Forslag til færdigsamlet computer
Fra : Henrik H.

Dato : 21-11-04 09:42

Hej,

Kan I hjælpe mig med et godt forslag til en færdigsamlet PC (u. skærm)
til omkring 4-5000,- . Eneste krav er, at det skal være med Pentium 4
processor, og DVD-brænder. Grafikkort er af mindre betydning, da den
primært skal bruges til kontorprogrammer.

Tænker lidt på Dell og har også kigget på Greendata. Har I erfaringer
med disse. Evt. andre bud modtages gerne.

På forhånd tak.

Henrik

Fra : Fynbo

Dato : 21-11-04 10:50

"Henrik H." <hhoffmarkFJERN_DETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej,

> Tænker lidt på Dell og har også kigget på Greendata. Har I erfaringer med
> [...]

Vil da gerne anbefale Dell.
Har selv lige købt en Dimension 3000 til 5000,-.
P4 2.8 ghz 533 mhz fsb
80 gb WD harddisk.
512 mb dual ram.
17" skærm.
Onboard grafik Intel Extreme 96 mb ram.
Den kører fint til det behov jeg har. ( Videoredigering + Billedbehandling)

Har kørt Dell i 4 år nu uden nogen probs. overhovedet.

Ønsker du ikke skærm med ringer du bare til Dell og bestiller
hvad du vil have. På deres hjemmeside kan man nemlig ikke vælge
skærm, harddisk o.lign. fra.

Fynbo

Fra : Thomas Hansen

Dato : 21-11-04 10:54

> Tænker lidt på Dell og har også kigget på Greendata. Har I erfaringer
> med disse. Evt. andre bud modtages gerne.

Hold dig fra Greendata. De er nogle svindlere. Jeg har for tiden en sag
kørrende med dem angående ombytning af en defekt mus. De er ubehøvlet og
gør intet for at overholde deres forpligtelser i forhold til købeloven.
Det har nu taget dem 2 måneder at klare en så simpel ting som en RMA sag.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : David Rasmussen

Dato : 21-11-04 13:39

Henrik H. wrote:

> [...]
> processor, og DVD-brænder. Grafikkort er af mindre betydning, da den
> primært skal bruges til kontorprogrammer.

Hvorfor skal det være en P4?

/David

Fra : Thomas Hansen

Dato : 21-11-04 14:41

> Hvorfor skal det være en P4?
Fordi han er hjernevasket til at tro intel er mest stabilt og bedst?

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : David Rasmussen

Dato : 21-11-04 14:56

Thomas Hansen wrote:

> Fordi han er hjernevasket til at tro intel er mest stabilt og bedst?

Det ved jeg ikke noget om, jeg er bare interesseret i at høre hans
grunde. Efter min egen vurdering er Athlon64 det bedste køb i den klasse
for tiden. Det kunne være rart at få et andet synspunkt begrundet.

/David

Fra : Henning

Dato : 21-11-04 15:13

On Sun, 21 Nov 2004 14:55:41 +0100, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Det ved jeg ikke noget om, jeg er bare interesseret i at høre hans
>grunde. Efter min egen vurdering er Athlon64 det bedste køb i den klasse
>for tiden. Det kunne være rart at få et andet synspunkt begrundet.

Der findes ikke så mange producenter der leverer samlede
konfigurationer med sw og hele moletjavsen til ~4.000,-?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 21-11-04 16:01

Henning wrote:

> Der findes ikke så mange producenter der leverer samlede
> konfigurationer med sw og hele moletjavsen til ~4.000,-?

Der er da nogle stykker her

http://edbpriser.dk/computere/homemade-show.asp?ID=1&Type=4&Processor=AMD+Athlon64+3000%2B+%282000MHz%2C512KB%29&Max=&Submit.x=20&Submit.y=5

/David

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 22-11-04 12:38

> Hvorfor skal det være en P4?
>
> /David

Kan det mon være noget med et ønske om at kunne køre FreeBSD?

Fra : David Rasmussen

Dato : 22-11-04 13:41

Henrik G. Jacobsen wrote:

> Kan det mon være noget med et ønske om at kunne køre FreeBSD?

Det klarer Athlon64 da fint?

/David

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 23-11-04 09:43

> Det klarer Athlon64 da fint?
>
> /David

Nå, jeg kan også huske forkert. Jeg synes bare, at der engang var noget med
at visse unix aflæggere kun kunne køre på en rigtig intel processor.

Fra : Thomas Loftager Niel~

Dato : 21-11-04 21:51

Henrik H. wrote:
> Tænker lidt på Dell og har også kigget på Greendata. Har I erfaringer
> med disse. Evt. andre bud modtages gerne.
>
> På forhånd tak.
>
> Henrik
Jeg fik for nogen tid siden købt en færdigsamlet PC fra computerland til
min kærestes morfar - han virker til at være ret glad for den.

http://shopbasic.dk/mall/shop.asp?shop_id=5745&vare_id=311179

/Thomas