Jesper G. Poulsen wrote:
> Morten Lund wrote:
>
>
>>Det er så min mening
>
>
> Når jeg har problemer med et eller andet, så irriterer det mig at
> supporteren beder mig gøre alt muligt mærkeligt og går i stå når jeg
> nævner min Linux-server. Når jeg har problemer, så skyldes det TDC's
> net - ikke mit.
>
> Inkompetancen lyder på manglende evne til at skille mit net fra TDC's
> net.
Så synes jeg du skulle genlæse dine brugerbetingelser
Der står noget om supporterede platforme, og linux er altså ikke een af
dem. Der er så mange distriutioner af linux, og ingen af dem er heeelt
ens i deres kommantoder og implementation, at det er umuligt at være
helt up to date på dem alle sammen. Og hvis man nu bestemte sig for at
supportere linux, og din linux-server kan vist heller ikke kaldes for
noget der ligner et standard behov, set i forhold til 90% af TDC's kunder.
Det du betaler for, er leveringen af internetforbindelse til dit stik.
hvad du laver på den anden side af det stik, kan du altså ikke holde os
ansvarlig for, og jeg synes måske også det er en smule urimeligt at
forvente at vi skal hjælpe dig med nogen ting der formentlig er temmelig
tekniske på en (undskyld udtrykket, det er ikke et udtryk for
windows-fascisme) forholdsvis obskur platform, til et behov som
tilsyneladende passer bedre ind under et erhvervsabonnement
Manglen på evne til at skille dit og vores net ad, ved jeg nu heller
ikke helt hvad jeg skal mene om; vi har nogen gode værktøjer til at
undersøge forbindelsen, og en diagnostisk viden til at afgøre om det er
på din eller vores side af stikket problemet opstår. Det er rigtigt at
den diagnostiske viden ikke er ret udviklet når det gælder linux
platformen, men der vil jeg igen henvise til dine brugerbetingelser,
hvor jeg er ret sikker på der ikke står noget om linux eller unix produkter.
Hvis du vil bruge linux, hvilket der kan være masser af gode grunde til,
så ville jeg også mene at det var rimeligt at du dygtiggjorde dig på
hvordan du kan undersøge forbindelsen set fra din side af stikket, og er
parat til at dele de oplysninger med os, så vi i fællesskab kan finde
ud af hvor et evt forbindelsesproblem opstår.
/morten