tv out uden farve
Fra : peter hansen

Dato : 27-11-04 18:55

Har en Amilo fra Fujitsu Siemens med ATI Radeon 9700...
TV out-stikket er selvfølgelig det klassiske - fire ben og en plastikfod som
så ryger over i scart men farven på tv'et mangler... nogen ide?

// peter

Fra : Jacob Larsen

Dato : 27-11-04 20:26

peter hansen wrote:
> Har en Amilo fra Fujitsu Siemens med ATI Radeon 9700...
> TV out-stikket er selvfølgelig det klassiske - fire ben og en plastikfod som
> så ryger over i scart men farven på tv'et mangler... nogen ide?

Fulgte der en s-video -> composite adaptor med? Det er de færreste TV,
der understøtter s-video over scart (der er flere der understøtter rent
s-video). Problemet kan også løses, hvis der er en s-video input på dit
TV. Så er det bare at sende billedet igennem et rent s-video kabel.

Er der flere end de 4 ben i tv-udgangen? Tit er der sat 2 ekstra ben ind
for at håndtere composite output, da de vist ikke er umiddelbart kompatible.

/Jacob

Fra : peter hansen

Dato : 27-11-04 19:59

[CUT]
> [...]
> s-video). Problemet kan også løses, hvis der er en s-video input på dit
> TV. Så er det bare at sende billedet igennem et rent s-video kabel.

Jeg har købt den brugt af en ven og har intet fået med udover laderen...
*tsk tsk*
Og nej desværre har jeg ikke et s-video input på tv'et..

> Er der flere end de 4 ben i tv-udgangen? Tit er der sat 2 ekstra ben ind
> for at håndtere composite output, da de vist ikke er umiddelbart
> kompatible.

I know - der er fx seks ben på min workstations udgang som jeg så køre
igennem en lille ledning der laver det om til et fire-bens og så videre til
scart

Men kan jeg ikke på nogen måde kompensere alligevel. Jeg mener det kabel jeg
normalt bruger til min workstation har fire ben og plast-fod og scart i
slutningen. Jeg putter så en lille ledning der kompensere for de seks ben i
grafikkortet og laver dem om til fire så jeg kan sætte det på
scart-kablet...

> /Jacob
/peter

Fra : Sune Salminen

Dato : 28-11-04 17:59

peter hansen wrote:
> [...]
> plast-fod og scart i slutningen. Jeg putter så en lille ledning der
> kompensere for de seks ben i grafikkortet og laver dem om til fire så

Du skal bruge en "Colorfix adapter", en omformer fra S-video til
Composite. Kan købes i f.eks. Brinck Elektronik på Frederiksborggade i
København. Så mangler du bare en Composite til SCART adaptor.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : peter hansen

Dato : 29-11-04 00:59

[CUT]
> [...]
> Composite. Kan købes i f.eks. Brinck Elektronik på Frederiksborggade i
> København. Så mangler du bare en Composite til SCART adaptor.

Hehe... og hvis man bor i Aarhus kan den købes hvor? - hmmm - vi har en
elektronikforretning der har modstande, loddesnask, store reoler med små
dimser i osv - jeg prøver lige der i morgen... hvad er det præcise navn?

// Peter

Fra : Sune Salminen

Dato : 29-11-04 01:17

peter hansen wrote:
> [...]
> en elektronikforretning der har modstande, loddesnask, store reoler
> med små dimser i osv - jeg prøver lige der i morgen... hvad er det

Det hedder en S-Video til Composite adapter/omformer/converter/dims.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : peter hansen

Dato : 29-11-04 13:13

Nogen ide om pris egentlig?

// peter

Fra : Sune Salminen

Dato : 29-11-04 16:29

peter hansen wrote:
> Nogen ide om pris egentlig?
>
> // peter

Omkring 2500 kroner.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : peter hansen

Dato : 29-11-04 21:12

> Omkring 2500 kroner.

Det er forhåbentligvis løgn - for at jeg kan få farve på mit tv fra
computeren skal jeg af med 2500!? - satme nej :P - det er da liiidt for
meget at kaste efter det - men tak for det anyway...

//Peter

Fra : Sune Salminen

Dato : 29-11-04 22:36

peter hansen wrote:
> [...]
> computeren skal jeg af med 2500!? - satme nej :P - det er da liiidt
> for meget at kaste efter det - men tak for det anyway...

Det var for sjov.. dimsen koster omkring en 50'er.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : peter hansen

Dato : 30-11-04 16:39

[CUT]

> Det var for sjov.. dimsen koster omkring en 50'er.

Jeg er dræbende naiv - udnyt det ikke :)

// Peter

Fra : Brian Lund

Dato : 29-11-04 22:41

> Det er forhåbentligvis løgn - for at jeg kan få farve på mit tv fra
> computeren skal jeg af med 2500!? - satme nej :P - det er da liiidt for
> meget at kaste efter det - men tak for det anyway...

75-150 kr er hvad jeg har set dem for forskellige steder ;)

Men hvis du vil give mig 1000 kr må du få min! :P

Brian

Fra : asap

Dato : 30-11-04 00:49

Prøv her. God biks...

Fra : Sune Salminen

Dato : 30-11-04 02:11

asap wrote:
> Prøv her. God biks...

Haha

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : peter hansen

Dato : 30-11-04 16:39

Ja den er fantastisk... *tsk tsk* er jeg gået glip af noget?

Fra : peter hansen

Dato : 01-12-04 20:49

Hmmm... Jeg har prøvet at sætte mit gamle grafik kort til som nu sidder i en
windows 2003 server. msi-driverne virkede ikke - dem der kom med cd-rommen,
så jeg har hentet nogle nye til ti4200 serien som er det kort der sidder i
serveren.
Sjovt nok får jeg også grå farver ud og over på tv når jeg forsøger at føre
grafik derover - umiddelbart ville jeg sige at der var noget galt med
kablet - men det giver som sådan ikke mening. Omvendt så har det her kort i
serveren (ti42000-serien msi) altid kunnet vise farver på tv med det her
kabel - forskellen er styresystemet og driveren...
Selvsamme kabel har vist grå grafik på min laptop -> tv og fra en vens
computer -> tv
Kan det være kablet?

// peter

Fra : Sune Salminen

Dato : 01-12-04 22:20

peter hansen wrote:
> [...]
> på tv med det her kabel - forskellen er styresystemet og driveren...
> Selvsamme kabel har vist grå grafik på min laptop -> tv og fra en vens

Grå farver?

Vær sikker på at du har sat TV out til PAL i driverindstillingerne.
Højreklik på billedet af TV'et og vælg 'device adjustments' for at
skifte TV-system. Ellers foreligger den mulighed at TV'et kun
understøtter Composite. Så skal du som sagt have fat i en colorfix
adapter.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : peter hansen

Dato : 01-12-04 23:54

Det står til NTSC M (amerikansk eller canadisk) og hver gang eg sætter det
over til Dansk så går nVidia-programmet ned :D - det er jo fantastisk :)

Fra : Sune Salminen

Dato : 02-12-04 00:36

peter hansen wrote:
> Det står til NTSC M (amerikansk eller canadisk) og hver gang eg
> sætter det over til Dansk så går nVidia-programmet ned :D - det er jo
> fantastisk :)
>
> // peter

Prøv bare nogle tilfældige PAL modes, skråt op med sproget, du skal jo
ikke tale med det.

Ellers prøv med en ældre driver, f.eks. den der hedder 52.16 - du kan
finde den i driverarkivet på www.nvidia.com

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : peter hansen

Dato : 04-12-04 00:05

ingen effekt med ny pal... jeg gir op - smutter ned og køber den omtalte
dims hvis den kan hjælpe