En kat mere?
Fra : Leyna

Dato : 24-11-04 10:16

Nu er jeg efterhånden ved at komme mig lidt over Mini's bortgang, men
både min mand og jeg savner hende temmelig meget. Hun var altid
velkomst-komitéen og den mest sociale af kattene. De to tilbageværende
er da kælne nok, men de søger oftere deres eget og hinandens selskab
end de søger vores. Måske fordi vi har hundene... dem er de to sidste
katte ikke SÅ begejstrede for selvom der skam er gensidig respekt. Dog
tror jeg at hundene elsker kattene en del mere end den anden vej
rundt, men der er altså ingen direkte problemer med dem.

Nu er det så at vi savner katten der altid lå og flød et eller andet
sted i huset (gerne nær os) uanset om her var hunde i stuerne eller
ej. Dronningen der styrede dem alle med hård pote, og ellers bare var
indstillet på næsegrus beundring og total lydighed. *G*
Og jeg er godt klar over at Mini ikke kan erstattes!

Men som sagt overvejer vi at få en ny dronning. Mit dilemma består
egentlig i, at nu er de to sidste katte faldet rigtigt meget til ro.
Der er ikke længere uro i flokken, som der var før. Hunde og katte
fungerer fint sammen, selvom der sikkert aldrig bliver tale om den
store kærlighed fra kattenes side, og kattene har også fået det rigtig
fint indbyrdes. De leger og slås for sjov, så pelsen flyver rundt i
hele huset, og når jeg så stopper legen fordi jeg finder den lige
voldom nok, så kigger de bare forundret på mig med det dér specielle
katteblik der siger "men vi leger jo bare"

Det jeg egentlig er interesseret i at høre jeres mening om, er om det
vil være at sætte det gode forhold på spil at få en kat mere?
Vi har så rigelig plads til den, men hvis det skal ske på bekostning
af den ro, der er faldet over dem alle nu, så tror jeg lige at jeg vil
revurdere situationen.

Som sagt er jeg meget i tvivl, men jeg kune også vældig godt tænke mig
atter at få en Dronning i huset. Der er nu noget specielt over disse
"hovne" kattedyr.

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 24-11-04 17:35

<klip> Men som sagt overvejer vi at få en ny dronning. Mit dilemma består
> egentlig i, at nu er de to sidste katte faldet rigtigt meget til ro.
> Der er ikke længere uro i flokken, som der var før. Hunde og katte
> fungerer fint sammen...
</klip>

Hvis man isoleret set ser på denne sætning, må svaret være nej...

Der er ro og stabilitet, risikoen for at en ny kat bringer uorden i det, er
stor, og hvem siger du får en ny Dronning...måske får du en Balladekat?

Bare min mening :)

--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor
http://chocolade.dk

Fra : karsten & Pia

Dato : 25-11-04 07:18

> [...]
> er
> stor, og hvem siger du får en ny Dronning...måske får du en Balladekat?

Ja jeg vil give Heidi ret, hvis du nyder freden nu, så lad være med at få en
ny kat, det bliver alligevel aldrig det samme som da Mini var der, og det er
jo det du savner, den måde hun var på. Det er en følelse du ønsker at
erstate med en ny føleslse af samme art, og det er der jo bestemt ingen
garenti for en ny kat kan give.

MVH Pia

Fra : Leyna

Dato : 25-11-04 10:24

On Thu, 25 Nov 2004 07:18:08 +0100, "karsten & Pia"
<karsten.klaaby@privat.dk> wrote:

>Ja jeg vil give Heidi ret, hvis du nyder freden nu, så lad være med at få en
>ny kat, det bliver alligevel aldrig det samme som da Mini var der, og det er
>jo det du savner, den måde hun var på.

Ja, det er det jo nok, og det er jo nok også derfor jeg ikke "bare"
har anskaffet mig en anden. Jeg er helt klar over at jeg ikke kan få
en ny Mini, for alle dyr er jo unikke, men jeg tror at det jeg savner
er "velkomstkatten". Altså den der ligger og flyder lige indenfor
døren for at vælte om på ryggen i det øjeblik man træder ind ad
døren... og FORLANGER at blive mavenusset NU!

Jeg er vældig glad for mine to resterende katte, men de er mere "alm."
katte (hvis sådan et udtryk oerhovedet findes i den forbindelse?) end
Mini var. De er deres egne, hvor Mini i den grad var "mors kat" Og KUN
"mors kat"... Nej, det skal jeg nok ikke regne med at kunne få igen...
og det ville heller ikke være fair hverken overfor mig selv, den nye
eller de gamle katte.

Men ihhhhhhh, hvor jeg altså savner hende... *suk*

Tak for jeres respons. Kan godt selv se, at det nok ikke er den
smarteste ide jeg har fået, men med savnet over en højtelsket
særlingekat, så er man vist ikke altid rationel.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Kate

Dato : 27-11-04 15:57

Leyna <leyna@leyna.dk> wrote in

> Nu er jeg efterhånden ved at komme mig lidt over Mini's bortgang,
> men både min mand og jeg savner hende temmelig meget.

Det kanjeg godt forstå, længe efter både Oliwers og Sofies død var det
manglen på dem i velkomstkomiteen der sprang mig i øjnene når jeg kom
hjem og det selvom jeg har en stor komite, da alle kommer rendede

> [...]

> egentlig i, at nu er de to sidste katte faldet rigtigt meget til
> ro. Der er ikke længere uro i flokken, som der var før. Hunde og

Indrømmet, denne sætning gør at jeg giver de andre ret. Jeg kan
udmærket sætte mig ind i lysten til at få en ny kat, men netop roen i
flokken ville være det der gjorde at jeg beherskede mig.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Leyna

Dato : 27-11-04 20:23

On 27 Nov 2004 14:56:51 GMT, Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote:

> [...]
>manglen på dem i velkomstkomiteen der sprang mig i øjnene når jeg kom
>hjem og det selvom jeg har en stor komite, da alle kommer rendede

Jeg har jo to glade hunde der ALTID er dér, men de to sidste katte
kommer altså overhovedet ikke ud or at ta' imod. *suk*

> [...]
>udmærket sætte mig ind i lysten til at få en ny kat, men netop roen i
>flokken ville være det der gjorde at jeg beherskede mig.

Jeg må nok erkende, at det vist var Mini der skabte den største uro.
Jeg tror resten af flokken (både hunde og katte) var lidt bange for
hende, eller havde i hvert fald stor respekt for hende. Ikke fordi hun
var aggressiv, men Dronning _var_ hun altså.

Da forholdet mellem de to sidste katte simpelthen er kanongodt, og
hundene også er glade for begge katte, så var det jo at jeg kom meget
i tvivl, for jeg er godt selv klar over, at det er Mini jeg savner -
og hende får jeg jo ikke retur uanset hvad. *suk*

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-04 10:07

> [...]
> hende, eller havde i hvert fald stor respekt for hende. Ikke fordi hun
> var aggressiv, men Dronning _var_ hun altså.

Det er jo ikke sikkert, at en ny kat vil skabe uro i flokken.
Der er heller ingen sikkerhed for, at det bliver en superkælekat, som Mini
åbenbart var og som er det du savner hos jeres andre katte.
Ud af vores 4 katte er de tre skødekatte og vil meget gerne hænge, især
Filur som er hankatten. Panda er meget kæle og vil gerne snakkes med, men
hun er ingen skødekat.

> [...]
> i tvivl, for jeg er godt selv klar over, at det er Mini jeg savner -
> og hende får jeg jo ikke retur uanset hvad. *suk*

Nej du kan desværre ikke få Mini retur.
Men hvis du kan leve med risikoen for, at der kan blive uro i flokken igen
og leve med, at en evt. killing ikke vokser op til, at bliver så super
kælen, som du ønsker det, så synes jeg godt, at du kan tage chancen med en
kat mere.
Vi lever jo kun en gang, men det forudsætter selvfølgelig, at du kan sige ja
til ovennævnte risici og til trods for det, stadig ønsker dig en kat mere.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Leyna

Dato : 28-11-04 15:14

On Sun, 28 Nov 2004 10:06:33 +0100, "Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk>
wrote:

> [...]
>til ovennævnte risici og til trods for det, stadig ønsker dig en kat mere.

Det er præcis uro i flokken jeg gerne vil undgå, og også grunden til
at jeg er sådan i tvivl, for som det er nu fungerer det, men der
mangler altså noget...

Men måske er det jer i virkeligheden savner, den dér specielle kat. I
kender det sikkert godt, jer der har flere katte, at der er en enkelt
der skilelr sig temmelig emget ud... Mini kunne f.eks. ikke spinde.
Det var nogle besynderlige smålyde hun kom med, og miave var heller
ikke hendes specialitet. Det lød altid som en meget lille killing, der
forsøgte sig for første gang, og hun var altså en rimeligt stor kat i
det man med et pænt ord kalder "god foderstand"!
Til gengæld kunne man gå tur med hende - uden snor. Hun kom når man
kaldte og opførte sig i det hele taget lidt mere som en hund end som
en kat. Hun hvæsede ad hundene og de andre katte (altså i starten) og
slog ud efter dem, men altid kun med blød pote.

Det er den særlige kat jeg mangler nu, og derer jo ingen garanti for
at man får sådan en særling igen, så jeg vil i hvert fald vente og se
tiden an. Måske de to tilbageblevne kan udvikle nogle særheder!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Kate

Dato : 29-11-04 15:45

> Det er den særlige kat jeg mangler nu, og derer jo ingen garanti for
> at man får sådan en særling igen, så jeg vil i hvert fald vente og se
> tiden an. Måske de to tilbageblevne kan udvikle nogle særheder!

Jamen, jeg forstår så udmærket hvad du mener. Da Oliwer døde væltede
min verden også. Ingen ville nogensinde kunne måle sig med ham og
aldrig ville jeg kunne finde en som ham. Senere da sorgen havde lagt
sig lidt måtte jeg sande overfor mig selv at, nej, ingen vil nogensinde
være som Oliwer, men de andre har jo deres egne særheder og
personligheder.

F.eks. er Lante nøjagtigt ligeså kælen som Oliwer var, Lante har bare
den store fordel at der ikke er èt ondt miaw i ham, hvor Oliwer var
temmeligt aggressiv til tider.
Efterhånden kender jeg alle mine kattes særheder og hver enkelt vil
være savnet når de ikke er her mere, men nogen som dem får jeg aldrig
igen.

Prøv at se tiden lidt an inden du beslutter dig for en lille ny. Selvom
jeg godt kender det med at ville ha' en anden og nogle gange så står
missen der bare og så er der ikke noget at stille op

En ny kat _behøver_ jo heller ikke betyde uro, men den kan risikere det
bliver sådan.

Fra : Leyna

Dato : 30-11-04 22:26

Og jeg må så lige komme med en lille opdatering... Efter at jeg har
spurgt jer herinde om det var en go ide at anskaffe en kat mere, er
Buster, min bette hankat, begyndt at overtage en meget stor del af
Mini's tidligere rolle. Han tigger f.eks. ved middagsbordet, kommer
ind og skal flyde på mig mens jeg sidder ved computeren (og er totalt
kold overfor de to store køtere, der ellers meget gerne vil snakke med
ham), og han har i det hele taget overtaget mange af Mini's "pligter".
Der er dog ingen velkomstkomité, men det kan være at det kommer hen ad
vejen. Lige nu er jeg bare glad for, at der stadig er en kat, der
gider at være lidt "anderledes".
--
Leyna
http://www.big-girls.dk