Hvorhen i marts?
Fra : Anita

Dato : 22-11-04 22:44

Hvor rejser man hen i marts måned, når man gerne vil slappe af, opleve noget
men også gerne have lidt varme?

Det må koste omkring 10.000 kr. incl. hotel for 2 personer.

Gode bud? Nogle der har erfaring med at rejse på denne tid af året?

Venligst Anita

Fra : Ole

Dato : 23-11-04 00:33

"Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det må koste omkring 10.000 kr. incl. hotel for 2 personer.
>
> Gode bud? Nogle der har erfaring med at rejse på denne tid af året?

Hej

Det nordlige Afrika vil være et god bud. Jeg har selv været i Tunesien i
slutningen af marts, hvor der var i underkanten af de 20 grader. Hvis du vil
have noget mere varme, vil Egypten være et bedre bud. Her har jeg været i
november måned med temperaturer det meste af tiden i underkanten af de 30,
så mon ikke der er et par grader varemere i marts.

Ole

Fra : Anita

Dato : 23-11-04 17:09

Ole wrote:
> [...]
> bud. Her har jeg været i november måned med temperaturer det meste af
> tiden i underkanten af de 30, så mon ikke der er et par grader

Hejsa

Tak for dine ideer. Jeg havde selv tænkt på Ægypten. Men kæresten synes ikke
voldsomt godt om ideen.

Venligst Anita

Fra : Ole

Dato : 23-11-04 22:14

> Hejsa
>
> Tak for dine ideer. Jeg havde selv tænkt på Ægypten. Men kæresten synes
> ikke
> voldsomt godt om ideen.
>
> Venligst Anita

Jeg var i Hurgada, som dog er noget turistpræget. Alligevel var det en godt
tur. Den egyptiske regering gør faktisk meget for, at turisterne skal føle
sig trygge. Man har eksepelvis et specielt politikorps, hvis eneste opgave
er at passe på turister og de steder, de kommer. Da jeg fornemmer, at varme
er en vigtig faktor for dig, vil Egypten nok være et bedre bud for dig end
Cypern.

Ole

Fra : Jimmi Wolff

Dato : 23-11-04 10:30

> [...]
>
> Det må koste omkring 10.000 kr. incl. hotel for 2 personer.
>
> Gode bud? Nogle der har erfaring med at rejse på denne tid af året?

Jrg tror at jeg ville tage 14 dage til Thailand med tyrkieteksperten. Der
kan i også leve billigt.

11/03/2005 - 4.999 Phuket/Thailand Kamala Beach

M.V.H
Jimmi W.

Fra : Kristian

Dato : 23-11-04 16:11

Cypern.......med www.dinos-rejser.dk

Kristian

Fra : Anita

Dato : 23-11-04 17:07

Kristian wrote:
> Cypern.......med www.dinos-rejser.dk

Tak for linket. Jeg tjekker det ud. Ser rimeligt ud også prismæssigt. Og så
har jeg endda en forbindelse dernede, så måske vi kan låne en lejlighed.

Venligst Anita

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 23-11-04 22:13

"Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> wrote in message news:41a35e94$0$13729

> Tak for linket. Jeg tjekker det ud. Ser rimeligt ud også prismæssigt. Og
> så
> har jeg endda en forbindelse dernede, så måske vi kan låne en lejlighed.

Vær blot obs på det koster kassen at leve dernede.

Har stadig mareridt over den ferie vi holdte dernede i 14 dage for nogle år
siden, da vi havde været der en uges tid havde vi fyret over 10.000 af på
bare at leve.

Til sammenligning brugte vi omtrent det samme på 14 dage i Thailand med
overnatning for en del tusser på super-duber-deluxe hotel.

Men god ferie under alle omstændigheder

Kim

Fra : Kristian

Dato : 24-11-04 16:03

10.000,- for at leve en uge..........det kræver vist en nærmere forklaring.
Var I 10 personer....eller plejer I at leve af hummere + champagne.

Vi har lige været en uge i Pafos...........2 pers. spise ude frokost og
aftensmad....hver dag..................fik fisk...som er dyrt......eller
bøffer hver dag + vin og vand...............pris lige godt 3.000,- (for
begge pers.).

Kristian

Fra : RH

Dato : 24-11-04 16:56

> 10.000,- for at leve en uge..........det kræver vist en nærmere
forklaring.
> Var I 10 personer....eller plejer I at leve af hummere + champagne.

Det var nu også 14 dage han skrev.......

/Sanne

Fra : Kristian

Dato : 30-11-04 20:15

Øheee.....Sanne.

Prøv lige at læse én gang til....

Fra : Ole

Dato : 23-11-04 22:14

"Kristian" <kristianrasmussenSLET@DETTEprivat.dk> skrev i en meddelelse
> Cypern.......med www.dinos-rejser.dk
>
> Kristian

Cypern vil være et ok bud, men længere syd på er varmere. Jeg har selv været
på Cypern i midten af april, hvor vejret mindede om en dansk sommer. Faktisk
var det netop med Dinos Rejser. Vi var uheldige, at bagagen ikke var med
flyet, men her var guiderne til MEGET stor hjælp. Mit indtryk af servicen i
firmaet er godt.

Ole

Fra : Anita

Dato : 25-11-04 19:29

Ole wrote:
> [...]
> uheldige, at bagagen ikke var med flyet, men her var guiderne til
> MEGET stor hjælp. Mit indtryk af servicen i firmaet er godt.

Mange tak for alle svarene. Vi arbejder videre med de ideer vi har fået.

Har I gode tips til steder (hjemmesider) at se efter billige billetter,
hører jeg gerne om det.

Vi ønsker udrejse 19/3 (om aftenen) og hjemrejse 26/3-05 (Påskeferien).
Normalt har jeg altid rejst for at få masser af oplevelser. Men denne gang
må det meget gerne være ren afslapning og en lille smule oplevelser.

Venligst Anita

Fra : Ole

Dato : 25-11-04 23:01

> [...]
> Normalt har jeg altid rejst for at få masser af oplevelser. Men denne gang
> må det meget gerne være ren afslapning og en lille smule oplevelser.

Det bliver nok lidt dyrt pga påsken.

Ole

Fra : Anita

Dato : 26-11-04 21:01

Ole wrote:

> Det bliver nok lidt dyrt pga påsken.

I know. Men det er der ikke så meget at gøre ved. Så må vi lade være med at
rejse så langt væk.

Det kunne også være til et sted hvor der ikke er varmt, men til gengæld
masser af afslapning i form af vandland og lignende hygge/afslapning. Kender
nogen til gode steder, der kan opfylder behov i dén retning?

Venligst Anita

Fra : Ole

Dato : 26-11-04 22:21

> [...]
> Kender
> nogen til gode steder, der kan opfylder behov i dén retning?

Jeg kender nogen som var her med et barn

http://www.ving.dk/hotel/hotel.aspx?PRODCD=SOBA&CTRYCD=ES&DESTCD=TFS&RESCD=PLA&HOTCD=SUFA

Det skulle være et godt sted for afslapning, men jeg er ikke klar over, hvor
meget vandland der skulle være. Værelserne skulle efter sigende være i den
bedre ende af skalaen. Omkring vejrforholdende, kan du evt se her:

http://www.dmi.dk/dmi/verdensvejr.htm?city=150034205&country=Spanien

Et emne i denne tråd har været Cypern, hvilket også ville være et godt bud,
men der skulle angiveligt være ca 3-4 grader koldere. Der er sikkert
vandland flere steder på øen, men jeg ved, at der er et vandland udenfor
byen Pafos i det sydvestlige hjørne af øen, men da jeg ikke har været i
vandlandet, kan jeg ikke udtale mig om det. Et andet alternativ kan være
Albufeira på Algarvekysten i Portogal. Temperaturene skulle, ligesom på
Cypern, være lige i underkanten af 20 grader på det tidspunkt. Også her er
der et vandland udenfor byen, som jeg dog heller ikke har været i. Terrænet
er dog noget mere kuperet end man er vant til herhjemme. Jeg er ikke klar
over åbningstiderne.

Både Cypern og Portugal vil være egnet til afslapningsferie. På grund af
årstiden ville jeg vælge en destination, der er lidt sydligere af den grund,
at vejret er bedre. Desuden ville jeg også gerne vælge et sted med noget
bedre vejr, da vi i Danmark til den tid godt kan være lidt trætte af
vinteren, og prisen på en ferie vil være betragteligt højere på grund af
påsken.

I denne situation ville jeg nok vælge Egypten, selvom du tidligere har
skrevet, at din kæreste ikke syntes voldsomt godt om den idé. Foruden det
bedre vejr er der også andre fordele, som kortere flyvetid i forhold til
fjernere destinationer, omend længere end Cypern eller Portugal. Skulle man
være uheldig at blive syg på ferien er man også dækket i afrikanske lande
med Middelhavskyst af den offentlige sygesikring. Du behøver heller ikke
være bekymret for sikkerheden, specielt ikke på steder, hvor der kommer
mange turister, da regeringen her gør meget for turisternes sikkerhed.

Ole

Fra : Anita

Dato : 27-11-04 16:51

Ole wrote:

http://www.ving.dk/hotel/hotel.aspx?PRODCD=SOBA&CTRYCD=ES&DESTCD=TFS&RESCD=PLA&HOTCD=SUFA

Tak for dit tip, det lyder slet ikke dumt.
En rejse dertil på præcist det tidspunkt vi ønsker kan gøres for ca. 12.000
kr., hvilket er okay. Men vi prøver at kigge lidt videre.

Venligst Anita

Fra : Ole

Dato : 27-11-04 17:05

> [...]
> 12.000
> kr., hvilket er okay. Men vi prøver at kigge lidt videre.

Selv tak. På baggrund af oplysningerne på DMI's hjemmeside, ville jeg ikke
forvente temperaturer, der minder om en god dansk sommer.

Ole

Fra : Anita

Dato : 27-11-04 17:18

Ole wrote:
> Selv tak. På baggrund af oplysningerne på DMI's hjemmeside, ville jeg
> ikke forvente temperaturer, der minder om en god dansk sommer.

Men dog stadig varmt nok til at man kan bade? Eller hvad vurderer du?

Venligst Anita

Fra : Ole

Dato : 27-11-04 19:18

> Men dog stadig varmt nok til at man kan bade? Eller hvad vurderer du?
>
> Venligst Anita

Ud fra de oplysninger på DMI's hjemmeside vil det være for koldt at gøre
udendørs. Jeg har selv været i Tunesien på denne årstid, hvor temperaturen
det meste af tiden var i underkanten af de 20 grader. Hvis du gerne vil
kunne bade udendørs ville der være andre steder, hvor de er varmere på den
årstid, hvilket også fremgår tidligere af denne tråd.

Ole

Fra : Anita

Dato : 27-11-04 23:15

Ole wrote:

> [...]
> Hvis du gerne vil kunne bade udendørs ville der være andre steder,
> hvor de er varmere på den årstid, hvilket også fremgår tidligere af

Okay. Jeg har faktisk aldrig selv rejst på charter før. Så jeg kan slet ikke
vurdere temperaturen i forhold til badning. Men i så fald skal vi nok
prioritere de hoteller der tilbyder en opvarmet pool

Jeg har søgt en hel masse på diverse destinationer. Men ikke rigtigt nogle
der kan tilbyde afrejse på det tidspunkt vi ønsker.

Venligst Anita

Fra : Ole

Dato : 28-11-04 19:07

> [...]
>
> Jeg har søgt en hel masse på diverse destinationer. Men ikke rigtigt nogle
> der kan tilbyde afrejse på det tidspunkt vi ønsker.

Jeg var selv her for 2 år siden:
http://www.falk-lauritsen.dk/76.asp (Hurgada, Egypten).

Poolen er dog ikke opvarment, men temperaturen i marts måned. DMI har dog
ikke data fra byen, men de har for Aswan, som ligger ca 6 timers kørsel syd
på. Ifølge de data skulle der være et par grader varmere i marts end i
november, hvor jeg var der. Da jeg var i Egypten var der cirka 30 grader, så
det, at poolen ikke er opvarmet, er ikke noget problem pga den naturlige
varme.

Jeg har ikke søgt på mulighederne for at komme derned på det tidspunkt, du
gerne vil rejse. Kan du komme afsted hertil, bør du være så godt som sikker
på en god badeferie. Du bør dog være opmærksom på, at katte har en speciel
status som lokalbefolkningen, hvorfor der er mange katte, der løber frit
omkring. De vil udgøre et problem for jer, hvis I er overfølsomme overfor
katte.

Ole

Fra : Anita

Dato : 28-11-04 19:57

Ole wrote:
> De vil udgøre et
> problem for jer, hvis I er overfølsomme overfor katte.

Det er jeg desværre. Og hunde og mange andre dyr. En uge i katteland vil
helt klart være et mareridt.

Venligst Anita

Fra : Ole

Dato : 28-11-04 22:32

> Det er jeg desværre. Og hunde og mange andre dyr. En uge i katteland vil
> helt klart være et mareridt.
>
> Venligst Anita

Synd, I ville ellers være sikre på varmt vejr. Da du tidligere indirekte har
skrevet, at godt vejr, underforstået noget som minder om dansk sommervejr,
er et must, ville jeg nok se bort fra det sydlige Europa. Jeg ville prøve
med at kigge på lande, der rent geografisk har cirka de samme breddegrader
som Egypten. Start eventuelt med at tjekke temperaturdata på DMI, så I har
et indtryk af, hvad vejrforholdene er i marts og efterfølgende søg rejser i
de lande, som passer ind den tidligere søgning.

Ole

Fra : Jan Bøgh

Dato : 28-11-04 17:22

Anita wrote:

> Men dog stadig varmt nok til at man kan bade? Eller hvad vurderer du?

Kan man da det i en god dansk sommer?

vh
Jan
- der bestemt ikke bryder sig om at lade sit corpus nedsænke i vand under 20
gr. C.

Fra : Anita

Dato : 28-11-04 19:55

Jan Bøgh wrote:

> Kan man da det i en god dansk sommer?

Joh, alt efter hvor varmt der er og hvor sart man er - eller ikke er. Dog
kan luftfugtigheden snyde én, så der føles varmere eller koldere i forhold
til en tilsvarende temperatur herhjemme.

Venligst Anita

Fra : Anita

Dato : 01-12-04 21:24

Ole wrote:
> "Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> skrev i en meddelelse

http://www.ving.dk/hotel/hotel.aspx?PRODCD=SOBA&CTRYCD=ES&DESTCD=TFS&RESCD=PLA&HOTCD=SUFA

Vi har netop bestilt rejse hertil:

http://kortlink.dk/f3b

Jeg takker endnu engang for hjælpen

Venligst Anita

Fra : Anita

Dato : 23-11-04 17:01

Jimmi Wolff" <jimmi1311"FJERN_DETTE wrote:

> Jrg tror at jeg ville tage 14 dage til Thailand med tyrkieteksperten.
> Der kan i også leve billigt.
>
> 11/03/2005 - 4.999 Phuket/Thailand Kamala Beach

Vi kan desværre kun holde en uges ferie, ellers var dit forslag helt
vidunderligt. Har tidligere været i Thailand.

Vi vil også gerne rejse den 19 marts om aftenen eller natten til søndag. Men
nu må vi se om dette overhovedet kan lade sig gøre.

Venligst Anita

Fra : Peter Cardow

Dato : 23-11-04 17:07

Hej Anita

Sydspidsen af Sinai halvøen i Egypten, også kendt som Sharm El Sheikh...
prøv Atlantis rejser...
(*se her http://www.cardow.dk/egypten.htm )

hilsen Peter

Fra : "> Allan

Dato : 24-11-04 20:00

> Hvor rejser man hen i marts måned, når man gerne vil slappe af, opleve
> noget
> men også gerne have lidt varme?

> Det må koste omkring 10.000 kr. incl. hotel for 2 personer.

Florida...
Jeg fandt en retur billet på et tidspunkt til omkring 2500,- kr...
Så køber du et telt og lejer en Harley en uge for 600 $...
Det holder "næsten" budgettet...

Mvh
Allan

Fra : Anita

Dato : 25-11-04 19:24

> Florida...
> Jeg fandt en retur billet på et tidspunkt til omkring 2500,- kr...
> Så køber du et telt og lejer en Harley en uge for 600 $...
> Det holder "næsten" budgettet...

Nu har jeg været i Florida - og USA er i det hele taget ikke min kop te...

Men ellers et godt bud, hvis man kunne være heldig og finde billige
billetter. Hvor kiggede du efter billetter?

Venligst Anita

Fra : "> Allan

Dato : 25-11-04 22:49

> Nu har jeg været i Florida - og USA er i det hele taget ikke min kop te...
>
> Men ellers et godt bud, hvis man kunne være heldig og finde billige
> billetter. Hvor kiggede du efter billetter?

http://www.travelocity.com/

Den er godt nok dyr nu ... Til gengæld er Seattle billig

Fra : Ole

Dato : 25-11-04 23:05

> [...]
>
> Men ellers et godt bud, hvis man kunne være heldig og finde billige
> billetter. Hvor kiggede du efter billetter?

Var selv i Chigago for mange år siden, hvilket var en god tur, men her vil
en bil være uundværlig.

Var i NYC for nogle år siden, men her kan det være problematisk at holde det
budget, som I gerne vil. Selvom man nok har øget sikkerheden noget siden jeg
var der, er det faktisk et af de to steder, jeg meget gerne ville besøge
igen.

Ole

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 26-11-04 06:55

> Var selv i Chigago for mange år siden, hvilket var en god tur, men her vil
> en bil være uundværlig.

Det kommer an på, hvor længe man er der. Vi var der i 4 dage uden bil, og
det virkede fantastisk godt uden. Jeg vil tro, at med interesse for kultur,
jazz og lign., så kan man sagtens bruge 4-5 dage i Chicago. Så kan man nøjes
med en bil i de sidste 4-5. At 5 dage så ofte koster det samme som 7, er så
en anden sag *s*.

Kennet
--
Besøg os på: