Tv out kvalitet.
Fra : Tazman

Dato : 22-11-04 22:14

Hejsa

Jeg har tilsluttet mit pow 5900xt kort til fjernsyn via s-vhs kabel.
Der er billede på i farver og det hele men det er meget sløret. Jeg
bruger nvidia nview driver i klon mode.

Er det tv-out på mit kort der er dårligt eller er det en indstilling?
Overvjer at lave en htpc så det er sådan lidt indledende øvelser.

Tazman

Fra : Christian Buhrkall

Dato : 23-11-04 07:58

Tazman wrote:
> [...]
>
> Er det tv-out på mit kort der er dårligt eller er det en indstilling?
> Overvjer at lave en htpc så det er sådan lidt indledende øvelser.

Jeg købte programmet tvtool. shareware ikke ret dyrt. Men det gav en
væsentlig forbedring. Især i farvekorrektheden. Tidligere var der en
kraftig grønlig nyance på alt, men hvis tvtool kører er alt meget klarere.
Unregistred kan man vidst teste programmet i 15 mins ad gangen.

Fra : Sune Salminen

Dato : 23-11-04 15:52

Christian Buhrkall wrote:

> [...]
> kraftig grønlig nyance på alt, men hvis tvtool kører er alt meget
> klarere. Unregistred kan man vidst teste programmet i 15 mins ad

TVTool har ikke nogen indflydelse på billedkvaliteten på kort der bruger
Nvidias egen integrerede TV-Chip, som f.eks. Tazmans 5900XT kort. Hvis
man vil have noget ud af TVTool (udover den geniale kommandolinje
facilitet og fjernbetjeningsmulighederne) bør man efter min mening købe
et gammelt Geforce kort med Chrontel, Phillips eller Conexant encoder
på.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Lampen

Dato : 28-12-04 15:08

> [...]
> facilitet og fjernbetjeningsmulighederne) bør man efter min mening købe
> et gammelt Geforce kort med Chrontel, Phillips eller Conexant encoder

Hvad med det tv-out der sidder på matrox kort, er det godt i forhold til
de omtalte tv-chips der sidder på gamle g-force ?

Fra : Sune Salminen

Dato : 02-01-05 00:00

Lampen wrote:

> Hvad med det tv-out der sidder på matrox kort, er det godt i forhold
> til de omtalte tv-chips der sidder på gamle g-force ?

Jeg ved ikke noget om Matrox kort. Men du kan i så fald ikke bruge TV
Tool, det virker kun med Nvidia kort.

Mit gæt er at Matrox kort har særdeles god TV-Out, eftersom der normalt
ikke er sparet på kvaliteten andre steder.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 23-11-04 09:18

> [...]
>
> Er det tv-out på mit kort der er dårligt eller er det en indstilling?
> Overvjer at lave en htpc så det er sådan lidt indledende øvelser.

Jeg anvender et nVidia GeForce4 MX440 med kabel fra S-video udgangen til
Scart på fjernsynet. Det virker godt og jeg kan dårligt se forskel på alm
fjernsyn og fjernsyn via computeren. Jeg har ikke skullet indstille noget
for at få et ordentligt billede.
Det siges at billedet er lidt dårligere hvis man tager det fra composite
udgangen, men composite udgangen på min bærbare giver også gode billeder.
En anden mulig fejlkilde er dårlige kabler.

Niels Dybdahl