Aldi PC fra idag?
Fra : M.I

Dato : 24-11-04 19:16

Hej

Hvem har købt maskinen, og hvordan fungerer den. Tænker mest på støjniveau,
men er interesseret i alle mulige input om den.

M.I

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 24-11-04 19:44

On Wed, 24 Nov 2004 19:16:14 +0100, "M.I" <doeFJERN@stofanet.dk>
wrote:

>Hej
>
>Hvem har købt maskinen, og hvordan fungerer den. Tænker mest på støjniveau,
>men er interesseret i alle mulige input om den.

har ikke købt den, men den støjer - iflg test i Alt om Data (som
skiftede blæseren og straks blev bedre tilfreds). Bortset fra et
betegnes den som et godt køb.

Fra : M.I

Dato : 24-11-04 21:20

<jubija@yahoo.dk> skrev:
> har ikke købt den, men den støjer - iflg test i Alt om Data (som
> skiftede blæseren og straks blev bedre tilfreds). Bortset fra et
> betegnes den som et godt køb.

Hej
Er den test tilgængeligt på nettet et sted?

M.I

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 24-11-04 21:27

ja, hvis du vil betale. www.aod.dk

Fra : BuFFerz

Dato : 25-11-04 12:04

Jeg købte den - den er total lydløs

Men ved voldsom 3D grafik starter en stor blæser - den larmer måske lidt.

Ellers SUPER pc !

Fra : Jørgen Kaj

Dato : 25-11-04 14:27

"BuFFerz" <fiktiv@email.fiktiv> skrev i en meddelelse
> Jeg købte den - den er total lydløs
>
> Men ved voldsom 3D grafik starter en stor blæser - den larmer måske lidt.
>
> Ellers SUPER pc !
Jeg købte den også - dejlig maskine.
Under opstart og belastning enorm støj fra blæser.
Under "almindeligt" brug er der ikke støj.
Den "gamle" Aldi maskine var helt lydløs.
Hilsen
Jørgen

Fra : Jørgen Lerche Nielse~

Dato : 25-11-04 16:40

Hej
Jeg har to ALDI Medion liggende - den bærbare Medion MD 42200 og den de
solgte fra den 24.11 Medion PC XL Titanium MD 8383 XL. Er der bud på hvad
der bedst kan betale sig at beholde.
Jeg har ikke udpakket nogle af dem.
Kan man prøve den bærbare og hvis jeg ikke er tilfreds med støj og eller
tastatur, så returnere den indenfor en måned?
Hej
Medion MD 42200 købte jeg i Aldi den 6.11, vil jeg gerne høre om nogen har
erfaringer med den.
Jeg har nemlig også den seneste desktop fra Aldi - fra 24.11 Medion PC XL
Titanium MD 8383 XL
Hvad taler for den ene henh. den anden?
Specifikationerne ser jo fortræffelige ud, er der faldgrupper ved nogle af
dem?
Hvad med tastatur-feeling på fx den bærbare?
Og hvad med støjniveau?
VH
Jørgen

---

Fra : M.I

Dato : 25-11-04 17:00

"Jørgen Kaj" <jjdan@galnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Under opstart og belastning enorm støj fra blæser.
> Under "almindeligt" brug er der ikke støj.
> Den "gamle" Aldi maskine var helt lydløs.

Med den "gamle" mener du så foregående model 8083 eller en af de endnu ældre
(8080, 8008 ell. 8000)?
Er der nogen, der har kendskab til alle ovenstående, og kan sige, hvilken er
mest støjsvag?

M.I

Fra : Jørgen Kaj

Dato : 25-11-04 19:39

"M.I" <doeFJERN@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (8080, 8008 ell. 8000)?
> Er der nogen, der har kendskab til alle ovenstående, og kan sige, hvilken

Hej M.I
Jeg er ikke lige med i model betegnelserne.
Den jeg nævner som den gamle er ca. 2 år gammel og har
data som følger:
Var leveret med XP Home
2.66 Ghz Intel Pentium 4
Grafik XL n Vidia Geforce 4
Harddisk 120 GB Seagate.

Den var jo super silent - så det skuffer lidt med al den larm her fra den
nye.
Den har fungeret absolut tilfredsstillende.
Det bliver jo spændende at se hvordan det går med den nye - Jeg har på
fornemmelsen, at den jo nok er "tunet" temmelig hårdt.
Det er nok ikke klogt, at eksperimentere med køleren (garanti)?
Hilsen
Jørgen

Fra : M.I

Dato : 25-11-04 20:11

> Den var jo super silent - så det skuffer lidt med al den larm her fra den
> nye.

Ja, det er grotesk at lave en ellers gennemført pc i den prisklasse med det
kæmpe irritationsmoment. Især med dens konfiguration, design,
reklamefremstød og salgsargument som multimediacenter. Især fordi pc'er nu
om dage med deres beskaffenhed netop bruges som multimediacenter. Især fordi
de har lavet forgængerne støjsvage. Især fordi det kunne laves for ganske få
monetære og produktionsmæssige ressourcer, så man som forbruger ikke skulle
eftermodificere den, hvilket de fleste nok ikke lige har mulighed for, og
endvidere, som du siger, kan det blive et garantispørgsmål. Osv, osv,
båk-gåk.
Det skulle være en selvfølge, at en pc nu om dage er støjsvag, og man burde
som forbruger ikke skulle undersøge det inden køb.
Grrrrrr

M.I

Fra : Steen B

Dato : 25-11-04 17:23

Hej
Jeg har købt maskinen -- larmer utroligt meget ved opstart. Ligeledes larmer
den meget når man fx skal se video/tv - altså når CPU skal arbejde.
Er der nogen der ved hvor man kan købe en anden blæser til CPU'en - Alt om
Data skiftede med et godt resultat - men nævnte ikke hvad de gjorde helt
præcist ---- ellers en imponerende god pc
Steen

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 25-11-04 21:19

Ærgerligt at de blev så hurtigt udsolgt... Tror ikke at der var nogen
Aldi´er der havde dem i meget mere en 30 minutter

Fra : Leif Christensen

Dato : 25-11-04 21:55

Hej I Aldi i Kolding havde de flere i dag , jeg købte nemlig en så hørte
jeg at det var udsolgt på sjælland og at de sendte nogle fra kolding der
over.
..Jeg skal bruge Pc,en bla. til video redigering.
Jeg prøvde at sætte en dvd film i idag den hakkede noget i det er det
normalt. hvad siger i andre ?

hilsen Leif

Fra : mek

Dato : 26-11-04 00:03

"Leif Christensen" <leifchr@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> .Jeg skal bruge Pc,en bla. til video redigering.
> Jeg prøvde at sætte en dvd film i idag den hakkede noget i det er det

Har lige set DVD på min uden de mindste problemer.

Skal også bruge min til videoredigering, og kunne derfor godt tænke
mig extre 512 ram, nogle foreslag til hvilket ram man skal købe

Mvh
Knudsen

Fra : ha

Dato : 26-11-04 10:08

mek wrote:
> Skal også bruge min til videoredigering, og kunne derfor godt tænke
> mig extre 512 ram, nogle foreslag til hvilket ram man skal købe

Jeg talte med Medion igår, de oplyste at der skal bruges PC3200 DDR ram.
De eksisterende 512 mb skulle være delt ud på 2x256 mb dualram, og der
skulle iflg. Medion-manden være plads til yderligere 2 blokke. Du skal have
fat i 2 x 256 mb.

/ha

Fra : BuFFerz

Dato : 26-11-04 13:27

> Du skal have
> fat i 2 x 256 mb.

Hvorfor ik bare 1 x 512 ?

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 26-11-04 16:35

Fordi den helst skal køre dual channel på hukommelsen !!

Fra : Jørgen Kaj

Dato : 27-11-04 15:09

> Fordi den helst skal køre dual channel på hukommelsen !!

Hej Morten
Hvad så?
Kan man nøjes med en udvidelse på 256 MB eller skal man have 2x256 MB hvis
man vil udvide?
Der er jo ikke meget ved at gøre noget forkert, hvis man derved nedsætter
hastigheden.

Kan du overskue det?

Hilsen
Jørgen

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 28-11-04 02:05

Du skal indsætte RAM a to blokke for at kunne blive ved med at køre dual
channel !!

Fra : mek

Dato : 26-11-04 21:00

> [...]

Ja, nu må jeg så erkende at jeg ikke har haft åbnet "dyret" endnu
men læser man aldi's reklame er der citat - 1 sokkel fri til udvidelse

Derfor kan det ikke blive 2 x 256 mb, dur det ikke med 1 x 512

Mvh
Knudsen

Fra : BHR

Dato : 26-11-04 22:26

> Ja, nu må jeg så erkende at jeg ikke har haft åbnet "dyret" endnu
> men læser man aldi's reklame er der citat - 1 sokkel fri til udvidelse
>
> Derfor kan det ikke blive 2 x 256 mb, dur det ikke med 1 x 512

Jeg har set den åbnet. Der er 4 sokler ialt. 2 er monteret med RAM og 2 er
frie!

Fra : mek

Dato : 27-11-04 23:52

"BHR" <bhrFJERN@email.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har set den åbnet. Der er 4 sokler ialt. 2 er monteret med RAM og 2 er
> frie!

Ok, så passer det jo fint.