Er det PSU'en ?
Fra : Nielsen

Dato : 21-11-04 23:42

Jeg har følgende problem(er) med min PC:

Nogle gange vil computeren slet ikke starte op, dvs. at der nok kommer strøm
i indikator-lysene (til drevene) og blæserne går igang, men mere sker der
ikke (der kommer fx ej heller signal op til skærmen.
Andre gange "slukker" computeren lige pludselig uden varsel.

Jeg har på fornemmelsen, at PSU måske er problemet, men kan en PSU på den
måde blive slidt (jeg har brugt den samme PSU i lang tid uden problemer)?

vh
Jakob

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-11-04 00:17

"Nielsen" <jakob@putandtake.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> måde blive slidt (jeg har brugt den samme PSU i lang tid uden problemer)?

Ja, de kører typisk problemfrit - indtil de ikke gør det mere
Jeg har skiftet en del psu.er med nogenlunde samme symptomer som dine, så
det kan sagtens være problemet.

Kurt

Fra : Nielsen

Dato : 22-11-04 11:42

> Ja, de kører typisk problemfrit - indtil de ikke gør det mere

Problemet hos mig er bare, at PC'en i nogle uger kører perfekt, hvorefter
det kører dårligt, og igen bagefter kører perfekt. Der er altså ret lange
perioder, hvor det enten er godt eller dårligt. Er dette almindeligt?

> Jeg har skiftet en del psu.er med nogenlunde samme symptomer som dine, så
> det kan sagtens være problemet.

Jeg tror jeg prøver med en andens PSU.

Jakob

Fra : Nielsen

Dato : 22-11-04 12:25

> [...]

perioder, hvor det enten er godt eller dårligt. Er dette almindeligt?

> Jeg har skiftet en del psu.er med nogenlunde samme symptomer som dine, så

Jeg tror jeg prøver med en anden PSU.

Jakob

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 22-11-04 21:43

Nielsen wrote:

> Jeg tror jeg prøver med en anden PSU.

Har du prøvet?
Løste det dit problem?

Mvh. Jan

Fra : Nielsen

Dato : 23-11-04 20:00

> Har du prøvet?
> Løste det dit problem?

Jeg har en anden PSU i nu, og det kører fint, men det er nok for tidligt at
sige, at det vil være sådan også fremover, da PC'en også før (med den gamle
PSU) kunne have uger uden stabilitetsproblemer.

- Jakob

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 23-11-04 21:30

Nielsen wrote:

> Jeg har en anden PSU i nu, og det kører fint, men det er nok for tidligt at
> sige, at det vil være sådan også fremover, da PC'en også før (med den gamle
> PSU) kunne have uger uden stabilitetsproblemer.

Okay - Takker for svaret

Mvh. Jan

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-11-04 23:01

> Problemet hos mig er bare, at PC'en i nogle uger kører perfekt, hvorefter
> det kører dårligt, og igen bagefter kører perfekt. Der er altså ret lange
> perioder, hvor det enten er godt eller dårligt. Er dette almindeligt?

Det vil jeg ikke påstå, at jeg har oplevet. Når først psu var blevet dårlig,
så var den dårlig hele tiden. Men det udelukker jo ikke, at det er problemet
hos dig.

Kurt

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 23-11-04 06:37

Kurt B. Andersen wrote:

> Ja, de kører typisk problemfrit - indtil de ikke gør det mere
> Jeg har skiftet en del psu.er med nogenlunde samme symptomer som dine, så
> det kan sagtens være problemet.

Dvs. man godt kan risikere at PSU'en "virker" delvist?
Det må det jo være, for noget strøm må der jo blive leveret, siden
dioder kan lyse og blæsere kan køre?

For så er det måske i virkeligheden dét problem jeg oplever med mit
nyindkøbte M/B, CPU osv.
Troede egentligt, at når der kom strøm igennem, så virkede PSU'en og
derfor kunne det ikke være problemet.

Mvh. Jan

Fra : Martin Franch

Dato : 23-11-04 10:13

Jeg har på fornemmelsen, at PSU måske er problemet, men kan en PSU på den
> måde blive slidt (jeg har brugt den samme PSU i lang tid uden problemer)?

Meen - det kan også være motherboardet....
Mvh Martin Franch