var fremragende i 'A Man Apart'.
>
> Mvh Zeki

Egenligt så syntes jeg bare han spillede den rolle i A Man Apart, som han
spiller i alle sine film. Nemlig Vin Diesel - da det er den rolle han bliver
castet til hver gang.
Ligesom Hugh Grant altid spiller Hugh Grant i sine film. Ingen husker hvad
Hugh's karakterer hedder i filmene, men blot at han er Hugh.

Men oki jeg vil give filmen en chance når den kommer, men tør ikke at håbe
på noget

Mvh. Martin

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 29-11-04 20:21

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Ligesom Hugh Grant altid spiller Hugh Grant i sine film. Ingen husker hvad
> Hugh's karakterer hedder i filmene, men blot at han er Hugh.

Og Axel Strøbye spiller altid Axel Strøbye!
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : David Rasmussen

Dato : 30-11-04 00:25

Jonas Gaarde wrote:

> Og Axel Strøbye spiller altid Axel Strøbye!

Hvad? Axel Strøbye som Hannibal, siger du? Er det det du siger?

:)

/David

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 30-11-04 00:36

On Tue, 30 Nov 2004 00:24:34 +0100, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Hvad? Axel Strøbye som Hannibal, siger du? Er det det du siger?

Som Hannibal the Cannibal i en dansk remake af "Lammenes stilhed" med
Paprika Steen som agent Starling og Jakob Haugaard som Buffalo Bill.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : David Rasmussen

Dato : 30-11-04 12:29

Niels Søndergaard wrote:

> Som Hannibal the Cannibal i en dansk remake af "Lammenes stilhed" med
> Paprika Steen som agent Starling og Jakob Haugaard som Buffalo Bill.

LOL...

/David

Fra : Konrad

Dato : 30-11-04 12:43

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message

> Som Hannibal the Cannibal i en dansk remake af "Lammenes stilhed" med
> Paprika Steen som agent Starling og Jakob Haugaard som Buffalo Bill.

Så skal den da vist hedde "Dumskabens Øjne"

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 30-11-04 15:45

On Tue, 30 Nov 2004 12:43:11 +0100, "Konrad"
<david_konrad@hotmail.com> wrote:

>"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message

>Så skal den da vist hedde "Dumskabens Øjne"

Eller "Lammende tavshed". Kunne laves som stumfilm. Men så kan vi
naturligvis ikke høre Strøbye sige: "Det er SKØNT at være kannibal."

Jeg glæder mig i øvrigt til den scene, hvor han spiser en portion
gullaschbaron og siger: "Det eneste, der mangler, er Paprika".

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 30-11-04 16:05

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg glæder mig i øvrigt til den scene, hvor han spiser en portion
> gullaschbaron og siger: "Det eneste, der mangler, er Paprika".

LOL!
You guys crack me up!

Fra : David Rasmussen

Dato : 30-11-04 16:41

Niels Søndergaard wrote:

> [...]
>
> Jeg glæder mig i øvrigt til den scene, hvor han spiser en portion
> gullaschbaron og siger: "Det eneste, der mangler, er Paprika".

Haha...

/David

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 30-11-04 11:14

"Zeki" <zeki@[fjerndette]tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Giv dog manden en chance. Han var fremragende i 'A Man Apart'.
>
> Mvh Zeki

Og i `Saving private Ryan`.

Hygge
MJ

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 30-11-04 15:46

On Tue, 30 Nov 2004 11:14:20 +0100, "Martin Jørgensen"
<martinFJERNDETTE@heidiogmartin.dk> wrote:

>"Zeki" <zeki@[fjerndette]tiscali.dk> skrev i en meddelelse

>Og i `Saving private Ryan`.

Og i "XXX"? Den fyr er simpelthen for bøvet.

Mvh
Niels Søndergaard