kan to kastrerede hankatte sammen?
Fra : Maria og Benny Lauri~

Dato : 24-11-04 00:55

Hej!!

Vi overvejer at få en kat til. Men er der nogen der ved om man kan sætte
to kastrede hankatte sammen, eller skal vi vælge en hunkat da vi i
forvejen har en kastreret hankat? Og skal det være en killing?

jeg håber i kan hjælpe os!

Med venlig hilsen
Maria og Benny Lauritzen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Lene Nielsen

Dato : 24-11-04 01:35

"Maria og Benny Lauritzen" <benny.lauritzenKATTE@BAKKEparadis.dk> skrev i en
meddelelse news:41a3cdb733872@nerdgirl.dk...
> [...]
> to kastrede hankatte sammen, eller skal vi vælge en hunkat da vi i
> forvejen har en kastreret hankat? Og skal det være en killing?

hejsa

hmm jo i kan som godt sætte to kastrede sammen men jeg ville nu ikke
anbefalde det da der kan blive problemer ikke de vildt store men nok til det
kan gå galt hvis jeg var jer ville jeg nok vælge at købe en killing og så
sætte dem sammen da han katten ikke ville gøre den lille noget og det kan
fint være en han killing men hvis i gøre det skal i huske at killingen skal
være 12 uger før i køber den da den vil have bedst af at blive ved sin mor i
de 12 uger da den lære en masse ting af hende
knus lene

Fra : Maria og Benny Lauri~

Dato : 24-11-04 02:32

Det var rart at man kan få så hurtige svar. vi vil helt klart tage det
til eftertanke...

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-04 06:43

--

Jeg vil sige, at det kan I godt - hankatte er i regel mere omgængelige end
hunkatte, og især når de er kastrerede.

Det vil nok kun være i starten, at der er lidt hvæs, men det er der stort
set altid, når man sætter nye katte sammen - så jeg ville ikke have nogen
betænkeligheder ved at finde en ny kastrat selvfølgelig er en killing
dejlig fordomsfri og fuld af gå på mod, men det kan nogen gange blive
formeget for en ældre kat med en killing, og alle dens unoder, så tag også
jeres anden kats alder i betragtning - det skulle jo helst ikke blive en
*plage* for den

Held og lykke

Mvh

Tina

Fra : Maria og Benny Lauri~

Dato : 24-11-04 11:06

selvfølgelig er en killing
> [...]
> jeres anden kats alder i betragtning - det skulle jo helst ikke blive en

tusind Tak for svaret, nu er vores kat kun 1½ år men der er så mange
voksne katte der trænger til et hjem men det blir ved overvejelsen
indtil videre.

hilsen
Maria og Benny
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 24-11-04 18:42

"Lene" == Lene Nielsen <lene_brian@email.dk> writes:

> fint være en han killing men hvis i gøre det skal i huske at
> killingen skal være 12 uger før i køber den da den vil have bedst af
> at blive ved sin mor i de 12 uger da den lære en masse ting af hende

Jeg kan så fortælle en historie, der viser at ovenstående
generalisering ikke holder vand altid.

Da min ekskone og jeg flyttede sammen, havde vi hver vores katte. En
kastreret hankat på en 4-5 år, og en hunkat der var kommet for tidligt
hjemmefra som killing. Da vi kom på landet, endte det jo med at hun
fik killinger. Det fik hun en fødselspsykose over, så det endte med at
hankatten ikke bare passede killingerne, men rent faktisk også slæbte
hjælpeløse mus hjem til dem.

Hunkatten endte med at have det så skidt psykisk at der ikke var
andet for end at aflive hende, men killingerne blev til velfungerende
katte, på trods af at deres mor ikke ville kendes ved dem fra 8-ugers
alderen. Hankatten har jeg endnu, og jeg kan godt ærgre mig over at
han blev kastreret i tidernes morgen, når man ser på hvad han har
udrettet.

Historien skal ikke opfattes som andet end en anekdote, for jeg tror
ikke det var gået, hvis han ikke havde boet sammen med killingerne fra
fødslen.

--
/Wegge <http://wiki.wegge.dk>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge

Fra : Helle Nielsen

Dato : 24-11-04 13:51

> [...]
> to kastrede hankatte sammen, eller skal vi vælge en hunkat da vi i
> forvejen har en kastreret hankat? Og skal det være en killing?

Hejsa.

Jeg har to kastrerede hankatte uden problemer. Jeg tror det er værre hvis du
sætter to fertile hankatte sammen.

Mvh Helle

Fra : fam. Ager

Dato : 24-11-04 16:04

Hej!!

jeg fik nr. 2 kastrat da den første var ca. 13mdr. det var de begge... og
der har aldrig været problemer!! De har stor fornøjelse af hindanden!.
nr. 2 var iøvrigt ikke vandt til andre katte, eller hunde iøvrigt, her er
begge dele!. Og det har gået så fint!

mvh. marie

Fra : Jan Holm

Dato : 25-11-04 00:00

Maria og Benny Lauritzen wrote:
> Vi overvejer at få en kat til. Men er der nogen der ved om man kan
> sætte to kastrede hankatte sammen, eller skal vi vælge en hunkat da
> vi i forvejen har en kastreret hankat?

Jeg ville vælge endnu en han kastrat. Dem har vi 3 af uden problemer.
Som Tina skrive er han kastrater som regel de mest "omgængelige"

Mvh
Jan Holm

Fra : Kate

Dato : 27-11-04 15:50

Maria og Benny Lauritzen <benny.lauritzenKATTE@BAKKEparadis.dk> wrote
in news:41a3cdb733872@nerdgirl.dk:

> jeg håber i kan hjælpe os!

Jeg ved jeg er lidt sent ude og at i har fået svar, men jeg vil da
gerne give mit besyv med

Jeg har pt. 4 katte, 3 kastrerede hanner og en steriliseret hun. De er
sat sammen over et par år og kun en var killing da den kom her.

Nu er katte meget forskellige, så nogle kan være nemme at sætte sammen
og andre umulige. Men faktisk tror jeg at en evt. succesfuld
sammenføring ogaå afhænger af menneskerne som skal foretage den. Altså
hvor besluttet man er på at det bare skal kunne lade sig gøre.

Min ældste kat, på 14 år, fik jeg sammen med hans søster da de var ca.
3 mdr. gamle. Da de var 11 år gamle fik jeg en 2 årig somalikastrat.
Jeg havde forventet ballade med hunkatten og ikke med hankatten, men
blev overrasket over at det faktisk var ham som brokkede sig mest. Det
tog mig 2 uger at få dem til at acceptere hinanden, men i bund og grund
er de nogle ret venlige katte. Killingen som jeg fik ½år efter vadede
lige ind og det var så det.

Da hunkatten døde fik jeg (tilfældigt) en 3 år gammel aby-pige tilbudt.
At hun bor her endnu er lidt af et under og min stædighed.
Hun sad i 3-4 uger på toppen af et køkkenskab og hylede og skreg ved
synet af mine drenge, specielt somalien kunne hun ikke udstå. Hun var
lige ved at blive sendt tilbage hvor hun kom fra, da hun besluttede sig
for at indlede våbenhvile. Nu har hun boet her i ca. 1½ år og hun kan
stadig have sine skærmydler med somalien, men dog er det slet ikke
daglidags mere.

Jeg ved dette blev en længere smøre, men jeg ville bare illustrere at
det kan lade sig gøre hvis man virkeligt vil og kattene samarbeder bare
en smule

Held og lykke med projektet. Når først det er lykkedes er det så skønt

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.