GF6800XX - hvilket kort
Fra : Ukendt

Dato : 21-11-04 18:21

Hey peeps.

Grundet HL2s ankomst er jeg blevet nødt til at købe et nyt grafikkort og mit
valg står mellem Asus V9999 Gamer Edition med 256MB GDDR3 RAM eller et eller
andet GF6800GT-kort.

Asus-kortet bruger som det eneste GT6800 (standard) kort GDDR RAM og et
10-lag PCB, ligesom GT og Ultra-kortene, hvilket skulle gøre det meget
OC-egnet. Til gengæld koster det (med et middelmådigt webcam og et par spil)
næsten det samme som et GT-kort... og så bliver jeg sq lidt i tvivl om hvor
jeg får mest "bang for the buck".

Nogen _kvalificerede_ input?

På forhånd tak!

Mvh, Ulrik

Fra : Martin Sinkjær

Dato : 21-11-04 21:06

"Ulrik" <v o n d a h e AT u s a DOT c o m> skrev i en meddelelse

>og så bliver jeg sq lidt i tvivl om hvor jeg får mest "bang for the buck".

> Nogen _kvalificerede_ input?

Der er en anmldelse af kortet her, med benchmarks i en masse forskellige
spil:
http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/asus-v9999ge.html

Mvh Martin Sinkjær

Fra : Carsten

Dato : 22-11-04 13:46

Kig hellere efter Asus V9999GT/TD til omkring 2500-2600.
Et Geforce6800GT kort med 128 MB DDR1 RAM og
samme antal pipelines og vertex shaders som et 6800GT.

Antal pipelines og vertex shaders er vigtigere end hvor
meget og hurtig grafikrammene er efter min mening.

DDR1 grafikram har også strammere timings end DDR3
så 700 Mhz DDR1 svarer måske til 750-800 Mhz DDR3
når vi snakker grafikram ydelse.

Hilsen Carsten

Fra : Nicolai

Dato : 22-11-04 14:53

> Kig hellere efter Asus V9999GT/TD til omkring 2500-2600.
> Et Geforce6800GT kort med 128 MB DDR1 RAM og
> samme antal pipelines og vertex shaders som et 6800GT.

Hørt.