Måske OT : Sidste afsnit af 'Ørnen' Søges
Fra : Thomas

Dato : 23-11-04 01:15

Hej

Desværre gik jeg glip af 'Ørnen' både igår (Søndag d. 21/11) og
genudsendelsen her til aften (Mandag d. 22/11)

Jeg har set alle de andre afsnit, og vil også gerne se det nyeste
afsnit, INDEN afsnittet på søndag...

Så derfør vil jeg gerne høre om nogen herinde har optaget afsnittet
på VHS/DVD - Og vil kopiere det til mig, og fremsende det inden
søndag. Jeg betaler naturligvis alle udgifter til DVD/VHS - Eller
jeg kan sende DVD/bånd tilbage straks efter jeg har set det. Alt
efter hvad du vil foretrække...!!!

Håber at høre fra en venlig sjæl derude

Mange hilsener

Thomas 'Halgrim' Jensen

Fra : Christian Andersen

Dato : 23-11-04 01:36

Thomas wrote:

> Jeg har set alle de andre afsnit, og vil også gerne se det nyeste
> afsnit, INDEN afsnittet på søndag...

http://www.dr.dk/oernen/ (Windows Media Player-format)

Afsnit syv er ikke lagt op endnu, men det kommer nok snart.

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

Fra : S. Andersen

Dato : 23-11-04 01:38

"Christian Andersen" <none@example.com> wrote in message

> http://www.dr.dk/oernen/ (Windows Media Player-format)
>
> Afsnit syv er ikke lagt op endnu, men det kommer nok snart.

bah .. you beat me to it !

Fra : S. Andersen

Dato : 23-11-04 01:38

"Thomas" <Thomas.Elbo@REMOVEmail.dk> wrote in message
> Hej
>
> Desværre gik jeg glip af 'Ørnen' både igår (Søndag d. 21/11) og
> genudsendelsen her til aften (Mandag d. 22/11)

http://www.dr.dk/oernen/index_ny1.asp

Afsnit 7 skal nok nå at komme på siden inden sidste afsnit på søndag.

Fra : Thomas

Dato : 23-11-04 03:01

"S. Andersen" <nanan@spamnot.com> skrev i en meddelelse
> "Thomas" <Thomas.Elbo@REMOVEmail.dk> wrote in message
> Afsnit 7 skal nok nå at komme på siden inden sidste afsnit på søndag.

Svar til alle jer der har prøvet at være hjælpsomme...
Tak for det. Men jeg kan ikke bruge jeres svar til noget...

Punkt 1 : Afsnittet jeg søger er IKKE på hjemmesiden...

Punkt 2 : Selvom det var, har jeg åbenbart ikke en tilstrækkelig
god forbindelse til at se det... (Jeg har en 512 k.bit download. -
Alligevel viser den serien med ca. 2 billeder 2 minuttet... Altså
ikke noget jeg gider spilde min tid på at se...

Derfor efterlyser jeg stadig nogen der har en VHS eller DVD optagelse
af afsnittet fra i søndags...

Mhv. Thomas

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-11-04 07:37

> Derfor efterlyser jeg stadig nogen der har en VHS eller DVD optagelse
> af afsnittet fra i søndags...

Måske du kan få en venlig sjæl med en bedre internetforbindelse til at
udsætte "Ørnen" for en tur gennem SPD Multimedia (http://sdp.ppona.com/)?

--
-Jens B.

Fra : Lasse Hoelgaard

Dato : 23-11-04 09:49

Du kan bare hente Ørnen afsnit 7 med programmet GetASFStream og så se
afsnittet, når du har hentet det hele. Så vil den heller ikke hakke i det.

GetASFStream: http://tetora.orz.ne.jp/getasfstream/getasfstream2108c.exe
Ørnen afsnit 7: http://wms.dr.dk/storage/PP/tvdrama/oernen/ornen7.wmv

-Lasse

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 23-11-04 12:04

Lasse Hoelgaard skrev:

> Du kan bare hente Ørnen afsnit 7 med programmet GetASFStream og så se
> afsnittet, når du har hentet det hele. Så vil den heller ikke hakke i
> det.

Kan nogen af de programmer, du og Jens Bruun nævner, bruges til TV 2's
udsendelser på nettet? Jeg har endnu ikke oplevet en computer, der har
kunnet afspille deres programmer flydende. Konstant afbrydes de af
bufferproblemer. Dybt frustrerende.

--
Mvh. Peter

Fra : Glenn [Valby]

Dato : 23-11-04 14:52

> [...]
> udsendelser på nettet? Jeg har endnu ikke oplevet en computer, der har
> kunnet afspille deres programmer flydende. Konstant afbrydes de af

Jeg har nu aldrig bufferproblemer på tv2 (jeg har en 512 linie), men derfor
kunne det være meget sjovt at kunne gemme derfra.

Glenn

Fra : Lasse Hoelgaard

Dato : 25-11-04 23:13

> [...]
> udsendelser på nettet? Jeg har endnu ikke oplevet en computer, der har
> kunnet afspille deres programmer flydende. Konstant afbrydes de af

Jeg henter altid de programmer jeg ser fra tv2 (forsvar og station2) med det
program jeg linkede til først, og derefter ser jeg det. Vil ikke udsættes
for "hakkeri", selvom det nok ikke fremkommer på min 2Mbit linie.
Det eneste problem med tv2 encoding af programmer, er bare, at man ikke kan
"spole" i programmerne, så derfor plejer at jeg konvetere dem til xvid
først. Så fylder de lidt mindre og man kan samtidig spole i udsendelsen.

-Lasse

Fra : Jim Andersen

Dato : 26-11-04 13:16

Lasse Hoelgaard wrote:
> Jeg henter altid de programmer jeg ser fra tv2 (forsvar og station2)
> med det program jeg linkede til først, og derefter ser jeg det.

Jeg så lidt af det on-line. Er kvaliteten ligeså ringe hvis man henter det,
og ser det off-line ?

/jim

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-11-04 15:43

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> wrote in message

> Jeg så lidt af det on-line. Er kvaliteten ligeså ringe hvis man
> henter det, og ser det off-line ?

Ja.

--
-Jens B.

Fra : kai sølvgaard hansen

Dato : 29-11-04 08:20

Lasse, gider du sende link til det program du bruger til at hente filerne
ned på din harddisk, det ville jeg være meget glad for

Fra : Lasse Hoelgaard

Dato : 29-11-04 22:43

> Lasse, gider du sende link til det program du bruger til at hente
> filerne ned på din harddisk, det ville jeg være meget glad for

Et link til programmet ligger ellers i en tidligere post fra mig, men her
kommer det endnu.

Fra : Stærk Tobak

Dato : 23-11-04 12:19

On Tue, 23 Nov 2004 01:14:51 +0100, "Thomas" <Thomas.Elbo@REMOVEmail.dk> wrote
in dk.kultur.film:

>Hej
>
>Desværre gik jeg glip af 'Ørnen' både igår (Søndag d. 21/11) og
>genudsendelsen her til aften (Mandag d. 22/11)

Uønskede emner:
* Debat om forbrugerelektronik, herunder audio- og videoudstyr,
henvises til hhv. dk.teknik.lyd og dk.teknik.tv+video.

* Diskussioner om tv-programmer, herunder tv-serier på f.eks. DVD,
hører almindeligvis til i dk.medier.tv. Dog kan f.eks. tv-film,
faktuelle programmer om film samt filmiske virkemidler i tv-serier
diskuteres i gruppen.

> [...]
>
>Så derfør vil jeg gerne høre om nogen herinde har optaget afsnittet
>på VHS/DVD - Og vil kopiere det til mig, og fremsende det inden

Det er forbudt ifølge ophavretsloven. Eksemplarfremstilling må kun ske inden
for eget hushold.

>søndag. Jeg betaler naturligvis alle udgifter til DVD/VHS - Eller
>jeg kan sende DVD/bånd tilbage straks efter jeg har set det. Alt
>efter hvad du vil foretrække...!!!
>
>Håber at høre fra en venlig sjæl derude

Tja. piratkopiering er måske almindeligt her ?

--
Gerner

Folk med stress bruger planlægningskalendere.
Folk der bruger planlægningskalendere får stress.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-04 16:10

> [...]
> inden
> for eget hushold.

> Tja. piratkopiering er måske almindeligt her ?

Slap dog af! For det første siger kulturministeriets hjemmeside:
"Spørgsmål og svar

Må jeg godt optage film fra fjernsynet?

Svar:
Ja, det er tilladt at tage en kopi til dig selv eller til din husstand af
film i fjernsynet.

Hvis det er en analog kopi (fx kopiering til et vhs-bånd), må du også tage
enkelte kopier til dine venner og bekendte."

Så man må godt sende en kopi til en anden, hvis det vel at mærke er VHS.

Piratkopiering....pffft.

Venlig hilsen, Martin Skovbo

Fra : Stærk Tobak

Dato : 23-11-04 18:44

On Tue, 23 Nov 2004 16:10:11 +0100, "Martin Skovbo"
<ms/snabel-a/rudekuvert/punktum/dk> wrote in dk.kultur.film:

> [...]
>enkelte kopier til dine venner og bekendte."
>
>Så man må godt sende en kopi til en anden, hvis det vel at mærke er VHS.

Film er en undtagelse.

Fra : Maria de Francis

Dato : 23-11-04 21:52

"Stærk Tobak" <no_spam@postkasse.org> skrev i en meddelelse

> Film er en undtagelse.

Det var ikke en film han bad om hjælp til, men et afsnit af en serie han var
gået glip af. Han er selv opmærksom på at det måske kan være OT, hvorfor du
ikke behøver at kaste verbalt op, se evt. emnelinje.

> Tja. piratkopiering er måske almindeligt her ?

Piratkopiering handler om noget helt andet og det var ikke det han
opfordrede til, og heller ikke det, der blev tilbudt.

Mvh
Maria

--
Plej dit karma-