Grafikkort ?
Fra : pip

Dato : 23-11-04 14:00

Har et ældre grafikkort jeg ikke kender den nøjagtige betegnelse på.
På bagsiden står der MVGA-NVG11A og på forsiden står der PROLINK.

Tror selv det er en eller anden udgave af et Nvidia GeForce !

Hjælp ?

pip

Fra : Martin Sinkjær

Dato : 23-11-04 16:22

"pip" <1@1.se> skrev i en meddelelse
> Har et ældre grafikkort jeg ikke kender den nøjagtige betegnelse på.
> På bagsiden står der MVGA-NVG11A og på forsiden står der PROLINK.
>
> Tror selv det er en eller anden udgave af et Nvidia GeForce !

tja en søgning på google med nvg11a og prolink giver en resultatside der
peger meget kraftigt på geforce 2 og geforce 2 mx 400 hvis det er nvg11a
ultra.
Hvorfor smider du den ikke bare i en maskine og installerer nvidias gerforce
driver, og lader den fortælle dig præcist hvad du har med at gøre?

Mvh Martin Sinkjær.

Fra : pip

Dato : 23-11-04 17:15

"Martin Sinkjær" <attila@deletethis.pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
gerforce
> driver, og lader den fortælle dig præcist hvad du har med at gøre?

Tjaaaa har ligte haft maskinen åben og geforce grafikkortet passer
ikke ned i den sokkel hvor det eksisterende grafikkort sidder. Så det
kan jeg vel godt glemme eller hvad ?

Eksisterende grafikkort er et Matrox Millennium II PCI 8mb.

pip

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-11-04 23:24

> [...]
> kan jeg vel godt glemme eller hvad ?
>
> Eksisterende grafikkort er et Matrox Millennium II PCI 8mb.

Det er jo nok et agpkort du nu sidder med. Har du ikke en socket i pc.en som
passer til det? Hvis der er agp port sidder den øverst og er brun og lidt
forskudt i forhold til pci portene.
Hvis ikke du har agp må det være en meget gammel pc du sidder med.

Kurt

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-11-04 10:38

Kurt B. Andersen wrote:

> pc.en som passer til det? Hvis der er agp port sidder den øverst og
> er brun og lidt forskudt i forhold til pci portene.

AGP er _ikke_ nødvendigvis brun. Jeg har set dem som blå, skriggrønne
og sorte.

Jesper G. Poulsen

Fra : Brian Lund

Dato : 24-11-04 13:05

> AGP er _ikke_ nødvendigvis brun. Jeg har set dem som blå, skriggrønne
> og sorte.

Yep. jeg har selv et kort med en port der er skriggrøn! - Det er et gigabyte
kort, og CPU soklen og IDE1 er også grønne...

Jeg har også set en rød AGP port...

Brian

Fra : pip

Dato : 24-11-04 17:40

"Brian Lund" <geronimo@nomail-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
gigabyte
> kort, og CPU soklen og IDE1 er også grønne...

Hej igen

Jeg må konstatere at der ikke findes en AGP-sokkel i min computer.
Computeren er en ældre Dell Optiplex GXa pentium II (fra 1998) med et
onboard
AGP-grafikort og efterfølgende isat et Matrox MILL2 8 MB PCI-kort. Nu var
det så lige jeg fandt et GeForce 2 32 MB grafikkort, men altså uheldigvis et
AGP-kort !
Men I får tak for hjælpen !

pip