Sims 2
Fra : michael.antonsen@mai~

Dato : 25-11-04 18:37

Hey

Konen har lige købt ovenstående spil til tøsen vores, og der er intet
grafikkort i hendes PC, hvilket bevirker at spillet ikke kan køre, og
det har jo ikke jusk skabt glæde i det lille hus.

Hendes maskine er en:
Intel(R) Celeron CPU 1.80GHz med 256 Mb RAM

Hvilket grafikkort anbefales til en sådan maskine?

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-04 19:27

> [...]
>
> Hendes maskine er en:
> Intel(R) Celeron CPU 1.80GHz med 256 Mb RAM
>
> Hvilket grafikkort anbefales til en sådan maskine?

Et eller andet grafikkort må der være i, hvodan kan man ellers bryge
maskinen, det gør i vel nu, bruger den.

Kim Michael Larsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : michael.antonsen@mai~

Dato : 25-11-04 20:34

Korrekt, der er et onboard grafikkort, men Sims 2 kræver enten en
hurtigere CPU eller et grafikkort ud over det der er onboard

Fra : Peet

Dato : 25-11-04 20:58

<michael.antonsen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse news:p06cq0dand5st1eja54fs0t5voqufpkqoh@4ax.com...
> [...]
>
> Hendes maskine er en:
> Intel(R) Celeron CPU 1.80GHz med 256 Mb RAM
>
> Hvilket grafikkort anbefales til en sådan maskine?

Min datters kører udemærket med et gForce MX400
Ved ikke om du får bedre ydelse for samme penge
med en nyere type. Vil tro at min. en FX5500 vil
kunne bruges, så får du også understøttelse af DX9
Kan købes til under kr. 500,- Alternativt køb et brugt
gForce TI4200 f.eks. er set til omk. kr. 300,-

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-11-04 23:02

Peet wrote:

> Kan købes til under kr. 500,- Alternativt køb et brugt
> gForce TI4200 f.eks. er set til omk. kr. 300,-

Det koster 429,- fra ny.

Jesper G. Poulsen

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 25-11-04 21:26

Et ganske godt kort er et geforce4 ti4200. Der får du meget for få penge, og
det er rigeligt til at trække de kære simmere. Jeg havde et fra MSI, der var
klippestabilt, og kunne overclockes en del ti4200 er en hel del bedre end MX
kortene, som du IMHO skal holde snitterne fra.
Jeg vil tro, der findes 1½ ton af dem liggende i folks skuffer, du kan få
billigt. Kik i news:dk.marked.privat.edb.intern og spørg, om ikke, der
findes et kort i nærheden af dig eller et posthus.

/Ole

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-11-04 23:03

/Ole (6000) wrote:

> Jeg vil tro, der findes 1½ ton af dem liggende i folks skuffer, du
> kan få billigt. Kik i news:dk.marked.privat.edb.intern og spørg, om

Det skal være _meget_ billigt, for nyprisen er 429,-

Jesper G. Poulsen

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 26-11-04 20:47

> Det skal være _meget_ billigt, for nyprisen er 429,-
>

> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen

Så ville jeg købe sådan en fætter. Som sagt, så var jeg meget glad for mit.
Klippestabilt og ganske ok kort.

/Ole

Fra : Hans Andersen

Dato : 26-11-04 15:43

Er der et ledigt AGP-slot i bundkortet? Det er nemlig ikke en selvfølge.
Hvis ikke skal du ud og finde et PCI-grafikkort...
mvh
Hans

Fra : michael.antonsen@mai~

Dato : 28-11-04 11:22

Har købt et grafikkort i Computercity, og ja - der var et enkelt
AGP-slot. Nu spiller tøsen Sims2 - og der er ro i huset igen.

Tak for hjælpen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-11-04 11:44

michael.antonsen@mail.tele.dk wrote:

> Har købt et grafikkort i Computercity, og ja - der var et enkelt
> AGP-slot. Nu spiller tøsen Sims2 - og der er ro i huset igen.

Der er _altid_ kun et _enkelt_ AGP-slot

Jesper G. Poulsen

Fra : Hans Andersen

Dato : 28-11-04 12:41