Hva så, er i glade for Tiscali?
Fra : Jakob G.

Dato : 25-11-04 19:17

Hej!

Jeg overvejer at skifte fra TDC ADSL (139,00 kr. pr. md. + forbrugsafregnet
0,50 kr./MB) til Tiscali Highway til 199,00/md for 1000MB.

I, der har Tiscali: Er i tilfredse?
Med andre ord: Skal jeg skifte?

Tak for kommentarer.

--
Hilsen Jakob

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 25-11-04 19:37

Jakob G. <nogen@emialadresse.dk> skrev 2004-11-25:

> I, der har Tiscali: Er i tilfredse?

Jeg har haft tiscali 2048/512 i snart 3 år nu. Nedetid har været i promiller
og jeg er ovenud tilfreds.

De eneste problemer jeg har haft har været deres administration der har
kludret i det. Det skal siges at det dog er et års tid siden jeg havde mine
problemer med administartionen.

> Med andre ord: Skal jeg skifte?

Set ud fra et teknisk og prisbevidst synspunkt, så ja.

Thomas

Fra : Michael Bruun

Dato : 25-11-04 19:38

"Jakob G." <nogen@emialadresse.dk> skrev i en meddelelse
> Med andre ord: Skal jeg skifte?

Hvis du kan undvære support og kundeservice og kan leve med, at dine e-mails
i lange perioder kan være adskillige dage undervejs eller returneres til
afsenderen, så er Tiscali et udemærket valg...

Michael

--
"Don't you wish there were a knob on the TV to turn up the intelligence?
There's one marked 'Brightness', but it doesn't work."

Fra : Jakob G.

Dato : 25-11-04 20:21

> Hvis du kan undvære support og kundeservice og kan leve med, at dine
> e-mails i lange perioder kan være adskillige dage undervejs eller
> returneres til afsenderen, så er Tiscali et udemærket valg...

Kundeservice kan jeg godt undvære (normalt da), men det med emailene lyder
da ikke så spændende.
Er der andre der er ude for det? Det kan da ikke være reglen...?!

--
Hilsen Jakob

Fra : Michael Bruun

Dato : 25-11-04 21:18

"Jakob G." <nogen@emialadresse.dk> skrev i en meddelelse
> Er der andre der er ude for det? Det kan da ikke være reglen...?!

Hos Tiscali har det været reglen i et halvt års tid - med variende styrke.
Prøv at kigge lidt på deres egen driftstatus-side. Nu siger de så, at
problemet skulle være løst, men det har de sagt flere gange indenfor de
seneste måneder, og hver gang er det gået galt igen, og typisk endnu værre
end sidste gang.

Se også:
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=25880
http://forum.gratisdns.dk/viewtopic.php?t=115#516

Michael

Fra : Jakob G.

Dato : 25-11-04 22:33

> [...]
> seneste måneder, og hver gang er det gået galt igen, og typisk endnu værre

Men alle de problemer vedrører vel kun mail-trafikken og ikke selve
internet-trafikken, eller hvad?
Hvis man nu har sin mailserver et andet sted er der vel ingen problemer.

--
Hilsen Jakob

Fra : Rudi Stegen

Dato : 26-11-04 00:41

Hej Jakob G., du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Men alle de problemer vedrører vel kun mail-trafikken og ikke
> selve internet-trafikken, eller hvad?

Nej, det er udelukkende mailtrafikken, der har været propper i.

Du kan se bagrundene i annonceringerne her:
<http://news.ter.dk/?article=%3ClqKmd.65553%24Vf.3272377@news000.worldonline.dk%3E&server=news.tiscali.dk>
<http://news.ter.dk/?article=%3CuqIod.68182%24Vf.3402180@news000.worldonline.dk%3E&server=news.tiscali.dk>

Derudover kan jeg kun sige stort set det samme som Thomas
(<news:slrncqc9hk.gtj.zensonic@www.zensonic.dk>) - borset fra jeg
har haft deres ADSL i ca. 4½ år.

Derudover har jeg udelukkende haft gode erfaringer med deres
support (tek. support), ligesom jeg (måske held?) ikke har
oplevet nævneværdig kludder i deres bogholderi gennem den
tilsyneladende ret lange kludderperiode indtil vel et års
tid siden (jf. bl.a. Thomas S. Iversen i denne her tråd).

Eneste kludder var noget overlapning af to fakturaer på mit
webhotel (en tre år siden eller så), da de ændrede
faktureringsmaskineriet.
Jeg smed et indlæg i den interne webhotelgruppe, at nu var
åbenbart også mellem dem, der var fanget i den dengang meget
omtalte administrationsfælde.

Jeg nåede dog aldrig at ringe for at få styr på det, for nogle
timer senere var der en respons fra en ansat (Morten K. Lennon)
om lige at sende ham de to fakturanumre, så ville han få det
til at gå væk. Det gjorde jeg, og det gjorde problemet

Så jeg har faktisk været uden nævneværdige problemer gennem
samtlige ca. 4½ år (og også som 1049-kunde inden ADSL-dagene).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Jakob G.

Dato : 26-11-04 10:55

> Nej, det er udelukkende mailtrafikken, der har været propper i.

Tak for det. Jeg tror jeg springer ud i det - selvom jeg har haft min
nuværende konto hos TDC siden 1996 uden nogen problemer overhovedet. Men det
bliver det jo ikke billigere af...

--
Hilsen Jakob

Fra : Spangkuk

Dato : 26-11-04 16:03

> [...]

> Tak for det. Jeg tror jeg springer ud i det - selvom jeg har haft min
> nuværende konto hos TDC siden 1996 uden nogen problemer overhovedet. Men

Ok, held og lykke

Kan du ikke, når du nu alligevel bliver Tiscali-kunde, fortælle mig/os
hvordan du oplever forbindelsen...sådan rent mentalt, da de ikke ligger
skjul på, at de leverer den med følelse..

P.F.T.

Spang

Fra : Jakob G.

Dato : 27-11-04 10:02

> Kan du ikke, når du nu alligevel bliver Tiscali-kunde, fortælle mig/os
> hvordan du oplever forbindelsen...sådan rent mentalt, da de ikke ligger
> skjul på, at de leverer den med følelse..

Ok, gør de dét? Ja, det er jeg også meget spændt på. Jeg troede de leverede
den med posten og resten skulle jeg gøre selv.
Måske er det mig selv der skal gøre det med følelse? Sætte forbindelsen op
altså...

--
Hilsen Jakob

Fra : Jakob G.

Dato : 27-11-04 10:04

Forresten:
Når man bliver Tiscali-kunde, så køber man åbenbart modem og delefilter til
ejendom. Hvad kan man bruge dem til senere?!
Når man skifter udbyder får man da som regel noget af deres isenkram. Duer
det til alle udbydere?

--
Hilsen Jakob

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 28-11-04 21:16

"Jakob G." <nogen@emialadresse.dk> wrote in message
> [...]
forbrugsafregnet
> 0,50 kr./MB) til Tiscali Highway til 199,00/md for 1000MB.

Her i 7500 Holstebro har der løbende været problemer med opptiden.
Det har vel været en gang om ugen cirka hvor det har været nede i godt en
halv dag.
Kundeservice har jeg prøvet at kontakte et par af gangene hvor fejlen var
vedvarende (den sædvanelige kvalitet med uendelig meget ventetid).
Det skal dog siges jeg har ikke selv tiscali (længere - havde dem for godt
og vel 2 år siden) - så ovenstående er basseret på min erfaringer med 2
kunder fra arbejdet der har Tiscali.
Men når det så kører har jeg ikke bemærket nogen problemer.

Selv har jeg TDC og der har ikke været problemer så lang tid jeg kan huske.
Hvis det var mig der skulle vælge ville jeg aldrig skifte til Tiscali igen.
Udfra erfaringerne på arbejdet har de ikke forbedret sig et hak siden jeg
havde dem for 2 år siden.
Jeg har aldrig fortrudt mit skift til TDC.

/Dennis

Fra : Mads Berg

Dato : 13-12-04 21:02

Jeg har problemer med at jeg ikke kan forbinde til port 6667, altså IRC
server, og det er uanset hvad jeg gør, Tiscali er ligeglade, derudover har
jeg oplevet sider som jeg ikke kan besøge hos hp, men siderne virker fint
hos Naboen. 30 min er heller ikke usædvanlig at vente på at komme igennem
til deres support. Tænk over det inden du skifter....