Lave en slags globaler/konstanter
Fra : Brian Emilius

Dato : 22-11-04 14:54

Hej NG

I scriptet nedenfor kunne jeg godt tænke mig at have de fire første strenge
inkluderet fra en seperat fil, men jeg synes snart jeg har prøvet alt, fx
alm. require(), hvilket ikke virker optimalt, da selve scriptet bliver
inkluderet i andre scripts på forskellige placeringer (jeg har også prøvet
$_SERVER['HTTP_HOST] for at få den absolutte sti, men heller ikke det
virker). Jeg har forsøgt mig med at lave en fil med strengene og jeg har
forsøgt mig med at lave strengene på forskellige måder (alm. streng, define,
array...), men heller ikke det virker. Nu er mit spørgsmål så:
Hvordan gør jeg?

Script:
function open_connection() {

$server = "en_serveradresse";
$brugernavn = "et_brugernavn";
$password = "et_password";
$database = "en_database";

$forbindelse = @mysql_connect("$server", "$brugernavn", "$password")
or die("Kunne ikke få forbindelse : " . @mysql_error());

@mysql_select_db("$database", $forbindelse)
or die("Kan ikke forbinde til databasen : " . @mysql_error());
}

Venlig hilsen
Brian Emilius

PS: Scriptet virker fint som det er, men jeg har behov for at have en
seperat fil med login-oplysninger osv...

Fra : Kim Schulz

Dato : 22-11-04 15:11

On Mon, 22 Nov 2004 14:54:21 +0100
"Brian Emilius" <msn@emilius.dk> wrote:

> [...]
>
> PS: Scriptet virker fint som det er, men jeg har behov for at have en
> seperat fil med login-oplysninger osv...

skriv

global $server, $brugernavn, $password;

inde i toppen af din funktion

--
Kim Schulz | Need a Content Management System for your website? Go
Geek by nature | get Fundanemt at : http://www.fundanemt.com New

Fra : Brian Emilius

Dato : 22-11-04 15:23

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> skrev i en meddelelse

> global $server, $brugernavn, $password;
>
> inde i toppen af din funktion

Hvad gør det?

Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : Kim Schulz

Dato : 22-11-04 15:24

On Mon, 22 Nov 2004 15:22:48 +0100
"Brian Emilius" <msn@emilius.dk> wrote:

> "Kim Schulz" <kim@schulz.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad gør det?
piller dem ud af global scope og propper dem ind i din funktion

--
Kim Schulz | Stop Software patents before it is too late!
Geek by nature |

Fra : Kim Schulz

Dato : 22-11-04 15:29

On Mon, 22 Nov 2004 15:26:10 +0100
> [...]

> function open_connection() {
>
> require("filmedstrenge.php");
>
> global $server, $brugernavn, $password, $database;

hvis de står i filen så behøver du slet ikke global i ovenstående.

--
Kim Schulz | Got Freedom? Software Freedom Day 2004 - 28th of
Geek by nature | August http://www.softwarefreedomday.org/

Fra : L[x]

Dato : 22-11-04 16:03

Brian Emilius wrote:
> [...]
>
> PS: Scriptet virker fint som det er, men jeg har behov for at have en
> seperat fil med login-oplysninger osv...

Smid dette ind i en .php fil:

$server = "en_serveradresse";
$brugernavn = "et_brugernavn";
$password = "et_password";
$database = "en_database";

Lad os antage at den fil hedder qwe.php og ligger i mappe1 i roden.

I toppen af den fil hvor scriptet køres fra, skriver du dette:

require($_SERVER['DOCUMENT_ROOT']. /mappe1/qwe.php');

Så burde det virke.
--
mvh. L[x] - www.ionline.dk

Fra : Brian Emilius

Dato : 22-11-04 18:37

"L[x]" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> I toppen af den fil hvor scriptet køres fra, skriver du dette:
>
> require($_SERVER['DOCUMENT_ROOT']. /mappe1/qwe.php');

Det gør det også nu... Tak skal du have

Venlig hilsen
Brian Emilius