Hjælp til teksttydning
Fra : Verner Jørgensen

Dato : 26-11-04 17:58

I binærgruppen har jeg lagt en tekst fra kirkebogen. Det er specielt titlen
i 5. linie " Justitzrath und .....haus?........verwalter" jeg ikke helt
kan klare.
Venlig hilsen
Verner

Fra : Mogens L. Jensen

Dato : 26-11-04 18:47

Hej

Jeg tror, at der står: " weil.Herrn Justitzraths und Zeughausverwalters"

Med venlig hilsen

Mogens L. Jensen

Fra : Verner Jørgensen

Dato : 27-11-04 20:07

Tak Mogens L. Jensen,oversat må han så være tøjhusforvalter og så lyder det
som noget der har med militæret at gøre, så det giver noget nyt for mig at
arbejde med.
Med venlig hilsen
Verner

Fra : Børge Fogsgaard

Dato : 28-11-04 14:27

Verner Jørgensen wrote:
> [...]
> som noget der har med militæret at gøre, så det giver noget nyt for mig at

Jeg har ham i min database:
Han er født/døbt 29/11 1725 i Stenderup sogn og død 10/1 1802 (kan være
9/1). Han foretog pensionsindskud i enkekassen i 1780 (sandsynligt
vielsesår) for Sophia Margaretha von Colditz født/døbt 13/6 1755 i
Rendsburg død 18/1 1802.
Ved indbetalingen er han Krigsassessor i Rendsborg.
Deres dåbsattester er i Rigsarkivet.
Indskyder nr. 1309 i Den almindelige Enkekasse.
Børge