chokoladekage
Fra : Ukendt

Dato : 25-11-04 15:11

Hej

Hvem kender en opskrift på en chokoladekage der ikke bliver for "høj" i
bradepanden og som holder sig rimelig fugtig - jeg skal have børnehaven til
4 års fødselsdag og vil lave en kage, hvor det er let at skære små firkanter
ud, som så skal pyntes m.m. Smagen af chokolade må vel heller ikke være for
stærk/kraftig..

Hilsen Anette

Fra : Martin

Dato : 25-11-04 16:41

Hejsa
.. wrote:

> Smagen af chokolade må vel heller ikke være for stærk/kraftig..

Banankage ? :)

Mvh
Martin

Fra : Kristina M. Sønderga~

Dato : 25-11-04 21:59

<.> skrev i en meddelelse :
> [...]
> til 4 års fødselsdag og vil lave en kage, hvor det er let at skære små
> firkanter ud, som så skal pyntes m.m. Smagen af chokolade må vel heller

Følgende opskrift giver en rigtigt svampet kage, der kan holde sig frisk og
lækker i en uges tid (du skal lave dobbelt portion til en stor bradepande):

250 g sukker
300 g mel
1 tsk. vanille
1 knsp salt
1½ tsk. natron
4 spsk. kakao (mindre kan også gøre det, men kakaosmagen bliver ikke
overvældende af 4)
80 g fedtstof
3½-4 dl kærnemælk
Evt. lidt vand til konsistensen er passende lind og cremet

Bages i ca. 25 minutter v. 180 grader.

/Kristina

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-04 13:52

Tusind tak for det.
Den vil jeg prøve.

Anette

"Kristina M. Søndergaard" <kristina_sondergaard@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:41a647b6$0$300$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Mus

Dato : 26-11-04 19:34

<.> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41a5e7ea$0$47703$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
firkanter
> ud, som så skal pyntes m.m. Smagen af chokolade må vel heller ikke være

Denne opskrift giver en kage der er lab og klæg. Den er bedre dagene efter
den er bagt end på selve bagedagen.

800 g. mel
200 g. kakao
2 tesk. natron
600 g. Sukker
1 l. appelsin juice
8 æg
400 g. smeltet margarine.

Æg og sukker piskes hvidt,
Mel, kakao og natron blandes.
Kom på skift juice og melblandingen i æggemassen
tilsidst tilsættes det smeltede margarine.
Kommes i en brade plade der er smurt eller med bageparpir.
Bages ved 175 grader i ca 35 min.

Mens kagen er varm kan der kommes mørk/lys pålægschokolade på som glasur,
eller
du kan vente til den er kold og lave en alm. kakaoglasur og evt. pynte den
med drys oven på glasuren.

LN

Fra : Mus

Dato : 26-11-04 19:34