Nyt ram til pentium4 system
Fra : Peter

Dato : 27-11-04 18:20

Hej
Jeg har et pentium4 system baseret på dette bundkort:
http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=355
og vil gerne have noget hurtigere ram.
P.t. har jeg :
1 klods 512 MB Samsung DDR-SDRAM PC2700 (166 MHz)

Jeg har ikke det store forstand på ram-opgradering så jeg søger hjælp her i
gruppen. Til mine spørgsmål:

1)Kan jeg bare sætte en ny klods i og få udnyttelse af den højere hastighed
den klods har?
2)Kan nogen give mig et bud på hvad 512 MB ram jeg kunne sætte i som er
billigst men stabil, og som kører med den højeste hastighed mit bundkort
understøtter?

Mvh peter

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 27-11-04 20:38

On Sat, 27 Nov 2004 18:20:11 +0100, "Peter" <peter@xxxxx.com> wrote:

>Hej
>Jeg har et pentium4 system baseret på dette bundkort:
>http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=355
>og vil gerne have noget hurtigere ram.

Det ser ud til at være et MSI 648Max

> [...]
>gruppen. Til mine spørgsmål:
>
>1)Kan jeg bare sætte en ny klods i og få udnyttelse af den højere hastighed

Det vil altid være ram-modulet med den laveste hastighed, der
bestemmer. Du skal altså sørge for som minimum at udvide med
PC2700-RAM.
Du vil sagtens kunne udvide med f.eks. PC3200-RAM; men i så fald vil
det være dit "gamle" RAM-modul (PC2700), der sætter hastigheden.

>2)Kan nogen give mig et bud på hvad 512 MB ram jeg kunne sætte i som er
>billigst men stabil, og som kører med den højeste hastighed mit bundkort
>understøtter?

Kig her (512 MB PC2700):

http://makeashorterlink.com/?B2DF121E9

Alle RAM-moduler for dit bundkort:

http://makeashorterlink.com/?D45F241E9

Crucial garanterer, at de oplistede RAM-moduler fungerer med
bundkortet.

Du kan sikkert også finde et passende modul på

http://www.edbpriser.dk/Showsubcategory.asp?ID=37

hvis du hellere vil handle i Danmark.

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Peter

Dato : 27-11-04 21:47

Godt og kontant svar. Mange tak for hjælpen!
mvh peter.

"Gert Søgaard Jensen" <nospamto@gert-soegaard-jensen.dk> skrev i en
meddelelse news:n3lhq01pkgrhr8raphvvlcjslfcg22unfh@4ax.com...