Andet multimedie
tekstproblem på 30tommer lcdskærm i stuen
Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 22-11-04 19:50

ved ikke om dette er den rigtige gruppe men prøver lige

er jeg den eneste der har lidt problemer med at læse teksten på visse
hjemmesider i internet explorer efter jeg har flyttet min pc ind i
stuen til mit nye
lcd30tommer, og sidder jo nu 3meter væk i forhold til før hvor jeg sad
40cm væk ?

jeg har været inde i den der handikaphjælp i windows xp men enten
forstøres det så meget at man kun kan se 5 bokstaver på skærmen

eller også forstøres lidt af det kun, nemlig overskriften på siderne
og det der så står med små typer er ikke til at læse længere, hmm jeg
ved at min nabo har samme problem med sin plasma der også bliver brugt
som pc-skærm så skal man rejse sig op og stå foran skærmen hvis der er
noget man skal læse (

findes der ikke noget software der er
beregnet til dette problem, nemlig at man ikke længere sidder foran
sin pc med 40cm afstand men sidder med 3meters afstand ? noget
software hvor man kan justere tekststørelsen på en nem måde og
formindske den igen uden problemer, håber
meget at nogen kan hjælpe .

og nej jeg trænger ikke til briller, jeg ser helt fint

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 22-11-04 20:10

On Mon, 22 Nov 2004 19:49:52 +0100, "Punish The Deed, Not The Breed."
<ninja@ninjasen.dk> wrote:

> [...]
>stuen til mit nye
>lcd30tommer, og sidder jo nu 3meter væk i forhold til før hvor jeg sad

Du sidder 7,5 gange så langt væk fra en skærm som ikke er 7,5 gange
større end din gamle - så skal det jo knibe med at læse teksten. Har
du prøvet at rykke tættere på

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 23-11-04 18:16

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 22-11-04 21:56

"Punish The Deed, Not The Breed." skrev
> [...]
> sin pc med 40cm afstand men sidder med 3meters afstand ? noget
> software hvor man kan justere tekststørelsen på en nem måde og

Internet explorer kan justere textstørrelsen v.h.a.
View | Textsize | Largest
men p.g.a. at nogle websider angiver textstørrelsen absolut,
har det ingen virkning på disse.

Prøv at hente en Webbrowser som er bedre til tekststørrelser, nemlig
Firefox:
www.getfirefox.com
Der kan du justere textstørrelsen,
her med
View | Text Size | Increase
eller hurtigknappen
Control +
nogle gange,
og tilbage til nomalt med
Control 0
Og det virker på mange sider - dog ikke på text som i virkeligheden er et
billede
Firefox er gratis.

En anden mulighed er Opera:
www.opera.com
men den indeholder reklamer - eller også skal du betale for den.
Til gengæld kan Opera forstørre alting, også text som i virkeligheden er et
billede.

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : KNL DtP

Dato : 22-11-04 22:01

"Thorkild Dalsgaard" <tdalsgaard@despammed.com> skrev i en meddelelse

> Prøv at hente en Webbrowser som er bedre til tekststørrelser, nemlig
> [...]

I InternetExplorer kan du også justere tekststørrelsen med Ctrl + scroll på
musen.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 22-11-04 22:38

"KNL DtP" skrev
> "Thorkild Dalsgaard" <tdalsgaard@despammed.com> skrev i en meddelelse

> I InternetExplorer kan du også justere tekststørrelsen med Ctrl + scroll

> musen.

Ctrl - scroll på musen svarer til
View | Text Size | ...

Men kun på websider som har relativ angivelse af bogstavstørrelsen
har 'Text Size' virkning.

F.eks.
http://www.bksv.com/
ændrer ikke tekststørrelse i Internet Explorer, netop fordi
bogstavstørrelsen er angivet absolut.
(e.g. font-size:8pt;)

Men såvel Firefox som Opera kan forstørre teksten på denne site.

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-11-04 23:32

Thorkild Dalsgaard skrev:

>Men såvel Firefox som Opera kan forstørre teksten på denne site.

Og man kan sætte IE til at ignorere font-size på siderne, så man
kan altid forstørre teksten.
--
Knud

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-11-04 23:28

Thorkild Dalsgaard skrev:

> Men såvel Firefox som Opera kan forstørre teksten på denne site.

Og det kan IE også, hvis man beder den om at ignorere fontstørrelser
under Internet Options > Accessibility.

--
Hilsen
Madsen