Jens Breth Hansen en Forening
Fra : Marianne Hellemose

Dato : 28-11-04 21:26

Jeg har lige haft en 1½ times tlf-samtale med 3 mennesker fra Århus, om
vores "ven" Jens Breth Hansen
de vil gerne have et "samarbejde" og starte en Forening
for at lave mest muligt opmærksomhed omkring ham, af en eller anden grund
mente de at jeg var et oplagt sted at starte ) formålet vil være at
samle så mange som muligt, både passive og aktive medlemmer, som så kan
koordinere og fordele "arbejdet" mellem sig.

Og så er det nu at I alle skal råbe i munden på hinanden,
og sige at I vil gerne være medlemmer

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Crazy Camilla

Dato : 28-11-04 21:43

"Marianne Hellemose" <hellemose.som4@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Og så er det nu at I alle skal råbe i munden på hinanden,
> og sige at I vil gerne være medlemmer

Jeg melder mig straks ind!

MVH Camilla.

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 28-11-04 21:56

"Marianne Hellemose" <hellemose.som4@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Og så er det nu at I alle skal råbe i munden på hinanden,
> og sige at I vil gerne være medlemmer

Jeg er med

Joan
www.haarbolden.dk

Fra : Denise

Dato : 28-11-04 22:04

Marianne Hellemose wrote:
> [...]
> som så kan koordinere og fordele "arbejdet" mellem sig.
>
> Og så er det nu at I alle skal råbe i munden på hinanden,

Selvfølgelig, alt hvad der kan gøres for at modarbejde det fjols er jeg med

--
Hilsen Denise

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 28-11-04 22:34

> [...]
> ***Ailurophil***
>
> "the greatness of a nation and it's moral progress,
> can be judged by how its animals are treated"

Stiller altid op for en god sag :)

--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor
http://chocolade.dk

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 28-11-04 23:12

Ja jeg tænkte jo nok at jeg kunne regne med jer.

Det skal være en "rigtig" forening med stiftende generalforsamling, der vil
nok blive et medlemsgebyr
til at dække nogle af de ting der er planer om, jeg kender ikke beløbet
endnu, men tror ikke at det bliver end en
"hund".

De har allerede købt en hjemmeside der kommer til at hedde
www.foreningen-stop-dyrlaege-breth-hansen.dk
det er så meningen at man kan melde sig ind der når den er færdig, de vil
lave en liste over alle de operationer vi har kendskab til, og skrive dem
på, noget i stil med
*kat operet for xxx d. ** død* så at det kun bliver faktuelle ting,
ingen "hade-side" som vi kan risikere bliver lukket. Der er tale om
løbesedler, demonstrationer uden for klinikkerne, breve til politikere,
breve til dyrevenner
og dyreforeninger, meget af det samme som vi har gjort her, blot i større
skala og selvfølgelig er der nogen nye ting der skal prøves.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 29-11-04 10:38

kommer til at hedde
> [...]
> og dyreforeninger, meget af det samme som vi har gjort her, blot i større
> skala og selvfølgelig er der nogen nye ting der skal prøves.

Hej Marianne
Fulgte du med i den tråd jeg startede i jura-gruppen omkring det?
Der beskrev de hvad man skulle, for at holde sig indenfor lovens grænser.
Tråden hedder "www-lorte-et-eller-andet.dk" Den er måske værd at kigge på.

Og selvfølgelig, jeg er med også !
Nina

Fra : Pia Nave Jensen

Dato : 28-11-04 23:48

> [...]
> for at lave mest muligt opmærksomhed omkring ham, af en eller anden grund
>mente de at jeg var et oplagt sted at starte )

Hvorfor mon )) Men det viser jo bare, at alt det arbejde du har (og
har haft) ang. JBH, et eller andet sted har båret frugt.
Hatten af for det, Marianne!

> [...]
>medlemmer, som så kankoordinere og fordele "arbejdet" mellem sig.
>
> Og så er det nu at I alle skal råbe i munden på hinanden,

Så råber jeg, og siger: JEG VIL MEGET GERNE VÆRE MEDLEM!

Med venlig hilsen
Pia Nave Jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : AEK

Dato : 29-11-04 00:43

"Marianne Hellemose" <hellemose.som4@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Og så er det nu at I alle skal råbe i munden på hinanden,
> og sige at I vil gerne være medlemmer

150 % klar til at blive medlem !!!!!!

/ Anya

Fra : Heidi B.

Dato : 29-11-04 06:41

> [...]
> ***Ailurophil***
>
> "the greatness of a nation and it's moral progress,
> can be judged by how its animals are treated"

Du siger bare til, er også helt klart medlem og kender også en del der ville
være interseret.
Må man sprede rygtet??
--
Hilsen
Heidi B.

----
Se mine katte på http://www.cguns.frac.dk

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 29-11-04 07:29

Hej Heidi

Ja spred det endelig, jeg regner ikke med at der går mere end et par dage
før de har hjemmesiden oppe at køre.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 29-11-04 07:30

"Marianne Hellemose" <hellemose.som4@mail.dk> skrev i en meddelelse

Jeg er også klart frisk!!

--
Rinnie Ilsøe
Litter planned Summer 2005

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 29-11-04 07:30

"Marianne Hellemose" <hellemose.som4@mail.dk> wrote in message
> [...]
> ***Ailurophil***
>
> "the greatness of a nation and it's moral progress,
> can be judged by how its animals are treated"

Hej Marianne.

Hep, er frisk.
Bare sig til hvis du skal have hjælp med et eller andet - penge har jeg
ingen af, men jeg har en udmærket pc, og mulighed for at låne
scanner/digitalkamera.
Desuden kan jeg godt lide at rode med viderebehandling af billeder, det være
sig fotos eller indscannede ting.

Mvh

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Jynis

Dato : 29-11-04 08:45

> [...]
> ***Ailurophil***
>
> "the greatness of a nation and it's moral progress,
> can be judged by how its animals are treated"

Hej Marianne

Flot initiativ, men har du undersøgt om det juridisk er i orden, at lave
en forening til at gå imod en enkelt person. I burde måske istedet lave en
liste over dyrlæger i kan anbefale. Der er desværre ikke mogen , der er så
godt beskyttet i vores samfund , som "dårlige" mennesker.
jeg kan godt se i gruppen at J. B. H . ikke er anbefalingsværdig også
pressens omtale tegner ikke for godt.
Mine dyr vil ihvertfald ikke blive behandlet af ham.Jeg har brugt den samme
klinik , på Vestergade i Silkeborg i ca. 25 år.
Jeg ønsker jer god vind i foretagenet.Det handler jo i bund og grund om dyr
, som ikke selv har mulighed for at vælge til og fra.
Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Lene Nielsen

Dato : 29-11-04 10:10

hmm undskyld jeg spørger men hvem er den person i taler/skriver om og hvad
er det for en forening i ville starte op og er det lovligt at advare mod
andre personer dyrlægerog om opdrætter for hvis det er har jeg da også noget
at tilføje
knus lene

Fra : Denise

Dato : 29-11-04 11:14

"Lene Nielsen" <lene_brian@email.dk> wrote in message
> [...]
> er det for en forening i ville starte op og er det lovligt at advare mod
> andre personer dyrlægerog om opdrætter for hvis det er har jeg da også

Hej

Nåh, det er jo nok os der skal undskylde. Vi glemmer af og til at der kommer
nye læsere der ikke ved at JBH er den grimmer dyrlæge Jens Breth Hansen. Du
kan læse om ham her

http://www.hellemose.dk/JBH/jbh.htm

og

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/artikler/artikel.php?id=41&cat=4

Og sikkert finde flere ting på google.

Og hvis du ellers er glad for dyr, så har jeg jo nok lige ødelagt din dag

--
Hilsen Denise

Fra : Denise

Dato : 29-11-04 11:19

> [...]
> er det for en forening i ville starte op og er det lovligt at advare mod
> andre personer dyrlægerog om opdrætter for hvis det er har jeg da også

Glemte lige, ja jeg svarede jo kun på det første, resten ved jeg ikke noget
om endnu, andet at jeg gerne vil deltage i en forening, der vil
aggitere/oplyse mod at bruge ham som dyrlæge.

--
Hilsen Denise

Fra : Maria og Benny Lauri~

Dato : 29-11-04 11:49

nu har jeg ikke selv prøvet hans praksis, så jeg er jo ikke et
"øjenvidne" Men hvad jeg har læst så er hverdag en dårlig dag så længe
hans praksis er åben. Men der er vel ikke kun ham der må da være mange
andre. så derfor syntes jeg ikke man direkte kan lave en hjemmeside der
er imod ham. Men at man burde lave en hjemmeside hvor man kan skrive
alle "gode" og "dårlige" dyrlæger op. Jeg må indrømme at jeg tror ikke
det andet er lovligt når man gå imod en person. Men han er jo dårlig så
på den måde gå man efter at få lukket hans praksis men man skriver ikke
decideret at det kun er ham men alle dårlige dyrlæger/opdrættere.

Med venlig hilsen
Maria og Benny Lauritzen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Alice M

Dato : 29-11-04 19:09

> [...]
> ***Ailurophil***
>
> "the greatness of a nation and it's moral progress,
> can be judged by how its animals are treated"

Vil oss' med glæde være medlem,,

Alice M

Fra : Camilla Hæstrup

Dato : 30-11-04 21:16

"Marianne Hellemose" <hellemose.som4@mail.dk> skrev i en meddelelse

[snip]

> Og så er det nu at I alle skal råbe i munden på hinanden,
> og sige at I vil gerne være medlemmer

I munden på alle de andre: "Jeg vil gerne være med."

Ville det ikke - som andre i tråden også har nævnt - være en god idé at
bruge siden til at anbefale alternative (gode) dyrlæger? Flytter man til et
nyt område eller er nybagt kæledyrsejer, kan ens valg af dyrlæge godt være
temmelig vilkårligt (valgte selv på baggrund af én anbefaling + afstand fra
min bopæl), så en liste over gode dyrlæger i hele landet kan være en stor
hjælp.

Mvh. Camilla Hæstrup

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 01-12-04 18:03

Marianne Hellemose wrote:
> Jeg har lige haft en 1½ times tlf-samtale med 3 mennesker fra Århus,
> om vores "ven" Jens Breth Hansen
> de vil gerne have et "samarbejde" og starte en Forening

Hej alle!

Jeg er aktiv i 'Århus-gruppen', det var os som ringede til Marianne
Hellemose vedr. forening og hjemmesiden så JBH's mangels på ordentlig
dyrlægepraksis kan stoppes.

Det er MEGET positivt at se at allerede nu er der så mange indlæg fra jer,
som gerne vil støtte foreningen. For at tilmelde sig kan man blot skrive
til: tilmeld@stop-dyrlaege-breth-hansen.dk
Skriv: Navn, postadresse og mailadresse (og evt. tlfnr.).
Det koster 100 kr. pr. år.
Vi vender så tilbage med hvordan man kan indbetale og få en kvitt osv. Dette
er ikke helt på plads endnu. Der bliver lavet regnskab for alle posteringer
i foreningen. Allerede nu har vi brugt 570 kr. på at opstarte hjemmeside og
mailadresser. Og som Marianne så fint får formidlet, skal der laves foldere
og andet PR arbejde. En ting som jeg tror bliver vigtigt at have økonomi
til, er advokathjælp. Allerede nu ville det have været en stor hjælp hvis vi
havde en advokat der kunne hjælpe, der er mange regler der er vigtige at
forholde sig til i denne sag for at gøre det uden fx at få en injuriesag på
sig. Vi skal have en fundet en advokat som også har hjertet på rette stede,
hvis I forstår. Skriv gerne hvis I kender nogle:
kontakt@stop-dyrlaege-breth-hansen.dk

Der skal også samles cases/ historier med vægt på fakta ind. Men dette må vi
vende tilbage med.. Alle jeres indlæg her skal da også læses igennem igen,
der er mange gode forslag og hjælpende hænder, og det hele skal jo drøftes
og koordineres og praktiseres. Det er et stort stykke arbejde dette her, men
det SKAL gøres.

Vi har lavet navnet på hjemmesiden om til www.stop-dyrlaege-breth-hansen.dk
Dog- den anden hjemmeside virker også - begge navne peger på den samme side.
Men altså www.stop-dyrlaege-breth-hansen.dk bliver den offentlige adresse.
Hjemmesiden er ikke oppe endnu.. vi arbejder stadig på det, skulle gerne
være tilstede d. 6 jan/ 04, da en journalist fra Århus Stiftstidende gerne
vil skrive om dette projekt.

Henv. til foreningen / hjemmesiden:
kontakt@stop-dyrlaege-breth-hansen.dk

Med venlig hilsen

Thomas Jacobsen, Århus.

Fra : Denise

Dato : 01-12-04 18:57

Thomas Jacobsen wrote:

> [...]
> gerne være tilstede d. 6 jan/ 04, da en journalist fra Århus
> Stiftstidende gerne vil skrive om dette projekt.

Hej
Jeg vil stadig godt _støtte_ foreningen også med årlig betaling , men vil da
godt lige vide, hvad der ske _hvis_ der mod forventning med advokathjælp
bliver nogle injuriesager fra ham eller andre uforudsete udgifter. Hvem vil
blive holdt økonomisk ansvarlig for nogle sådanne, for jeg er selvfølgelig
ikke interesseret i at skulle få ekstraregninger, med mindre jeg selv vil
det. Kan I sige noget om det, for jeg har ikke en dyt forstand på
foreninger/jura ?

--
Hilsen Denise

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 01-12-04 20:18

> [...]
> ekstraregninger, med mindre jeg selv vil det. Kan I sige noget om
> det, for jeg har ikke en dyt forstand på foreninger/jura ?

Hej.

Det vil jeg finde ud af. Der skal selvfølgelig ikke være ekstra regninger
til medlemmerne hvis han begynder at lægge sag an.

Hilsen Thomas

Fra : Denise

Dato : 01-12-04 20:40

Thomas Jacobsen wrote:

> Hej.
>
> Det vil jeg finde ud af. Der skal selvfølgelig ikke være ekstra
> regninger til medlemmerne hvis han begynder at lægge sag an.
>
> Hilsen Thomas

Fint. Vi venter og hører nærmere, når I ved noget så.

--
Hilsen Denise

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 02-12-04 10:41

Denise wrote:
> Fint. Vi venter og hører nærmere, når I ved noget så.

Her kommer lidt info fra jura-gruppen. Jeg forventer også snart svar fra en
advokat på nettet, det poster jeg når det dukker op.
MVH Thomas

SPØRGSMÅL:
Hvis der bliver lagt en sag an mod en forening, eks injurier, står alle
medlemmer i foreningen så til økonomisk ansvar?

SVAR:
Intet medlem er ansvarlig, som helt klart udgangspunkt.
/Peter

SPØRGSMÅL:
> Er det så en evt ledelse/bestyrelse?
SVAR:
Ja, hvis der er begået fejl i juridisk forstand. - Her tænker jeg på
erstatningsansvar.

Straffeansvaret har jeg ikke lige undersøgt.
/Peter

SVAR:
Hvorfor mener du at man kan anlægge injuriesag imod en forening?
En forening kan vel ikke i sig selv fremkomme med injurier - det
kan til gengæld personer.
/Bjørn

Fra : Denise

Dato : 02-12-04 11:21

God nok så, interessant hvad en advokat vil sige til det. Nu kender jeg ikke
jer, men Marianne. Så hvis Marianne siger go'ahead med indmeldingerne, så
vil jeg straks melde mig ind.

--
Hilsen Denise

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 02-12-04 12:28

Denise wrote:
> God nok så, interessant hvad en advokat vil sige til det.

Her er svar fra advokat:
SVAR:
I vedtægterne er der typisk taget stilling til, hvorledes foreningens
medlemmer hæfter for foreningens forpligtelser.

> Nu kender jeg ikke jer, men Marianne. Så hvis Marianne siger go'ahead med
> indmeldingerne, så vil jeg straks melde mig ind.

Ja - har også tænkt på at I ikke kender os = tillid. Så jeg skriver lige
lidt fra min lille verden:

Jeg har jo ikke selv været aktiv her i gruppen. Jeg er selv kommet med i
dette arbejde da JBH for nogle år tilbage skulle sterilisere en meget dejlig
kat. Jeg havde faktisk kun mødt katten et par gange, men kunne mærke hun var
meget hjertelig, jeg var med ude og besøge katten for at se om hun var
faldet til i hendes nye hjem. Og den nye ejer brugte så JBH (ingen havde jo
hørt om ham) til indgrebet. Og katten døde i sit eget blod. Hun fejlede
INTET. Helt forfærdeligt.
Og vi begyndte så at finde artikler oa som rystende beskrev hans virke.
Dette er 2 år siden, mener jeg. Tiden er så gået, og vi har intet gjort. Og
pludselig dukker der så endnu en artikel op her fornyelig,
http://www.stiften-aarhus.dk/artikel:aid=187189 med JBH som nær havde slået
2 katte ihjel.
Så nu må det være nok. Det har det været længe. Og efter en søgning på
nettet, finder vi så Marianne H., som faktisk har arbejdet med det i de 2
år, vi slap tråden.

I mit lille hjem har vi selv igennem årene fået 3 vildkatte, 2 fra en
baggård i Århus, og 1 igennem Kattens Værn. Desværre mistede vi så de 2
katte som blev kørt over. Forinden havde vi købt for mange tusinde kroner
specielt højt hegn, som vi prøvede at lukke hele haven med. Og det lykkedes
også et stykke tid at beholde dem i haven, men de lærte efterhånde at klatre
over det 2 meter høje hegn!
Nu bor vi et nyt sted, så den kære store hankat Sofus har det skønt her.

Jeg arbejder pt. sammen med Anna og Susanne som også har kat, og som er
ligeså stemt på at denne sag skal gennemføres. Jeg er lidt mere inde i det
tekniske med PC..

MVH

Thomas, Århus.

Fra : Denise

Dato : 02-12-04 12:58

"Thomas Jacobsen" <tj@FJERN-DETTEperson.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg arbejder pt. sammen med Anna og Susanne som også har kat, og som er
> ligeså stemt på at denne sag skal gennemføres. Jeg er lidt mere inde i

Tak for din intro
Ja der er jo ingen tvivl om, at vi er mange, der gerne vil være med til at
stoppe fjolset, som du jo også kan se i tråden. Jeg tror bare vi lige
skal/skulle vide, hvad vi indleder os på.
Men det går jeg ud fra Marianne vil "fortolke" for os lægfolk. Så når hun er
klar til at komme på banen, så går jeg da ud fra folk er med på vognen

--
Hilsen Denise

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 02-12-04 13:17

> [...]
> Men det går jeg ud fra Marianne vil "fortolke" for os lægfolk. Så når
> hun er klar til at komme på banen, så går jeg da ud fra folk er med

Det er fint! I skal være velkomne til at støtte arbejdet :)
Jeg er i fuld sving med at snakke med advokater, hvis det bliver 'for meget'
med fx hjemmesiden's navn, eller foreningens navn, så finder vi bare på
noget andet.
Arbejdet SKAL gøres! Sådan har Marianne sikkert også følt det!

Mvh

Thomas

Fra : goofy

Dato : 02-12-04 15:51

Hejsa Marianne

Jeg melder mig også under fanerne

Steen Vinbæk

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 02-12-04 18:52

Hej Marianne

Rigtig god ide. Jeg er absolut med, og stiller oxo gerne op med mine
oplevelser med bemeldte herre.

Men kan du ikke oxo lave et indlæg på dk.fritid.dyr.hund og oxo meget gerne
på dyretid.dk

Og ikke kun i katte-gruppen.

VH Pernille

---

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 02-12-04 21:06

Pernille Lauridsen wrote:
> [...]
> oplevelser med bemeldte herre.
>
> Men kan du ikke oxo lave et indlæg på dk.fritid.dyr.hund og oxo meget

Hej Pernille og alle derude!

*** Sidste nyt ***

* Det næste skridt nu, er at få samlet ALLE oplevelser og konkrete
erfaringer oplevet med J. Breth Hansen. Der skal indsamles ALLE sager så vi
kan stå godt i forhold til en evt. retssag eller dom.
Så har DU en erfaring med JBH som dyrlæge, så skriv til:
kontakt@stop-dyrlaege-breth-hansen.dk
Det er vigtigt at komme med så mange _fakta_ som muligt. Det er de faglige
erfaringer der er vigtige. Men skriv løs !!

* Hjemmesiden skal have en guide, så folk nemt kan klage evt. til
Fødevareregionen, der kan være nogle som ikke kan overskue det, eller blot
vil have hjælp til at klage.

* Det er en god idé at få formidlet et indlæg videre til de andre grupper!

* Og jeg snakkede med en rigtig rar (og dygtig) advokat idag, for at få
afklaret det med injurier, om vi krænker nogen med foreningens og
hjemmesidens valgte navn. Faktisk er der en journalist fra Århus
Stiftstidende som er helt fremme og hjælper der, han har undersøgt det meget
grundigt hos politiet og datatilsynet. Og alle siger der ikke skulle være
noget. Så nu går det løs!!

* Hvis alt går som det skal, så er der en artikel i Århus Stiftstidende
allerede på søndag hvor der også bliver formidlet hjemmesidens navn. Så skal
der nok være flere der henvender sig.

* Der begynder nu at komme tilmeldinger på
tilmeld@stop-dyrlaege-breth-hansen.dk Den endelige kvittering på en
tilmelding bliver på et girokort eller en bankoverførsel, og det skal nok
blive lavet snarest. Puha - der er meget lige nu, det går ret stærkt.

* Vi påtænker at skrive annoncer i de store aviser i de byer hvor JBH har
kliniker, skrive at vi efterlyser folks erfaringer og oplevelser med JBH som
dyrlæge. Alt materiale skal samles. Og det med annoncerne gør vi meget
snart. Specielt hvis der kommer en artikel nu på søndag, så skal der følges
op i landets aviser.

* Tænker også på at lave et Nyhedsbrev til medlemmerne, med inf. omkring
arbejdet.

Tak for nu!

Mvh
Thomas

www.Stop-Dyrlaege-Breth-Hansen.dk

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 04-12-04 15:34

Tingene har været lidt kaotiske i familien, men nu er jeg ved at være
"up-to-date" med mails, og jeg er rigtig glad for at så mange af jer stadig
vil "slås" for at gøre alle
opmærksomme på JBH og prøve at få ham stoppet.

De fleste af jer ved hvor vigtigt det har været / er for mig,
der er stadig dage hvor jeg ønsker at jeg aldrig havde hørt om ham, så meget
har han fyldt de sidste 2½ år
*GG* jeg ser stadig frem til den fest vi skal have når det lykkes.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 04-12-04 16:42

Marianne Hellemose wrote:
> [...]
> så meget har han fyldt de sidste 2½ år
> *GG* jeg ser stadig frem til den fest vi skal have når det lykkes.

Marianne - med fælles hjælp og støtte skal det nok lykkedes, håber at du har
fået lidt styr på det derhjemme!

Kære alle!
Køb lige Århus Stiftstidende, www.Stop-Dyrlaege-Breth-Hansen har fået
forside pladsen idag lørdag d. 4 dec. 2004.
Og en kæmpe artikel om emnet også på side 3.
Og tlf ringer lystigt efter denne omtale. Og vi er først lige begyndt!

Citat (på www.stiften.dk):
"
En ny forening vil stoppe den berygtede dyrlæge Jens Breth Hansen.
Initiativtagerne er en tidligere og nuværende katteejer. I det ene tilfælde
døde den firbenede patient, mens to andre katte blev reddet i allersidste
øjeblik af en anden dyrlæge."

Med venlig hilsen,
Thomas!

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 04-12-04 17:25

Thomas Jacobsen wrote:
> [...]
> Og en kæmpe artikel om emnet også på side 3.
> Og tlf ringer lystigt efter denne omtale. Og vi er først lige begyndt!

Og omtale i Østjyllands Radio her til morgen
http://www.dr.dk/regioner_scripts/lyt/aarhus/auto.asp?weekday=7&time=0930

M.v.h
Niels

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 04-12-04 16:28

> www.Stop-Dyrlaege-Breth-Hansen.dk

Hmm, nu er jeg computernød, men når man klikker på linket, burde der så ikke
komme noget andet ud end "hosted by Danhost.dk" ?

M.v.h.
Lise ( + de 7 misser der bare er glade for at have Raïku som dyrlæge)

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 04-12-04 16:36

Hej Lise

Da det er helt nyt arbejdes der stadig på hjemmesiden,
så der kan gå nogle dage inden alt er oppe at køre

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Denise

Dato : 04-12-04 18:20

Lise Hudtloff Nielsen Bodenhoff wrote:

> [...]
>
> M.v.h.
> Lise ( + de 7 misser der bare er glade for at have Raïku som dyrlæge)

Jeg kan heller ikke se/høre den

Har meldt mig ind i foreningen, Thomas, hvor mange er der nu ?
Du meddeler herinde, hvornår hjemmesiden er oppe ikke ?

--
Hilsen Denise

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 04-12-04 20:59

Denise wrote:

> Hej
> Jeg kan heller ikke se/høre den
>
> Har meldt mig ind i foreningen, Thomas, hvor mange er der nu ?
> Du meddeler herinde, hvornår hjemmesiden er oppe ikke ?

Arbejder vildt med at få det hele op at køre..
Jeg skal nok vende tilbage når den er online!! Måske jeg bare lige skulle
skrive at den er på vej..

Mvh
Thomas

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 04-12-04 23:00

Thomas Jacobsen wrote:
> [...]

Nu er der et 'visitkort' på forsiden..

/ Thomas

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 07-12-04 11:20

Thomas Jacobsen wrote:

> Nu er der et 'visitkort' på forsiden..
>
> / Thomas

Så er hjemmesiden i luften!

/ Thomas

www.Stop-Dyrlaege-Breth-Hansen.dk

Fra : Denise

Dato : 07-12-04 11:33

"Thomas Jacobsen" <tj@FJERN-DETTEperson.dk> wrote in message

> Så er hjemmesiden i luften!
>
> / Thomas
>
> www.Stop-Dyrlaege-Breth-Hansen.dk

Ikke hos mig.

--
Hilsen Denise

Fra : Eva Schmidt

Dato : 07-12-04 11:54

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse

> "Thomas Jacobsen" <tj@FJERN-DETTEperson.dk> wrote in message

> Ikke hos mig.
>
> --
> Hilsen Denise

Jeg kan godt se siden, men der er lidt problemer med dobbelttekst!

Ellers ros for et godt initiativ, som jeg gerne støtter.

mvh Eva

Fra : Denise

Dato : 07-12-04 12:45

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> wrote in message

> [...]
> >

> Jeg kan godt se siden, men der er lidt problemer med dobbelttekst!
>
> Ellers ros for et godt initiativ, som jeg gerne støtter.

Hæ, jeg tror den bliver blokeret her på arbejdet af firewalen. Der kommer
til en side der står hostet by Danhost og så står den bare dér.
Jeg må så vente til jeg kommer hjem øv altså. Der må jo åbenbart være nogle
fy-ord, ellers ved jeg ikke hvorfor.

--
Hilsen Denise

Fra : kgc

Dato : 07-12-04 12:58

> Hæ, jeg tror den bliver blokeret her på arbejdet af firewalen. Der kommer
> til en side der står hostet by Danhost og så står den bare dér.
Det er usandsynligt at en firewall blokerer for http (port 80), specielt
da du åbenbart kan se andre sider.

> Jeg må så vente til jeg kommer hjem øv altså. Der må jo åbenbart være nogle
> fy-ord, ellers ved jeg ikke hvorfor.
En firewall filtrerer normalt ikke på indhold, så det kan ikke være derfor.

En forklaring kunne være enten at server-navnet ikke er nået til din
dns-server endnu (det kan tage lidt tid), eller at du har en eller anden
cache eller proxy-server imellem, der viser dig den gamle side. Prøv at
trykke opdater i din browser. Det hjælper nok ikke?

Prøv igen om et par dage, og se om det så virker. Hvis der stadig er
problemer, så må administrator på siden se på det (evt. kontakte DanHost).

Mvh. Kasper

--
Besøg mig på nettet: http://www.kaspershjemmeside.dk

Fra : Denise

Dato : 07-12-04 13:28

"kgc" <news1@kaspershjemmeside.dk> wrote in message

> Prøv igen om et par dage, og se om det så virker. Hvis der stadig er
> problemer, så må administrator på siden se på det (evt. kontakte DanHost).
>
> Mvh. Kasper

Tak for hjælpen. Nu virker den, flot hjemmeside.
Den skulle bare have en refresh, men det er da underligt. Jeg har været
udsat for det før, vist nok også derhjemme. Er det Danhost der ligger noget
reklame ind, det er vel ikke alle der ved de skal refreshe, jeg troede
faktisk bare den ikke virkede, de gange jeg prøvede, hjemmefra også ?????

--
Hilsen Denise

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 07-12-04 13:44

> [...]
> ligger noget reklame ind, det er vel ikke alle der ved de skal
> refreshe, jeg troede faktisk bare den ikke virkede, de gange jeg

Det er fordi du har besøgt hjemmesiden inden vi havde lavet den. Og så ryger
du ind på Danhost hjemmeside hvor den er købt. Så dette besøg skulle lige ud
af din PC.

Iøvrigt. TV2 kommer her om lidt og laver interview. Det går stærkt nu. Men
han skal jo også stoppes, den dyrlæge! Så - hold øje med Nyhederne iaften på
TV2, eller følg med denne tråd så poster jeg hvornår de vil bringe
udsendelsen.

/ Thomas

Fra : Denise

Dato : 07-12-04 13:54

> [...]
ryger
> du ind på Danhost hjemmeside hvor den er købt. Så dette besøg skulle lige

Nå, det var bare det, hjemmesider er ikke mit speciale, lad mig få noget
gammeldags programmering hihi.

Det vil jeg.

--
Hilsen Denise

Fra : AEK

Dato : 07-12-04 18:46

"Thomas Jacobsen" <tj@FJERN-DETTEperson.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på
> TV2, eller følg med denne tråd så poster jeg hvornår de vil bringe

Hej Thomas.

Kanon intiativ.
Jeg linker til siden fra min HP.
Dog har jeg ikke helt forstået , hvad medlemmernes penge går til. Kunne du
evt uddybe det lidt på siden ?

Venlig hilsen,
Anya.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 07-12-04 19:20

Hej Anya

Jeg tænker at Thomas nok har travlt eller måske får
lidt velfortjent søvn, så du må få mit bud, pengene vil gå til porto,
kopiering, når man søger aktindsigt koster det
noget der er faktisk ikke ret meget af der ikke koster noget. Jeg var
heldig da jeg startede op at jeg også havde økonomisk hjælp fra jer ellers
havde det været "dødfødt" fra starten. Foreningen vil gerne gå længere end
jeg gjorde, der er flere til at deles om arbejdet, men
uden penge kommer det ikke så langt.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : AEK

Dato : 07-12-04 19:38

> [...]
> ellers havde det været "dødfødt" fra starten. Foreningen vil gerne gå
> længere end jeg gjorde, der er flere til at deles om arbejdet, men

Tak for svar, Marianne
Det vil nok være en go´ting at skrive lidi om det på siden.

/ Anya.

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 07-12-04 22:10

> Tak for svar, Marianne
> Det vil nok være en go´ting at skrive lidi om det på siden.
>
> / Anya.

God idé.

Med venlig hilsen

Thomas
www.Stop-Dyrlaege-Breth-Hansen.dk

Fra : kgc

Dato : 07-12-04 13:49

> Tak for hjælpen. Nu virker den, flot hjemmeside.
Det var så lidt.

> [...]
> reklame ind, det er vel ikke alle der ved de skal refreshe, jeg troede
> faktisk bare den ikke virkede, de gange jeg prøvede, hjemmefra også ?????
Det er faktisk meget smart Forklaring: Hvis du ofte ser på den samme
side, er det spild af tid og båndbredde at hente den hver gang, derfor
er der flere steder på nettet, og også i de fleste browsere, indbygget
en cache. En cache er et sted på din harddisk hvor siden gemmes, og
næste gang du så vil se den, hentes den ikke over nettet, men i stedet
fra din cache - hvilket går meget hurtigere. Problemet er så at hvis den
funktionalitet, der skal gøre at browseren ved hvornår der skal hentes
en ny kopi, ikke fungerer optimalt, ja så får du en gammel side fra din
cache at se, selvom siden er ændret på serveren. Det skal måske lige
siges at denne "manglende funktionalitet" både afhænger af browser og
server.

Enhver internetbruger bør vide at man kan trykke "opdater"/"refresh" i
sin browser, for at være sikker på at den nyeste udgave af siden hentes.
Dermed ikke sagt at alle faktisk ved det ! I de fleste browsere kan
cachen faktisk også slås fra, men det vil jeg ikke anbefale.

Desuden kan du også være forbundet via en "proxy" som er en server der
cahcer besøgte hjemmesider, og svarer med den gemte kopi. Hvis denne
proxy er "tættere på" din maskine, vil dette være hurtigere end at hente
fra den "rigtige" server, men igen kan der være forsinkelser i at du kan
se ændringer af siden.

Siden du ser fra Danhost er en slags reklame: Når man får oprettet et
domæne og samtidig køber sig til plads på en webserver, er det meget
almindeligt at det firma som har serveren, ligger en standardside med
eget navn el. lign. ud på domænet. Det kan også benyttes som en form for
test af at domænet er registreret og aktivt. Det er den standardside du
har set. Når lejeren af serverpladsen har lavet sin side, skifter han
denne standardside ud med sin egen. Alternativet ville være at du fik en
"file not found" indtil den rigtige side var lagt op.

Mvh. Kasper

--
Besøg mig på nettet: http://www.kaspershjemmeside.dk

Fra : Denise

Dato : 07-12-04 14:09

> [...]
> cache at se, selvom siden er ændret på serveren. Det skal måske lige
> siges at denne "manglende funktionalitet" både afhænger af browser og

Ha, det ved jeg da godt, jeg er faktisk datanom, piiiinligt Du må godt
slå dig for panden.

> [...]
> Dermed ikke sagt at alle faktisk ved det ! I de fleste browsere kan
> cachen faktisk også slås fra, men det vil jeg ikke anbefale.

Jeg tænkte overhoved ikke i den bane. Det er nok fordi vi er vant til, at
der er så mange sider vi ikke kan se her, så tænkte jeg straks, den kan jeg
ikke se

> [...]
> denne standardside ud med sin egen. Alternativet ville være at du fik en
> "file not found" indtil den rigtige side var lagt op.

Ok, jeg er på rimelig bar bund med hjemmesider, men alligevel -
hvad kan jeg sige. Hovedet (mit) blev overhovedet ikke brugt.

Tak for forklaringen alligevel

--
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 07-12-04 18:09

kgc <news1@kaspershjemmeside.dk> wrote in

> Alternativet ville være at du fik en
> "file not found" indtil den rigtige side var lagt op.

Det er lidt pudsigt for det fik jeg faktisk. Jeg trykkede på linket i
dk.fritid.dyr da jeg så kom her tilbage trykkede jeg på linket herfra
og fik så hjemmesiden. Der gik højst 5 min imellem. Underligt

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 07-12-04 13:18

> [...]
> Jeg må så vente til jeg kommer hjem øv altså. Der må jo åbenbart være
> nogle fy-ord, ellers ved jeg ikke hvorfor.

Prøv at trykke 'Ctrl' og F5 samtidig. Så tømmes det gamle lager.
/ Thomas

Fra : Denise

Dato : 07-12-04 13:51

> Prøv at trykke 'Ctrl' og F5 samtidig. Så tømmes det gamle lager.
> / Thomas

Hej
Ja den virker nu med refreshen.
Hvordan finder man Århus Stifttidende fra den 4 ?

--
Hilsen Denise

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 07-12-04 14:07

> Hej
> Ja den virker nu med refreshen.
> Hvordan finder man Århus Stifttidende fra den 4 ?

Lagt på nettet den 04. december 2004 kl. 11:30:
http://www.stiften.dk/artikel:aid=190950

Du skal bare skrive 'breth' i søgefeltet, og krydse i både Online og
Netarkiv:
http://www.stiften.dk/soeg:s_o=1:s_a=1:s=breth

/ Thomas

Fra : Denise

Dato : 07-12-04 14:15

> [...]
> http://www.stiften.dk/artikel:aid=190950
>
> Du skal bare skrive 'breth' i søgefeltet, og krydse i både Online og

Hej Thomas

Ok Tak. Måske kan det skrives i linket, Under Forening er der et link til
Århus Stifttidende, men her går man jo ind på d.d. Det er måske også noget
alle andre end mig ved, altså hvordan man finder arkiverne, snøft

--
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 07-12-04 18:13

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in

> [...]
> link til Århus Stifttidende, men her går man jo ind på d.d. Det
> er måske også noget alle andre end mig ved, altså hvordan man

Næ, jeg vidste det heller ikke. Så vi kan da snøfte sammen

Fra : Denise

Dato : 07-12-04 18:45

Kate wrote:
> "Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in

> Næ, jeg vidste det heller ikke. Så vi kan da snøfte sammen

Ih mange tak søde, fordi du er solidarisk

--
Hilsen Denise

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 07-12-04 11:59

"Thomas Jacobsen" <tj@FJERN-DETTEperson.dk> wrote in message

> Så er hjemmesiden i luften!
>
> / Thomas
>
> www.Stop-Dyrlaege-Breth-Hansen.dk

Hej Thomas.

Siden virker perfekt her, flot arbejde, du har da haft knald på!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Eva Schmidt

Dato : 07-12-04 12:18

"Aragorn Elessar" <aragorn@wellesK75.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hej Thomas.
>
> Siden virker perfekt her, flot arbejde, du har da haft knald på!

Tilslutter mig Aragorn - det er en flot hjemmeside !!

Det er til gengæld ikke hyggelig læsning med hensyn til hvad denne "dyrlæge"
har på samvittigheden - men man tvivler jo på, at han overhovedet har nogen!

mvh Eva

Fra : Leyna

Dato : 07-12-04 14:14

On Tue, 7 Dec 2004 11:19:47 +0100, "Thomas Jacobsen"
<tj@FJERN-DETTEperson.dk> wrote:

>Så er hjemmesiden i luften!
>
>/ Thomas
>
>www.Stop-Dyrlaege-Breth-Hansen.dk

Og der er blevet linket til den herfra!
Den slgter skræmmer mig meget og jeg vil gerne støtte initiativet med
det jeg nu kan og ingen penge har jeg masser af!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 07-12-04 14:17

Puha, hvor der han en grim fyr! Jeg vil følge godt med i Nyhederne i
aften.
Jeg husker, da jeg købte min allerførste kat hos Dansk Dyreværn Århus
(vistnok i 1994). Jeg spurgte dem, om de ville anbefale en bestemt
dyrlæge. Det ville de nu ikke. Til gengæld ville de godt advare mod Jens
Breth Hansen...

Så jeg har heldigvis ingen personlige erfaringer med manden, da jeg fik
min advarsel fra starten. Men hold op han har været igang længe!

Jeg forstår ikke rigtigt, hvordan det overhovedet kan være lovligt for
ham at praktisere. Jeg mener, når nu dyrlæger afgiver et "lægeløfte"
(ligesom menneske-læger gør), så burde han da være nem at stoppe?!?!?
Ellers er det da ikke meget værd, det løfte... (uh, hvor bliver jeg
harm!).

Tak fordi I gør et forsøg på at stoppe ham!

Mvh. Betina

Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 07-12-04 18:26

Betina Rasmussen <rasmussenKATTE@BAKKEc.dk> wrote in

> (vistnok i 1994).

Hold da op 10 år....Det er rystende at ingen har grebet ind tidligere
når det har været kendt i så mange år.

Man kan undre sig, også når man ved at dyrlægeforeningen er klar over
at der er problemer

Som jeg sagde til Marianne, så er det mærkeligt at han først for alvor
bliver kigget i sømmene når man opdager at han har hyret sort,
udenlandsk arbejdskraft. Dyr han myrder og mennesker han udnytter
betyder åbenbart intet, men snyder han skattevæsnet, så falder der
brænde ned

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 07-12-04 18:55

> Dyr han myrder og mennesker han udnytter
> betyder åbenbart intet, men snyder han skattevæsnet, så falder der
> brænde ned
>
> --
> Kate

Ja, nu nævner du det med, at det jo også er mennesker, han udnytter. Der
er jo ingen tvivl om, at denne person er ret ligeglad med dyr. Det er
ren og skær forretning. Men kigger man dybere, så vidner hans metoder jo
også om, at han ikke giver en døjt for de mennesker, hvis dyr han
maltrakterer i sin praksis. Han kan altså åbenbart hverken lide dyr
eller mennesker. Ikke noget heldigt personlighedstræk... En god dyrlæge
ved efter min mening, at det handler lige så meget om mennesker som om
dyr i hans/hendes praksis.

Jeg kan sidde lige så stille hjemme i min sofa og simpelt hen blive
rasende ved tanken om, hvad han har gjort ved folks elskede kæledyr.

I øvrigt: Held og lykke med "projekt hus"

Mvh. Betina

Fra : Kate

Dato : 07-12-04 20:41

> I øvrigt: Held og lykke med "projekt hus"

Tak

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 07-12-04 21:50
Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 07-12-04 22:58

Thomas Jacobsen wrote:
> TV2's indslag kan ses her:
>
> http://www.tv2regionerne.dk/Default.asp?r=7&Id=219223
>

> Med venlig hilsen
>
> Thomas
> www.Stop-Dyrlaege-Breth-Hansen.dk

Og vil da lige dele at der kommer flere grusomme historier pr. mail. nu
efter indslaget i TV2.
De kommer også ud på nettet snart.

Med venlig hilsen

Thomas