Canon i965 versus PIXMA iP8500
Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 27-11-04 15:19

Jeg har beslutte mig for at jeg skal ha' en ny printer i julegave.

Jeg kigger på Canon i965 og Canon PIXMA iP8500 som følge af nogle
printertests i C't og PC Magazin. Jeg har brug for at kunne printe på
cd'er/dvd'er og lave ordentlige fotoprints.

Når jeg laver en sammenligning på canon.dk mellem de to, står der ikke
noget om at det umiddelbart er muligt at printe på cd'er med i965eren
- der tales om et "cd printkit" mens 8500eren synes at være klar til
det meste. Er det korrekt opfattet? Erfaringer?

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Mads

Dato : 27-11-04 15:32

On Sat, 27 Nov 2004 15:19:09 +0100, H.T. Ohlsen <nntp@ohlsen.dk>
wrote:

> [...]
>- der tales om et "cd printkit" mens 8500eren synes at være klar til
>det meste. Er det korrekt opfattet? Erfaringer?

Der skal monteres et kit på I965 for at kunne printe på skiver.
( det er med i kassen, så det skal ikke købes ved siden af )

På I8500 er dette en fastmonteret del af printeren.

I begge tilfælde placeres CD'en på en løs plade som så føres
ind i fronten af printeren.

Du kan læse en meget udførlig test af I965 her :
http://www.photo-i.co.uk/Reviews/interactive/Canon%20i965/page_1.htm
Print på CD'er og DVD'er kommer henne på side 3.
Der er også billeder af det løse kit.

Jeg har selv lige købt en Pixma iP4000 og er vældigt tilfreds med
den. Den printer flot, er hurtig og lydløs. Både foto print og print
på CD'er og DVD'er kører gnidningsløst.

Af de to printere du nævner ville jeg nok vælge iP8500, netop fordi
der ikke skal monteres noget ekstra for at kunne printe på CD'er

mvh Mads

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-04 15:37

> [...]
> - der tales om et "cd printkit" mens 8500eren synes at være klar til
> det meste. Er det korrekt opfattet? Erfaringer?

Jeg skulle også have en ny printer for et stykke ti siden og valget lå
mellem Canon i865 og iP4000.

Købte så iP4000 fordi den har indbygget cd/dvd print, man lægger en skive i
en holder og føre i printeren, hvor i865 ikke har det indbygget men noget
man skal monterer når man skal bruge det, lidt ustabilt siges det at være.

Jeg går ud fra at det er det samme men i965 så køb iP8500 det vil du ikke
fortryde.

Kim Michael Larsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : Vega

Dato : 27-11-04 15:54

"Kim Michael Larsen" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> man skal monterer når man skal bruge det, lidt ustabilt siges det at være.

Kan sige at det fugere fint på i865. "Ustabilt", forstår jeg ikke lige?

Mvh. Vega.

Fra : Mads

Dato : 27-11-04 16:05

On Sat, 27 Nov 2004 15:53:31 +0100, "Vega" <liladomo@tdcadsl.dk>
wrote:

>Kan sige at det fugere fint på i865. "Ustabilt", forstår jeg ikke lige?

Men måske har i865 og i965 en lidt større risiko for at noget bliver
væk eller går i stykker.

mvh Mads

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-04 00:16

> Kan sige at det fugere fint på i865. "Ustabilt", forstår jeg ikke lige?

Undskyld, men det har jeg læst i nogle test inden jeg skulle købe ny
printer..

Jeg mener bare at det er besværligt at have alt det liggende, det er da
smarterer at det er bygget ind i maskinen.

Kim Michael Larsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : Vega

Dato : 28-11-04 00:25

> [...]
>
> Jeg mener bare at det er besværligt at have alt det liggende, det er da
> smarterer at det er bygget ind i maskinen.

Ja, det er det måske, men der er jo en lille fix kasse med til at ha det i
som ikke fylder meget.
Jeg er i hvert fald glad for min i865.

Mvh. Vega.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 27-11-04 17:33

H.T. Ohlsen skrev :
> [...]
> - der tales om et "cd printkit" mens 8500eren synes at være klar til
> det meste. Er det korrekt opfattet? Erfaringer?

i965'en er udgået (udgående) så valget er nemt! Pixma serien er GENIAL
Jeg købte selv en i865 lige før Pixma serien kom og køber en IP4000
nøæstegang jeg skal have blæk.

Læs min anmeldelse(r) her:
http://www.recordere.dk/artikler/anmviewer.asp?a=21&z=1

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk www.gromit.dk/dvd
www.recordere.dk

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 28-11-04 20:04

On Sat, 27 Nov 2004 17:33:19 +0100, "Michael Lund Sørensen"
<laeses-ikke@gromit.dk> wrote:

>i965'en er udgået (udgående) så valget er nemt! Pixma serien er GENIAL

Tak til Jer alle - jeg kigger på PIXMAen. Desværre fører min
sædvanlige leverandør den pludselig ikke, men der er heldigvis andre
leverandører.

Hvilke printable cd'er/dvd'er bruger I egentlig? Jeg har fået
anbefalet Verbatim.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 28-11-04 20:41

H.T. Ohlsen skrev :

> [...]
> leverandører.
>
> Hvilke printable cd'er/dvd'er bruger I egentlig? Jeg har fået

Bruger HiSpace. De har en hvidere overflade end Verbatiim, men de kan være
lidt vanskelige at købe for private.
De er billiger og de har mindre hul og er helt uden navn på overfladen.

Fra : Mads

Dato : 28-11-04 21:05

On Sun, 28 Nov 2004 20:03:57 +0100, H.T. Ohlsen <nntp@ohlsen.dk>
wrote:

>Hvilke printable cd'er/dvd'er bruger I egentlig? Jeg har fået
>anbefalet Verbatim.

Verbatim og Ritek er begge gode. Det eneste jeg kan kritisere
ved dem er det ret store gennemsigtige område omkring hullet.
Det havde været rart med nogen skiver hvor man kunne printe
helt tæt på hullet.

mvh Mads

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 29-11-04 13:27

Mads skrev :

> [...]
> ved dem er det ret store gennemsigtige område omkring hullet.
> Det havde været rart med nogen skiver hvor man kunne printe

Det er jo så det man kan på HiSpace

Fra : Mads

Dato : 29-11-04 16:09

On Mon, 29 Nov 2004 13:26:51 +0100, "Michael Lund Sørensen"
<laeses-ikke@gromit.dk> wrote:

>Det er jo så det man kan på HiSpace

Javel ja, men hvor kan man så købe dem henne ?

Det hjælper jo ikke meget at anbefale nogen fantastiske
skiver, som så ikke kan fåes nogen steder.

mvh Mads

Fra : devilman

Dato : 29-11-04 20:18

www.weselcd.com
http://www.nierle.de
http://www.mediecentralen.com
http://www.billigmedien.de

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 30-11-04 01:45

Mads skrev :

> Javel ja, men hvor kan man så købe dem henne ?
>
> Det hjælper jo ikke meget at anbefale nogen fantastiske
> skiver, som så ikke kan fåes nogen steder.

https://shop.disc4you.com/shop/index/index.php?nav=114
http://www.feurio.com/index_german.shtml ( shoppen)

Generelt: Skriv HiSpace i Googles søgefelt

Fra : John

Dato : 28-11-04 21:13

"H.T. Ohlsen" <nntp@ohlsen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilke printable cd'er/dvd'er bruger I egentlig? Jeg har fået
> anbefalet Verbatim.

HHB.

Mvh

John