Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Udregne udbetalt løn..?
Fra : CNS

Dato : 23-11-04 21:45

Jeg skal til at lægge budget for næste år, hvor jeg netop er blevet
færdiguddannet og er kommet i arbejde, men jeg har ingen idé om hvad jeg får
udbetalt...

Kan jeg selv regne ud, ca. hvor meget jeg vil få udbetalt?

Løn: 23.000,- / måned før skat

Personfradrag: 37.600 årligt
kørselsfradrag: ca. 43,68kr. pr. dag * 130 dage om året : 5678,40
+ evt. beskæftigelsesfradrag(?)

(kørselsfradrag kun ½ årligt pga. rejseaktivitet i forb. med arbejde)

Det er vist det hele... bor i 7100 og er medlem af folkekirken.. det er ikke
et 100% præcist tal jeg leder efter, men en guideline - nogen der kan hjælpe
mig lidt med det eller henvise mig til et sted man kan regne det ud?

/Christian

Fra : Marianne Muus

Dato : 23-11-04 22:02

På told og skats hjemmeside (toldogskat.dk) kan du under gruppen tast selv
borger indberette dine tal i skatten for 2205 .Dette vil beregne den samlede
skat for 2005.
Hilsen Marianne

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 24-11-04 16:54

> På told og skats hjemmeside (toldogskat.dk) kan du under gruppen tast selv
> borger indberette dine tal i skatten for 2205 .

Allerede? Det var tidligt :)

--
Michael
Træt af kold kaffe?

Fra : CNS

Dato : 24-11-04 19:28

hehe.. tak for det, jeg ville bare lige kunne se det uden at skulle
indberette det hele.. vil et meget konservativt gæt være at jeg får ca. 50%
af min før-skat indtægt? :)

/Christian

Fra : Anita

Dato : 24-11-04 19:47

CNS wrote:
> hehe.. tak for det, jeg ville bare lige kunne se det uden at skulle
> indberette det hele.. vil et meget konservativt gæt være at jeg får
> ca. 50% af min før-skat indtægt? :)

Mja... jeg tjener ca. 21.000 men har 13.500 udbetalt. (Jeg har ingen
kørselsfradrag, men lidt gæld på ca. 150.000). For min kæreste passer det
bedre med 50% udbetalt. Men han tjener også mere end jeg. Så det er nok ret
forskelligt, afhængigt af indtægtens størrelse og diverse fradrag.

Venligst Anita

Fra : Christian

Dato : 01-12-04 13:06

"Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> ret
> forskelligt, afhængigt af indtægtens størrelse og diverse fradrag.

se her hvormeget folk betaler i skat, overraskende at langt de fleste
betaler mindre end gennemsittet på 36,9%

http://www.skat.dk/tal_statistik/indkomstfordeling/685.html

Fra : anders majland

Dato : 25-11-04 14:29

> hehe.. tak for det, jeg ville bare lige kunne se det uden at skulle
> indberette det hele.. vil et meget konservativt gæt være at jeg får ca.
> 50% af min før-skat indtægt? :)

Du kan bare beregne løs - Med mindre du logger på med personnummer osv så er
det bare "leg" og bliver ikke brugt til noget. Selv hvis du bruger skemaet
til forskudsregistreringen så kan du jo bare lade være med at trykke godkend
til aller sidst. Men det kan som oftest bedst betale sig at få lavet en
forskudsregistrering der passer nogenlunde. En evt. reskat tillægges et
procenttillæg (der ikke kan trækkes fra) så det vil ofte være billigere at
låne i banken end af skattevæsenet

/A