/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet telekom.
#NavnPoint
refi 3277
severino 2664
transor 1758
Nordsted1 1675
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
pallebhan.. 950
miritdk 945
dk 910
10  Kortoverv.. 810
Prblem med ADSL / Telefonforbindelse
Fra : Jan Pedersen


Dato : 21-11-04 21:18

Min søster har lige fået TDC bredbånd (ADSL). Dvs. TDC sendte hende en kasse
med fl.g. indhold: Skillefilter, Modem, Trådløs router. Hun satte
skillefilteret til telefonstikket trak ledning til modem og ledning til
telefon. Fra modemmet trak hun ethernetkabel til routeren.
Problemet er at telefonnen støjer nu (susen) og indimellem afbrydes
telefonforbindelsen. Er det et defekt skillefilter, eller skal susende lyd
tolkes som indstråling i telefonens elektronik fra routeren ? TDC siger de
skal ha min 700 kr for at køre ud til hende og tjekke det....hvordan dælen
hænger det sammen med at hun har fastnet abonnement og bredbåndsabonnement
hos TDC ? Skal de så ikke yde denne service gratis ?



 
 
Morten Fjendbo (21-11-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fjendbo


Dato : 21-11-04 21:42



Jan Pedersen wrote:
> Min søster har lige fået TDC bredbånd (ADSL). Dvs. TDC sendte hende
> en kasse med fl.g. indhold: Skillefilter, Modem, Trådløs router. Hun
> satte skillefilteret til telefonstikket trak ledning til modem og
> ledning til telefon. Fra modemmet trak hun ethernetkabel til routeren.
> Problemet er at telefonnen støjer nu (susen) og indimellem afbrydes
> telefonforbindelsen. Er det et defekt skillefilter, eller skal
> susende lyd tolkes som indstråling i telefonens elektronik fra
> routeren ? TDC siger de skal ha min 700 kr for at køre ud til hende
> og tjekke det....hvordan dælen hænger det sammen med at hun har
> fastnet abonnement og bredbåndsabonnement hos TDC ? Skal de så ikke
> yde denne service gratis ?

Er du 100% sikker på at den/de telefoner der suser ikke er koblet på før
skilfilter?
Det du skal være sikker på er at du kobler din skilfilter på som det
_første_ og så koble din tlf på tlf. udgangen i dit filter, eller evt.
resten af dine tlf. kabler i huset.
Mvh Morten



Kent Glerup (21-11-2004)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 21-11-04 21:50


"Morten Fjendbo" <dxl@(REMOVE)dxlnet.dk> skrev i en meddelelse
news:41a0fd9d$0$33740$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
> Jan Pedersen wrote:
> > Min søster har lige fået TDC bredbånd (ADSL). Dvs. TDC sendte hende
> > en kasse med fl.g. indhold: Skillefilter, Modem, Trådløs router. Hun
> > satte skillefilteret til telefonstikket trak ledning til modem og
> > ledning til telefon. Fra modemmet trak hun ethernetkabel til routeren.
> > Problemet er at telefonnen støjer nu (susen) og indimellem afbrydes
> > telefonforbindelsen. Er det et defekt skillefilter, eller skal
> > susende lyd tolkes som indstråling i telefonens elektronik fra
> > routeren ? TDC siger de skal ha min 700 kr for at køre ud til hende
> > og tjekke det....hvordan dælen hænger det sammen med at hun har
> > fastnet abonnement og bredbåndsabonnement hos TDC ? Skal de så ikke
> > yde denne service gratis ?
>
> Er du 100% sikker på at den/de telefoner der suser ikke er koblet på før
> skilfilter?
> Det du skal være sikker på er at du kobler din skilfilter på som det
> _første_ og så koble din tlf på tlf. udgangen i dit filter, eller evt.
> resten af dine tlf. kabler i huset.
> Mvh Morten

Helt skåret ud i pap:

"Line" på filteret kobles til et eksisterende telefonstik. "ADSL" kobles til
modem. Telefoner tilkobles "Phone".

Der må ikke længere være telefoner tilkoblet øvrige stik med samme anaoge
nummer!

MVH
Kent Glerup



KsNa (21-11-2004)
Kommentar
Fra : KsNa


Dato : 21-11-04 22:46


"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41a0f7ff$0$199$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Min søster har lige fået TDC bredbånd (ADSL). Dvs. TDC sendte hende en
kasse
> med fl.g. indhold: Skillefilter, Modem, Trådløs router. Hun satte
> skillefilteret til telefonstikket trak ledning til modem og ledning til
> telefon. Fra modemmet trak hun ethernetkabel til routeren.
> Problemet er at telefonnen støjer nu (susen) og indimellem afbrydes
> telefonforbindelsen. Er det et defekt skillefilter, eller skal susende lyd
> tolkes som indstråling i telefonens elektronik fra routeren ? TDC siger de
> skal ha min 700 kr for at køre ud til hende og tjekke det....hvordan dælen
> hænger det sammen med at hun har fastnet abonnement og bredbåndsabonnement
> hos TDC ? Skal de så ikke yde denne service gratis ?
>

Hvorfor tror du det, hun har bestilt en "gør det selv instalation", så kan
man da ikke forvente, at få en tekniker til at rede trådene ud uden at det
koster ved kasse 1. Jeg ville da føle mig snydt, hvis jeg betalte for en
tekniker og andre fik samme arbejde lavet gratis.

Mvh
Kim



Thomas Jensen (22-11-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 22-11-04 18:11

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41a0f7ff$0$199$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Min søster har lige fået TDC bredbånd (ADSL). Dvs. TDC sendte hende en
> kasse med fl.g. indhold: Skillefilter, Modem, Trådløs router. Hun satte
> skillefilteret til telefonstikket trak ledning til modem og ledning til
> telefon. Fra modemmet trak hun ethernetkabel til routeren.
> Problemet er at telefonnen støjer nu (susen) og indimellem afbrydes
> telefonforbindelsen. Er det et defekt skillefilter, eller skal susende lyd
> tolkes som indstråling i telefonens elektronik fra routeren ? TDC siger de
> skal ha min 700 kr for at køre ud til hende og tjekke det....hvordan dælen
> hænger det sammen med at hun har fastnet abonnement og bredbåndsabonnement
> hos TDC ? Skal de så ikke yde denne service gratis ?
>

Hvis det hele er forbundet som i vejledningen fra TDC, så er det bare at
fejlmelde forbindelsen, så må TDC finde ud af hvad der er i vejen, og det
koster ikke en krone - forudsat man har fulgt vejledningen selvfølgelig!

Mvh
TKJ



Thomas H. (22-11-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 22-11-04 22:00

"Thomas Jensen" <tkj1104@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:41a21d95$0$183$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Hvis det hele er forbundet som i vejledningen fra TDC, så er det bare at
> fejlmelde forbindelsen, så må TDC finde ud af hvad der er i vejen, og det
> koster ikke en krone - forudsat man har fulgt vejledningen selvfølgelig!

Jow, det gør det hvis man har bestilt en gør del selv løsning, og man
alligevel ikke har kunnet finde ud af at installere det korrekt..

Gør det selv løsning henvender sig til folk der KUN har ET stik i
huset/lejligheden, hvis der er mere end det, så skal man enten være fiks på
fingrene, eller vælge at få tekniker ud.. Man kan så konstatere at der er
mere end et stik i huset her, og derfor er en gør det selv løsning ikke
smart..

MVH
Thomas H.



Michael Kjærsgård (22-11-2004)
Kommentar
Fra : Michael Kjærsgård


Dato : 22-11-04 22:19

> Jow, det gør det hvis man har bestilt en gør del selv løsning, og man
> alligevel ikke har kunnet finde ud af at installere det korrekt..

Læs nu lige igen de første 10 ord af hvad manden skriver :)

> Gør det selv løsning henvender sig til folk der KUN har ET stik i
> huset/lejligheden

Ikke helt korrekt - den henvender sig til folk der kan acceptere kun at kunne
bruge 1, man kan sagtens bestille gør-det-selv uanset man har 2-3-4 stik, men
når man har "gjort-det-selv" vil fremover kun det ene være brugbart.

> hvis der er mere end det, så skal man enten være fiks på
> fingrene

Njae... så svært er det nu heller ikke at trække en forlængerledning eller
to..:)

> Man kan så konstatere at der er mere end et stik i huset her

Hvordan konstaterer du det?


--
Michael
Husker du dit IMEI-nummer hvis mobilen bliver stjålet?
Gem det i dag på http://www.imeinummer.dk



Thomas H. (22-11-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 22-11-04 23:17

"Michael Kjærsgård" <none@invalid.tld> skrev i en meddelelse
news:41A257D7.11E4C4D8@invalid.tld...
> > Jow, det gør det hvis man har bestilt en gør del selv løsning, og man
> > alligevel ikke har kunnet finde ud af at installere det korrekt..
>
> Læs nu lige igen de første 10 ord af hvad manden skriver :)

er det stavefjlen du tænker på ?

> > Gør det selv løsning henvender sig til folk der KUN har ET stik i
> > huset/lejligheden
>
> Ikke helt korrekt - den henvender sig til folk der kan acceptere kun at
kunne
> bruge 1, man kan sagtens bestille gør-det-selv uanset man har 2-3-4 stik,
men
> når man har "gjort-det-selv" vil fremover kun det ene være brugbart.

fair nok..

>
> > hvis der er mere end det, så skal man enten være fiks på
> > fingrene
>
> Njae... så svært er det nu heller ikke at trække en forlængerledning eller
> to..:)

Nææ, det er det vel ikke, men efter min mening ikke en holdbar løsning i
længden..

> > Man kan så konstatere at der er mere end et stik i huset her
>
> Hvordan konstaterer du det?

Det ved jeg heller ikke, var vist lige lidt for hurtig..

MVH
Thomas H.



Jan Pedersen (22-11-2004)
Kommentar
Fra : Jan Pedersen


Dato : 22-11-04 23:34

Problemet er løst.....damemennesket troede hun var smart...... hun trak fra
tlf stik 1 til skillefilter herfra videre til en telefon og til modem som
foreskrevet....MEN....hun troede hun stadig ku bruge stik 2 nede i stuen :)
lol...kvinder er ikke altid de skrapeste kvinder i skuffen når det kommer
til teknik :) nu har jeg tilbudt hende at trække nye kabler og installere
nye telefonstik som monteres EFTER skillefilteret :)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177553
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste