Likita - hjælp til samling
Fra : Lene Hansen

Dato : 23-11-04 11:54

Hej.

Jeg har købt Pagas modellen (klatremiljø/træ) fra Likita. Der står den skal
spændes mellem gulv og loft!! Hvordan gør man det? Det er samlet og mangler
"bare" at det kan spændes fast så det ikke vælter. Der skal forhåbentligt
ikke bores hul i loftet? Kender nogen til dette og kan forklare hvordan jeg
gør? Hjælp til dette ønskes.

Med venlig hilsen

Lene Hansen

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 23-11-04 12:10

> [...]
> "bare" at det kan spændes fast så det ikke vælter. Der skal forhåbentligt
> ikke bores hul i loftet? Kender nogen til dette og kan forklare hvordan

Prøver lige med en forklaring
Først skal du sætte paprøret med plys undepå træet foroven.
Der er en laaaaaang skrue, uden hovede på. Den skal du skrue ned i det
øverste rør. Ikke helt ned. Ovenpå skruen skal du sætte to møtrikker. En til
at gå ned imod røret, og en til at gå op i imod loftet. Ovenpå den øverste
skal du sætte den lille runde skive med plys på, så den kan støde mod
loftet. Så spænder du hhv begge møtrikker, så den ene spændes ned mod træet
og den anden spænder skiven op i loftet.

Se her
http://www.likita.suite.dk/billeder/modul.jpg

Det er bagerst til venstre ved siden af de to huler. Det er et brunt rør og
en brun skive foroven. De spændes så hhv hver sin vej, så træet står i spænd
mod loftet. Bagefter skubber man røret op, så det dækker for skruen.

Med jævne mellemrum skal man spænde det efter....

God fornøjelse
Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Lene Hansen

Dato : 23-11-04 14:46

Tak. Jeg har fundet ud af det - med hjælp fra en opringning til Likita. Og
det er korrekt som du forklare det. Tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Lene