Plads ved Prag
Fra : MetroHenrik

Dato : 24-11-04 15:59

Hej NG.

Jeg har søgt forskellige steder men kan ikke finde nogen erfaringer om
pladser ved Prag.
Vi er en familie på 2 voksne tre unger, 15, 13, 5.
Nogen erfaringer.

Henrik

Fra : Kim Olsen

Dato : 24-11-04 16:36

> [...]
> pladser ved Prag.
> Vi er en familie på 2 voksne tre unger, 15, 13, 5.

Hej Henrik

Se dette link: http://users.cybercity.dk/~bta1010/camping.html

Vi har prøvet begge pladser.

Obora er en lidt kedelig - men nem at finde. og en OK plads.
Der er 5-8 km til byen, men sporvognen (nr26) kører direkte.

Pladsen midt i floden er anbefalelsesværdig.
Der er en god restaurant, og der afgår privat båd (pris voksne 10kc =
2,50kr) ind til land, hvis man ikke gider kører/eller gå af vejen.

Hilsen
Kim
Fra båden er der 10-15 min. gang til karlsbroen.

Fra : John Munch Skjærlund

Dato : 24-11-04 19:50

Prøv evt:
http://www.myczechrepublic.com/prague/accommodation/camping.html

Mvh
John

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 25-11-04 09:01

Jeg vil da varmt anbefale denne her plads, den ligger i Trebonice, og det
tager højs en halv time til fods til metrostationen Sclitscin.
Der er en plads med rimelige faciliteter. og dejligt central.

http://www.drusus.com/index2_dan.htm

Brug aldrig Sokol i Dolni Porcenise, den er dyr og de em stjerne er ikke
mere værd end en eller to herhjemme og du skal både bruge bus og tog for at
komme ind til byen.

Da vi opholdt os der i tre dage, virkede flere af bruserne ikke, og synes i
hele taget, at betjeningen var dårlig, og sidst men ikke mindst, teltene lå
ind i mellem campingvognene, og de lå så tæt, at man faldt over naboens
teltåløkker når man trådte ud af sin campingvogn.

Fra : Klaus Kolle

Dato : 25-11-04 18:06

On Thu, 25 Nov 2004 09:01:01 +0100, "Karl-Heinz Hansen"
<karlheinz@hansen.mail.dk> wrote:

[8<]

> [...]
>ind i mellem campingvognene, og de lå så tæt, at man faldt over naboens
>teltåløkker når man trådte ud af sin campingvogn.

Tja vi var på Sokol i sommer og fandt pladsen rimelig dog lå vi tæt.
Baderummene fungerede alle efter hensigten. Havde en kritisk ung
datter (15 år) med. Det er rigtigt at der er et stykke vej med bus og
tog, men vi kan anbefale at man går ca. fem minutter til regionaltoget
- dem vi kørte med var splinter nye to etagers tog der kørte lige til
centrum for en slik.

Antallet af stjerne hænger jeg mig ikke i, men var tilfreds med
betjeningen, restaurenten, personalet og alt det andet. Kun, som
skrevet, lå vi tæt, men det gør man nu så mange steder rundt i Europa.

Klaus

Fra : phk

Dato : 28-11-04 18:12

> [...]

> pladser ved Prag.
> Vi er en familie på 2 voksne tre unger, 15, 13, 5.

Hver sin lyst. Vi er lige kommet hjem i dag efter 9 dage i Prag og er begge
enige om at Prag er vinterferie. Hvem gider gå rundt i sit eget sved i 40
graders varme?

Du kan overnatte på værelser fra 15 Euro i midtbyen (set på skilt i går), en
uges billet til metro, bus og sporvogn koster 100 danske kroner - og 5 dage
er passende (er vi også enige om).

Brug din sommerferie på noget andet, f.eks. et sted hvor der er mulighed for
vand og sol :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Sten Bo

Dato : 29-11-04 11:15

> [...]
dage
> er passende (er vi også enige om).
>
> Brug din sommerferie på noget andet, f.eks. et sted hvor der er mulighed

Vi har også været på Drusus - i den sidste uge af skoleferien og oplevede et
Prag hvor man stod som sild i en tønde. Vejret var nu ganske behageligt -
skjorteærmer - men alt alt for mange mennesker. Og for så vidt også på
pladsen, men det var nu meget hyggeligt. Vi "lå" foran hytterne på området
der mest blev brugt til teltplads og oplevede nærmest festival stemning
omkring os, med masser af småtelte. Og hver aften, at en masse småbørn
hyggede sig med skjul og tagfat i mellem teltene inden sengetid.
Morsomt f.eks at se 2 minibusser præstere 8 minitelte og et andet sted stod
6 ens telte på rad og række. Jeg tror der var 5-8 danske familier på
pladsen i ugens løb. Telte er stadig i vælten "sydpå" også hos danskere. Og
Prag populær som mellemlanding til Balleton .

Personalet utroligt imødekommende og hjælpsomt - og med god hukommelse, idet
venner havde været der 3 uger før, vi fik et tip og fik lige en hilsen
tilbage til dem fra bossen da han så vores adr. på c passet (10%) og fik
pejlet sig ind. Hans råd var, at komme i juni eller sept. da man så rigtig
kunne ta sig af os. Men der var nu rent nok - ingen klager her. Bortset
fra, at man måtte danne kø for at få bord i restauranten - fik en pilsner
udendørs i ventetiden - når alle ville spise på samme tid - men så var der
tid til en snak med andre campister og få gode bekendte i ventetiden.

Der var selvfølgelig en del Hollændere og en masse unge mennesker - indtil
flere hold Engelske piger der 17-20 år gjorde Europa alene - og ganske
morsom at se hvordan drengene spillede volleybold i badeshorts, præsenterede
sig - og pigerne 2 og 2 på "sightseeing" flere gange dagligt runderede
campingpladsen for at tjekke "markedet". (min søn er 17 og en flot fyr) De
er nu så søde og sunde at se på.
Man holdt bålfester, sang og guitar hver nat omme bag gården - hvor vi ikke
ku høre dem - men prøvede først pænt at få overtalt hele pladsen til at
deltage. Ingen aldersfascisme der.
Der savnedes egentlig bare en pool.
Anbefales

mvh sten bo

Fra : Familen Høgh

Dato : 03-12-04 19:57

> [...]
> ikke
> ku høre dem - men prøvede først pænt at få overtalt hele pladsen til at

Tusind tak til jer alle.
Vi skal til Prag til næste år.

Henrik

Fra : Sparvath [8210]

Dato : 03-12-04 21:13

"Familen Høgh" <td253@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[klip]
> Tusind tak til jer alle.
> Vi skal til Prag til næste år.
>
> Henrik

Glæd jer !
Og rigtig god tur når I/vi kommer så langt.

Ivan, Århus

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 14-12-04 17:30

Hej Henrik
Her lige et lille link til den eneste plads vi har besøgt i Prag
Den er ikke så stor , men ligger meget væk fra alt støjen i byen . Vi var
glade for at være der , familien der ejede pladsen var meget venlige !
PS- Vi fik b.la. opfyldt vores BP letvægter under opholdet , afhentet den
ene dag og leveret den næste dag ! (Og til Tjekkiske priser ...........
!!!!!!)
http://www.triocamp.com/
Ellers prøv denne , her er et pænt udvalg .....
http://www.eurocampings.net
Kim