Efterkommere i Tjekkiet eller Slovakiet
Fra : Ib Molbech

Dato : 26-11-04 14:56

Langt tilbage har jeg en ane, der blandt mange andre, har en efterkommer,
der giftede sig med en franskmand og flyttede til Frankrig. Jeg har været så
heldig via Nettet og en god portion held, at kunne kontakte en relevant
efterkommer, der lever i Frankrig i dag. Så langt så godt.

Han har så kunnet supplere mit efterslægtstræ, men han slutter med en gren,
der er tjekkoslovakisk - siger han. Helt konkret drejer det sig om Thérèse
Tichy (må have levet ca. 1900-1980). Hun gifter sig med Anton Sumova, og
sammen får de Johanna Sumova (Sumova er Johannas dåbsnavn, hun hedder
sikkert noget andet i dag).

Jeg har søgt i Tjekkiets telefonbog, men der er mange, der hedder Tichy. Der
er ikke så mange, der heder Sumova, men ingen der hedder Johanna til
fornavn.

Jeg har også forgæves ledt efter Genealog Nyhedsgruppe for Tjekkiet.

Det er mit håb, at finde en nulevende Sumova/Tichy, der kan hjælpe med at
bringe slægtstræet mere komplet. Slægtstræet med de nævnte personer kan ses
http://molbech.info/molbech.pdf helt øverst.

Er der nogen, der gan give en ledetråd, til at komme videre. Tak.