Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
2 gange på job på en enkel dag
Fra : Nenad

Dato : 21-11-04 19:19

Hejsa

Hvis man har været på job 2 gange på en dag har man så ret til 2 gange
befordring? Der står på told og skats hjemmeside at hvis der er et
måltid indblandet i begge arbejdsperioder så har man ret til at noter
2 gange befordringsfradrag.

Der står i min over enskomst at efter 4 timers arbejde skal man holde
en spisepause på 30min varighed.

Hvis jeg har forstået dette rigtigt så hvis jeg har været de 7.3 timer
på arbejde og bliver kaldt ind om aftenen pga. driftsproblemer som
varer 5 timer så må jeg trække det fra?

På forhånd tak
Nenad

Fra : Jens Jensen

Dato : 25-11-04 23:38

"Nenad" <newsgroup@dragic.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis jeg har forstået dette rigtigt så hvis jeg har været de 7.3 timer
> på arbejde og bliver kaldt ind om aftenen pga. driftsproblemer som

Tilkaldevagt giver normalt et tillæg til lønnen, der skal dække kørsel
til/fra arbejde, idet du får løn for kørselstiden som jeg får det, så du kan
ikkeogså få i poser og i sæk via skattefar
vh JJ

Fra : DM

Dato : 26-11-04 00:16

"Jens Jensen" <jens@jensen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til/fra arbejde, idet du får løn for kørselstiden som jeg får det, så du
> kan ikkeogså få i poser og i sæk via skattefar

Jeg kan ikke helt koble de to ting sammen, firmaet betaler vel ikke for slid
og benzin til bilen men for arbejdstiden der anvendes. ?

Jeg har studeret T&S regler lidt og det eneste jeg kan finde er:
-----------klip---------
Ved fri befordring forstås, at arbejdsgiveren betaler de transportudgifter,
som en ansat har for at komme på arbejde.

Fri befordring til arbejde er f.eks. kørsel i arbejdsgivers bil eller bus
samt frikort til bus og tog. Kørsel i fri bil (firmabil) regnes også som fri
befordring, hvorimod kørsel i en kollegas bil ikke regnes som fri
befordring.

Men det er der jo ikke tale om i det nævnte tilfælde ! Har du en kilde til
den regel du fremfører ?

/DM