Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Renteloft
Fra : Henrik P.

Dato : 28-11-04 11:22

Er der nogen der har undersøgt lånemulighederne med disse "renteloft" lån?

Hvilken kreditforening udbyder det bedste lån?

Hvis der da er noget entydigt svar.

-Henrik Poulsen

Fra : BbB

Dato : 28-11-04 11:43

"Henrik P." <henrik.poulsen@(fjerndette)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har undersøgt lånemulighederne med disse "renteloft" lån?
>
> Hvilken kreditforening udbyder det bedste lån?
>
> Hvis der da er noget entydigt svar.

Det spørgsmål kan pr. definition ikke besvares. De forskellige løsninger er
alle mere eller mindre gode under bestemte forudsætninger.
Desværre er forudsætningerne forskellige spådomme om den fremtidige
udvikling - og den kender ingen af os endnu. Vi kan end ikke spå præcist en
måned frem. Vælg det som passser bedst ind i DINE forventninger til
fremtiden.

BB

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-11-04 13:12

In article <41a9a3c4$0$29433$ba624c82@nntp06.dk.telia.net>, Henrik P. wrote:
> Er der nogen der har undersøgt lånemulighederne med disse "renteloft" lån?
>
> Hvilken kreditforening udbyder det bedste lån?
>
> Hvis der da er noget entydigt svar.

De tager sig ret dyrt betalt. 0.5% overkurs.

Jeg overvejer p.t. et 4%, 20 årigt lån, i stedet for at fortsætte
i F1. Grunden til dette er, at hvis renten stiger, så får jeg en
gevinst. De underliggende obligationer bliver billigere, og jeg
kan dermed lave en billig indfrielse.

Du skal se på dine forventninger til renteudviklingen. Hvor hurtigt
forventer du renten vil stige ? Forventer du at sælge ? (Så kan de
inkonvertible flexlån være lidt dyrere at komme ud af)

Men ved at gå i fastforrentet, så får jeg ikke længere indbetalt
lige så meget på min pension. Jeg indbetaler p.t. besparelsen jeg
fik ved omlæggelse til F1 på pensionen.