Hvilket mærke GF6800GT?
Fra : Jacob Larsen

Dato : 24-11-04 12:57

Jeg skal ud og købe nyt grafikkort, og er kommet frem til at et GF6800GT
må være det bedste for mig. Nu skal jeg jo så også have valgt et mærke,
og så ville jeg lige høre om der var nogen herinde, der havde nogle
erfaringer med de forskellige mærker.

Jeg kan godt lige Leadtek kortet pga. prisen, men vægten er ikke så
heldig. Det ville være lidt træls at miste kortet fordi det knækker
under transport af computeren.

Men som sagt. Er der nogen herinde, der har erfaringer med de
forskellige mærker?

/Jacob

Fra : Per Nielsen

Dato : 24-11-04 12:06

Jacob Larsen wrote:
> [...]
> valgt et mærke, og så ville jeg lige høre om der var nogen herinde,
> der havde nogle erfaringer med de forskellige mærker.

Jeg er udmærket tilfreds med mit Gainward 6800GT. Overclocked fra 350/1000
til 385/1145 uden problemer. Jeg købte det hos Overclockers i England:

http://www.overclockers.co.uk/acatalog/GeForce_6800_GT.html

Fra : Jacob Larsen

Dato : 24-11-04 13:13

Per Nielsen wrote:
> Jeg er udmærket tilfreds med mit Gainward 6800GT. Overclocked fra 350/1000
> til 385/1145 uden problemer. Jeg købte det hos Overclockers i England:

På den hjemmeside står det til at køre 400/1200 som standard. Men det
ville vel give det status som et ultra kort?

/Jacob

Fra : Per Nielsen

Dato : 24-11-04 13:04

Jacob Larsen wrote:
> På den hjemmeside står det til at køre 400/1200 som standard. Men det
> ville vel give det status som et ultra kort?

Ja, det synes jeg også. Burde egentlig stå under Ultra-kortene med de specs
Men det siger prisen jo egentlig også. 329.95£ hvor jeg gav 254.95£ (+
shipping & VAT).

Fra : Jacob Larsen

Dato : 24-11-04 13:32

Per Nielsen wrote:

> Jeg er udmærket tilfreds med mit Gainward 6800GT. Overclocked fra 350/1000
> til 385/1145 uden problemer. Jeg købte det hos Overclockers i England:
>
> http://www.overclockers.co.uk/acatalog/GeForce_6800_GT.html

Nu har jeg kigget lidt mere på den side. Det ser umiddelbart ud til at
være en del billigere end de danske forhandlere for nogle af modellerne.
Hvordan var de at handle med, også ang. porto og andre ekstra
omkostninger på forsendelsen?

/Jacob

Fra : Per Nielsen

Dato : 24-11-04 13:18

Jacob Larsen wrote:

> [...]
> være en del billigere end de danske forhandlere for nogle af
> modellerne. Hvordan var de at handle med, også ang. porto og andre

Ingen problemer. Første gang du handler der kræver de dog lidt dokumentation
for hvem du er. Jeg tror det har noget med ens adresse at gøre. Jeg scannede
to kvitteringer fra to firmaer jeg havde handlet hos over nettet, og
vedhæftede dem i svar på en e-mail fra dem. SVP i England og SHG i Danmark,
og så var den i orden.

Mine omkostninger pr. 19. august 2004:

Gainward 254.95£
Shipping 14.75£
VAT 47.20£
IALT 316.90£

Der blev trukket 3.530,50kr dengang til kurs 1114. I dag ville det blive
3.366,52kr, kursen er faldet lidt. Jeg ved ikke lige om Shipping og VAT er
%-satser og hvordan de ligger. Det kan du sikkert finde et eller andet sted
på hjemmeside.

Så jeg er ikke sikker på at du sparer noget. Jeg gjorde det dengang fordi de
ikke var til at opdrive i Dannevang på det tidspunkt.

Fra : Carsten

Dato : 24-11-04 13:25

Ja priserne er uden fragt og moms (VAT)
og VAT er vist 17,5% mod vores 25% så der burde være lidt at spare.
Og det passer med 17,5% af vare og fragt prisen bliver
cirka 47,20£ i Per Niellsens tilfælde.

Hilsen Carsten

Jeg tror da jeg vil holde øje med priserne derovre fremover.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 24-11-04 14:34

Efter at have kigget lidt på
http://www.overclockers.co.uk/acatalog/GeForce_6800_GT.html er der
dukket nogle andre alternativer op. Hvordan virker Gigabyte eller MSI
kortene? Og er der ellers nogle jeg skal holde øje med? Måske ASUS i 256
MB versionen?

/Jacob

Fra : Jacob Larsen

Dato : 24-11-04 17:27

Nu bruger den type kort forresten en del strøm. Er en 360W Chieftech PSU
nok, hvis den også skal trække en Athlon 64 3200+ Newcastle CPU?

Er det i øvrigt muligt at finde max. strømforbrug for kortene
specificeret som forbrug i henholdsvis 5V og 12V ledningerne i stedet
for en generel PSU anbefaling?

/Jacob

Fra : Nicolai

Dato : 24-11-04 18:25

> [...]
> er der ellers nogle jeg skal holde øje med? Måske ASUS i 256 MB versionen?

Jeg valgte MSI's pga det lave støjniveau - det har jeg ikke fortrudt. Kan
KLART anbefales.

(Har haft 7 grafikkort på 12 mdr, endelig fandt jeg det rigtige)

Fra : Jacob Larsen

Dato : 24-11-04 23:21

Nicolai wrote:
> Jeg valgte MSI's pga det lave støjniveau - det har jeg ikke fortrudt. Kan
> KLART anbefales.

Er der noget temperaturstyring af blæseren, eller er den bare stille som
standard? Jeg sidder og læser en tråd på anandtech's forum om Gigabyte
kortet, og det ser ud til at være kølet med heat pipes på en måde hvor
blæseren sidder ovenpå kortet, så den sidder i et område hvor der er
mere frit. De skriver at der er en utility med kortet, hvor man kan
sætte blæseren til at blive automatisk styret efter GPU temperaturen.
Men det kan være at jeg alligevel bare skal vælge MSI kortet, der er ca
£6 billigere end Gigabyte kortet. Der er også det med at de heat pipes
sandsynligvis gør kortet pænt tungt.

/Jacob

Fra : Nicolai

Dato : 25-11-04 07:42

> Er der noget temperaturstyring af blæseren, eller er den bare stille som
> standard? Jeg sidder og læser en tråd på anandtech's forum om Gigabyte

Der er en "slider" der styre rpm på blæseren, og den har jeg så sat på
laveste niveau. 29db.

> [...]
> frit. De skriver at der er en utility med kortet, hvor man kan sætte
> blæseren til at blive automatisk styret efter GPU temperaturen.

Ikke utænkeligt :)

> Men det kan være at jeg alligevel bare skal vælge MSI kortet, der er ca £6
> billigere end Gigabyte kortet. Der er også det med at de heat pipes
> sandsynligvis gør kortet pænt tungt.

Jeg er meget imponeret, og som sagt var jeg igennem et helvede med 6-7 kort
på 12 mdr :)

Fra : Marni

Dato : 26-11-04 13:00

"Jacob Larsen" <jlar01@kom.aau.dk> wrote in message
> [...]
> transport af computeren.
>
> Men som sagt. Er der nogen herinde, der har erfaringer med de forskellige

Køb du bare et Leadtek. Jeg har aldrig hørt om at nogen "har knækket
kortet under transporten"...

Martin.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 26-11-04 17:29

Marni wrote:
> Køb du bare et Leadtek. Jeg har aldrig hørt om at nogen "har knækket
> kortet under transporten"...

Nu havde jeg så allerede fået bestilt et MSI kort, og det er på vej i
posten. Jeg besluttede at det nok ville være godt at kigge lidt på
støjen når jeg nu går fra et passivt kølet GF2 Pro.

/Jacob

Fra : Marni

Dato : 27-11-04 02:58

nah