Oksetyndsteg
Fra : Padmé Amidala

Dato : 25-11-04 15:54

Kan oksetyndsteg steges som fx en culottesteg?
Jeg har en hel steg på 2,2 kg. Hvor lang tid skal sådan en fætter have,
hvis den skal være medium stegt indeni? Og ikke noget med
langtidsstegning, men i almindelig ovn ved 200 grader.

VH
Padmé

Fra : Morten Wartou

Dato : 25-11-04 17:12

Padmé Amidala wrote:
> [...]
> have, hvis den skal være medium stegt indeni? Og ikke noget med
> langtidsstegning, men i almindelig ovn ved 200 grader.

Nejnej, ikke 200 grader - aldrig. Det er synd for stegen. Hvis du ikke gider
langtidsstegning, hvilket absolut er en god ting, så steg den almindeligt -
men alm. oksestegsstegning er nærmere 160 end 200 grader. Giv den først 10
minutters tid ved 225 grader - og så vel omkring 1 times tid ved 160 grader,
måske lidt mere. For alt i verden - brug stegetermometer. Den skal være
61-62 grader for at være medium. Og husk at lade den hvile en halv times tid
efter stegning.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Padmé Amidala

Dato : 25-11-04 17:15

On Thu, 25 Nov 2004 17:11:39 +0100, Morten Wartou wrote:

Tusiknd tak for hjælpen.... Du har lige reddet vores danske Thanksgiving
middag

VH
Padmé