usb hd kan ikke ses
Fra : Nogen

Dato : 22-11-04 16:08

Dav i gruppen

Jeg har en kammerat der har fået en usb-kasse i fødsdagsgave. Der i lægger
han en ide-hd. Så langt så godt, han kan ikke se den, og når han kan se den
kører den utroligt langsom, usb-port på pc skulle være usb-2.
Jeg har lånt denne hd. Sætter den i min usb-hub, kan se den er meget
langsom. Når jeg sætter den i usb på mobo kan jeg ikke se den, over i
Adminstration kan jeg se hd, men der står at den ikke er allkoreret(stavet
rigtigt, trivler). Nu har han data på han ikke vil miste så derfor har ikke
prøvet at formattere denne hd.
Er der noget vi kan gøre for at få denne hd op og køre?
Eller er der kun en formatering der vil få det til at virke?
Er det i det hele taget noget der er værd at bruge tid og penge på, sådan en
hd-kasse?

Fra : Nogen

Dato : 22-11-04 16:10

Dav igen

Os er på begge pc: Win xp Pro

Fra : Kurt Lund

Dato : 22-11-04 18:01

Og i er sikker på at denne usb hardisk skuffe er en usb2
og ikke en usb1.

Kurt

Fra : Nogen

Dato : 22-11-04 19:47

"Kurt Lund" <klander52@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Og i er sikker på at denne usb hardisk skuffe er en usb2
> og ikke en usb1.
>
> Kurt
Ja det står jo på papkassen og på denne alu-kasse.

Fra : Thomas G

Dato : 22-11-04 20:25

> Er der noget vi kan gøre for at få denne hd op og køre?

Der er en sandsynlighed for at det er en driver der mangler. Dette er ikke
sikkert men måske ...
Hvad hedder USB kassen ? (og var der en CD med i kasse der evt. kunne
indehold en driver ?)

> Eller er der kun en formatering der vil få det til at virke?

En formatering burde ikke gøre noget som helst.

> Er det i det hele taget noget der er værd at bruge tid og penge på, sådan
> en hd-kasse?

Tja ... jeg har en jeg er glad for (bruges som backup så hvis min PC HD
bryder ned så mister jeg ikke alt).

mvh Thomas G

Fra : Nogen

Dato : 22-11-04 20:58

"Thomas G" <thgo@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Der er en sandsynlighed for at det er en driver der mangler. Dette er ikke
> sikkert men måske ...
> Hvad hedder USB kassen ? (og var der en CD med i kasse der evt. kunne
> indehold en driver ?)

Der er en lille 8 cm cd-skive med(den er nu meget sød) der står ikke hvad
kassen hedder, der står blot Hispeed usb2
Der er et hav af forskellige ting og sager på den lille skive, har prøvet en
masse af disse sager men der er ikke noget der for det til at virke.

Ok og hvad hedder så din usb-kasse

Fra : Thomas G

Dato : 22-11-04 21:26

> [...]
> Der er et hav af forskellige ting og sager på den lille skive, har prøvet
> en masse af disse sager men der er ikke noget der for det til at virke.

Prøv dette ...
Tilslut HD'en til den usb hub hvor du ved at den dukker op.
Prøv at gå ind i kontrolpanel
Vælg system
Vælg hardware
Vælg enhedshåndtering
Under USB controller burde du kunne finde din HD
Højre klik på den og vælge opdater driver
Lad systemet søge på den CD der er fulgt med ... og håb på det bedste (at
den finder en driver

> Ok og hvad hedder så din usb-kasse

Det ved jeg faktisk ikke ... det var en model jeg købte hos
www.prcdata.dk for en del år siden og det er ikke noget specielt mærke.

mvh Thomas G

p.s. jeg mener at WinXP pro burde ha driverne liggende som en del af styre
systemet så sæt ikke forhåbningerne op ... men det skader ikke at prøve

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 22-11-04 21:12

On Mon, 22 Nov 2004 16:08:23 +0100, "Nogen" <dui@ikke.tilnoget> wrote:

> [...]
>Eller er der kun en formatering der vil få det til at virke?
>Er det i det hele taget noget der er værd at bruge tid og penge på, sådan en

USB2-harddiskkasser er skam gode nok.

Generelt for sådanne er, at harddisken *skal* være jumpered som
master.
Er jeres harddisk det?

Der kræves normalt ikke særlige drivere til USB-bokse under Win XP. XP
har driverne indbygget.

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Thomas G

Dato : 22-11-04 21:29

> Generelt for sådanne er, at harddisken *skal* være jumpered som
> master.
> Er jeres harddisk det?

Damm ... den havde jeg ikke tænkt på ... (læs min tidligere mail i denne
tråd)

mvh Thomas G

Fra : Nogen

Dato : 22-11-04 22:11

> [...]

Det ved jeg ikke. Det tager jeg lige en tjekker på i morgen. Skal nok komme
med et svar.
Foreløbig tak for hjælp

Fra : Nogen

Dato : 23-11-04 08:51

"Nogen" <dui@ikke.tilnoget> skrev i en meddelelse

> "Thomas G" <thgo@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

Godmorgen

Har lige jumped hd til master, det hjælper ikke en ski.. Jeg har kikket på
driver opdate, altså skiven i drev og så se hvad der ser der sker ikke
noget. For at vide at dette er den bedste driver der er på maskinen.

Fra : Palle

Dato : 23-11-04 00:27

> [...]
den
> kører den utroligt langsom, usb-port på pc skulle være usb-2.

Kan han se den, eller kan han ikke se den?

Fra : Nogen

Dato : 23-11-04 09:01

> Kan han se den, eller kan han ikke se den?

Han kan ikke se den hans pc, men på min kan jeg godt se den men det kører
meget langsom. 5Gb data vil tage 1,5 time at flytte. Når jeg sætter den til
min pc i usb-hub vil det tage 1,5 time at flytte 5Gb, når jeg sætter den
direkte på usb-port på mobo kan jeg ikke se den i stifinder/denne computer.
Den kan ses i Computeradministration Diskhåndtering, men er ikke alkoleret,
når den er sat til usb-hub kan den ses i stifinder/dennecomputer og i
Computeradministration Diskhåndtering og nu er den aktiv står som Primær
Partion hvilket jo også er rigtigt. Men er meget langsom.
Det næste jeg prøver er at smide hd i min skuffe og få data flyttet, tilbage
i usb-kasse og så prøve at lave en format eller at alkolere den(eller hvad
det nu hedder) når den er sat direkte på en usb-port på mobo.

Fra : Nogen

Dato : 23-11-04 13:50

Dav igen

Nu har jeg lige haft hd fra usb-kassen i min egen skuffe, sådan en hvor der
skal genstartes for at systemet kan se at der er kommet en ny hd, og har
flyttet alle data. Så har jeg flyttet hd tilbage i usb-kasse nu virker den
som den skal? Hvorfor fa.... gør den nu det, jeg har ikke ændret på noget.
Når jeg sætter usb-kassen i min hub fortæller den mig at den ikke kan køre
så hurtigt, altså må min sub-hub jo være en 1.1, ikk' for når jeg sætter den
direkte på usb-port på mobo kører det bare som det skal, 3,5Mb flyttet på 2
min. det er da iorden ikk' Jeg må bare ud og købe mig en anden hub, det må
jo også have indflydelse på min kortlæser, ikke fordi jeg ved hvorlang tid
det tager at tømme 512Mb med billeder i raw format. Sumasumarum nu virker
det her på min pc, så må jeg over til ejeren og se hvordan det går på hans
cp.
Mange tak for hjælpen til alle.
Tråd slut herfra

Fra : Peter Jensen

Dato : 23-11-04 14:08

> 3,5Mb flyttet på 2 min. det er da iorden ikk'

Hvis du virkelig mener det du skriver så er svaret klart nej!
3,5MB skal overføres så hurtigt så du dårligt når at blinke.
--
Peter J

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-04 16:08

> Hvis du virkelig mener det du skriver så er svaret klart nej!
> 3,5MB skal overføres så hurtigt så du dårligt når at blinke.

Han mener nok 3.5 GB.

Kim Michael Larsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : Nogen

Dato : 23-11-04 16:44

"Kim Michael Larsen" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i en meddelelse

> Han mener nok 3.5 GB.

Jo 3,5 GB
Ja det kan jo knibe med at ramme de rigtige taster, for store "pølser" eller
hva ;)