/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Codegen kabinet og ASRock bundkort
Fra : Jan Allan Andersen


Dato : 20-11-04 17:08

Okay, står og skal samle min "nye" PC - Men hvor i h.h.h. skal alle de
små ledninger fra kabinettet sættes på?

Har et Codegen ATX-6039L (er jeg temmelig sikker på, har jo
(selvfølgelig) ikke nogen papirer på det) og har købt et ASRock K7VT6
bundkort.
Mener jeg har fundet de rigtige stik til f.eks. "PWRLED" og "HD LED",
men der er så hulens mange andre.

F.eks. lyden til kabinet-højttaleren; Her har jeg en dobbeltledning, rød
og sort, og jeg ahr fundet ud af at sort helt generelt betyder 'ground'.
Men på bundkortet er der en 4-connectors ting til kabinet-højttaleren,
der har betegnelsen "+5v - Dummy - Dummy - Speaker" - Hvor hulen skal
jeg indpasse min 2-connectors ledning?

Og så er der alle de andre igen; f.eks. fra front-USB'en, aner slet ikke
hvor den er og skal sidde.

Nogen der i det mindste kender kabinettet, og derfor kan fortælle mig
hvad de forskellige connectors bruges til, hvad de forkortelser der står
på betyder?

Tør jo fandme ikke starte op for PC'en før de ting sidder som de skal -
Tænk hvis jeg brænder noget af såfremt jeg har sat et kabel forkert
eller glemt at sætte et kabel på en connector.


Mvh. Jan

 
 
Jesper G. Poulsen (20-11-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 20-11-04 18:01

Jan Allan Andersen wrote:

> - Tænk hvis jeg brænder noget af såfremt jeg har sat et kabel forkert
> eller glemt at sætte et kabel på en connector.

Et kabel der ikke er monteret kan aldrig forårsage en defekt. Der er
mange konnektorer i mit kabinet der ikke er monteret nogle steder -
powerknappen er faktisk det eneste der er monteret.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Jan Allan Andersen (20-11-2004)
Kommentar
Fra : Jan Allan Andersen


Dato : 20-11-04 22:46

Jesper G. Poulsen wrote:

> Et kabel der ikke er monteret kan aldrig forårsage en defekt. Der er
> mange konnektorer i mit kabinet der ikke er monteret nogle steder -
> powerknappen er faktisk det eneste der er monteret.

Hmmm - Spørgsmålet er om min powerknap egentligt er monteret.
Systemet er samlet, men den vil ikke starte op - Der sker simpelthent
ingenting overhovedet - Jo, et par gange så snurrer fanen på CPU-køleren
lige rundt et par gange, men det er også alt.

Nogen der ved hvad der power connectors fra kabinettets powerknap
(foran) og hvor på bundkortet det skal sidde?


Mvh. Jan

Michael Pilgaard (20-11-2004)
Kommentar
Fra : Michael Pilgaard


Dato : 20-11-04 23:05

Jan Allan Andersen <akkernospam@ofir.dk> skrev:

>Nogen der ved hvad der power connectors fra kabinettets powerknap
>(foran) og hvor på bundkortet det skal sidde?

Har du ikke en manual til det bundkort?
Ellers hent den her:
http://www.asrock.com/Drivers/Manual/K7VT6_UM.pdf

Kig på side 7.

Spørg igen hvis dét giver problemer.

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Jan Allan Andersen (20-11-2004)
Kommentar
Fra : Jan Allan Andersen


Dato : 20-11-04 23:34

Michael Pilgaard wrote:

> Har du ikke en manual til det bundkort?
> Ellers hent den her:
> http://www.asrock.com/Drivers/Manual/K7VT6_UM.pdf
> Kig på side 7.

Jo, det har jeg da - Men kan nu ikke lige se hvad side 7 har at gøre med
mit problem, her står der om "Pre-installation Precautions" og "CPU
installation"?
På side 12 står der noget om forskellige connectors, og her tænker jeg
at "System Panel Connector" er den jeg skal kigge på?
Den er sat op som følger;

PLED+ PLED- PWRBTN# GND
HDLED+ HDLED- GND RESET# DUMMY

PLED(+/-) og HDLED(+/-) mener jeg at kunne finde ud af, også mht. hvilke
connectors fra kabinettet der skal sidde der.
Men er der nogen af ovenstående der skal bruges for at få Power knappen
foran på kabinettet til at virke?
Derefter er spørgsmålet, hvilken af connectorerne fra kabinettet der har
med Power knappen foran på kabinettet at gøre?

Synes altså ikke det sådan lige er til at se på dem.

Tænkte at det ville hjælpe hvis jeg havde en manual eller lignende på
kabinettet, men det har jeg ikke.
Og kabinettet er åbenbart udgået fra Codegen, kan ikke finde det på
deres hjemmeside, så en manual er ikke til at downloade derfra.


Mvh. Jan

Michael Pilgaard (21-11-2004)
Kommentar
Fra : Michael Pilgaard


Dato : 21-11-04 00:00

Jan Allan Andersen <akkernospam@ofir.dk> skrev:

>Michael Pilgaard wrote:
>
>> Har du ikke en manual til det bundkort?
>> Ellers hent den her:
>> http://www.asrock.com/Drivers/Manual/K7VT6_UM.pdf
>> Kig på side 7.
>
>Jo, det har jeg da - Men kan nu ikke lige se hvad side 7 har at gøre med
>mit problem, her står der om "Pre-installation Precautions" og "CPU
>installation"?
>På side 12 står der noget om forskellige connectors, og her tænker jeg
>at "System Panel Connector" er den jeg skal kigge på?

Ja. Der er åbenbart forskel på sidetallene i web-udgaven og den tryke
version.

>Den er sat op som følger;
>
>PLED+ PLED-
til lys i lampen når pc'en er tændt

> PWRBTN# GND
tændknappen på forsiden

>HDLED+ HDLED-
lys i lampen til harddiskaktivitet

>GND RESET# DUMMY
til reset knappen på forsiden

>Men er der nogen af ovenstående der skal bruges for at få Power knappen
>foran på kabinettet til at virke?

Ja, det er PWRBTN en 2-pins.

>Derefter er spørgsmålet, hvilken af connectorerne fra kabinettet der har
>med Power knappen foran på kabinettet at gøre?

Det er lidt forskelligt hvad der står på dem. Kan du skrive hvad der
står på connektorerne fra kabinettet?

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Jan Allan Andersen (21-11-2004)
Kommentar
Fra : Jan Allan Andersen


Dato : 21-11-04 00:09

Michael Pilgaard wrote:

> Ja. Der er åbenbart forskel på sidetallene i web-udgaven og den tryke
> version.



>>PLED+ PLED-
>
> til lys i lampen når pc'en er tændt

Har en dobbeltconnecter der hedder "POWER LED +/-" - Må være den.

>>HDLED+ HDLED-
>
> lys i lampen til harddiskaktivitet

Har en dobbeltconnecter der hedder "H.D.D. LED +/-" - Må være den.

>>GND RESET# DUMMY
>
> til reset knappen på forsiden

Har en dobbeltconnecter der hedder "RESET SW" - Kan det være den?

> Ja, det er PWRBTN en 2-pins.

Det kunne jo så måske være den dobbeltconnecter der hedder "M/B SW"?

Snes også jeg havde sat det sådan sammen - Men tændte gjorde PC'en ikke


Mvh. Jan

Jan Allan Andersen (21-11-2004)
Kommentar
Fra : Jan Allan Andersen


Dato : 21-11-04 00:20

Jan Allan Andersen wrote:

> Snes også jeg havde sat det sådan sammen - Men tændte gjorde PC'en ikke

Hmmm - Prøvede lige igen, hvor jeg gik ud fra at det jeg skrev i sidste
msg. var korrekt - Desværre hjalp det ikke, PC'en starter ikke
Når jeg trykker Power knappen ind sker der ikke noget, når jeg slipper
den, kører fanen på CPU køleren kort rundt, men ikke mere.
Til gengæld er der lys i Power LED'en på front'en, så noget strøm må der
jo være igennem systemet (hvor hulen er det nu jeg har læst om det før?).


Mvh. Jan

Michael Pilgaard (21-11-2004)
Kommentar
Fra : Michael Pilgaard


Dato : 21-11-04 00:27

Jan Allan Andersen <akkernospam@ofir.dk> skrev:

>Jan Allan Andersen wrote:
>
>> Snes også jeg havde sat det sådan sammen - Men tændte gjorde PC'en ikke
>
>Hmmm - Prøvede lige igen, hvor jeg gik ud fra at det jeg skrev i sidste
>msg. var korrekt - Desværre hjalp det ikke, PC'en starter ikke
>Når jeg trykker Power knappen ind sker der ikke noget, når jeg slipper
>den, kører fanen på CPU køleren kort rundt, men ikke mere.
>Til gengæld er der lys i Power LED'en på front'en, så noget strøm må der
>jo være igennem systemet (hvor hulen er det nu jeg har læst om det før?).

Defekt powerknap?
Man kan (meget kortvarigt) kortslutte de to pins og "sparke" pc'en igang
på denne måde- Det kan vise om det er powerknappen det er galt med.

Nogle bundkort slår fra hvis blæseren ikke kører ... Er den korrekt
tilsluttet?

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Jan Allan Andersen (21-11-2004)
Kommentar
Fra : Jan Allan Andersen


Dato : 21-11-04 00:33

Michael Pilgaard wrote:

> Defekt powerknap?

Den virkede da indtil for en lille uges tid siden, hvor mit gamle
bundkort brændte sammen (eller hvad det nu var).

> Man kan (meget kortvarigt) kortslutte de to pins og "sparke" pc'en igang
> på denne måde- Det kan vise om det er powerknappen det er galt med.

Hvordan gør man så det?
Hvis jeg altså tør det :)

> Nogle bundkort slår fra hvis blæseren ikke kører ... Er den korrekt
> tilsluttet?

Burde den absolut være.
Bestilte bundkort, CPU, blæser samt ram fra et og samme sted, og de
samlede det for mig - Skulle vist have tilsendt dem mit kabinet mv. og
fået dem til at samle det hele


Mvh. Jan

Michael Pilgaard (21-11-2004)
Kommentar
Fra : Michael Pilgaard


Dato : 21-11-04 00:21

Jan Allan Andersen <akkernospam@ofir.dk> skrev:

>Michael Pilgaard wrote:

>>>PLED+ PLED-
>>
>> til lys i lampen når pc'en er tændt
>
>Har en dobbeltconnecter der hedder "POWER LED +/-" - Må være den.

Enig
>>>HDLED+ HDLED-
>>
>> lys i lampen til harddiskaktivitet
>
>Har en dobbeltconnecter der hedder "H.D.D. LED +/-" - Må være den.
enig

>>>GND RESET# DUMMY
>>
>> til reset knappen på forsiden
>
>Har en dobbeltconnecter der hedder "RESET SW" - Kan det være den?
ja.

>> Ja, det er PWRBTN en 2-pins.
>
>Det kunne jo så måske være den dobbeltconnecter der hedder "M/B SW"?
Lyder sandsynligt.
Er der flere tilbage?

>Snes også jeg havde sat det sådan sammen - Men tændte gjorde PC'en ikke
Prøv at vende stikket om.

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Jan Allan Andersen (21-11-2004)
Kommentar
Fra : Jan Allan Andersen


Dato : 21-11-04 00:29

Michael Pilgaard wrote:

> Er der flere tilbage?

Ikke af den gruppe.
Så er der en gruppe af 8 enkelte connecters (noget med 2 x ground, +/-
5V (1 og 2) mv.), hvor ledningerne dog sidder sammen - Tror (er faktisk
rimelig sikker på) at det har noget med de 2 USB 1.1 på fronten at gøre
- Kan jeg overhovedet bruge dem til noget på dette bundkort? Der tales
jo om USB 2.0, og jeg kan ikke finde ud af hvor på bundkortet jeg kan
sætte alle de connecters?

> Prøv at vende stikket om.

Hmmm - Nu er det jo et dobbeltstik, så jeg kan faktisk kun sætte det i
på én måde, hvis jeg skal have det til at passe med ground (sort ledning?).

Hmmm - Rimeligt irriterende altså


Mvh. Jan

Jesper G. Poulsen (21-11-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 21-11-04 09:49

Jan Allan Andersen wrote:

> Har en dobbeltconnecter der hedder "RESET SW" - Kan det være den?

Brug den til power istedet. På den måde undgår du også utilsigtet reset



--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Jan Allan Andersen (21-11-2004)
Kommentar
Fra : Jan Allan Andersen


Dato : 21-11-04 11:28

Nå, nu har jeg sgu' fået strøm til systemet, fan's på såvel CPU køler
som grafikchip køler kører, der er lys i såvel power som HD LED.
Den eneste forskel fra igår og så idag er, at jeg nok havde vendt floppy
kablet forkert. Kan det virkelig have så meget betydning?

Har godt nok haft lydkort og grafikkort ude af kabinettet, men de er
blevet sat på samme pladser som før.

Men, men, men, træerne vokser jo ikke op i himlen.
Nu kører systemet godt nok, kan hører der i hvert fald startes op på
HD'en, men så sker der heller ikke mere
Min skærm tænder ikke og hele systemet står bare med konstant lys på
såvel power(!) som HD LED.
Grafikkortet er et Palit Daytona Ti4200 8x 128MB.
Har også prøvet at sætte mit ældgamle Riva TNT2 PCI kort i, men samme
resultat der.

Nogen der ved hvad grunden kan være til dette?

Skal måske lige sige, selvom jeg absolut ikke aner om det kunne have
nogen betydning, at i mit gamle system. der kørte den primære HD som
slave og CD-brænderen som master - Nu har jeg byttet om på dem.
Kan det have betydning?
Skal jeg lave det om igen?

Håber virkeligt nogen kan hjælpe mig, for det er eddermamne mig
frustrerende det her (((


Mvh. Jan

Jesper G. Poulsen (21-11-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 21-11-04 11:51

Jan Allan Andersen wrote:

> Skal måske lige sige, selvom jeg absolut ikke aner om det kunne have
> nogen betydning, at i mit gamle system. der kørte den primære HD som
> slave og CD-brænderen som master - Nu har jeg byttet om på dem. Kan

ASRock K7S8X rev3 (har selv ét) er ikke ligeglad med hvordan
IDE-/ATAPi-enheder er monteret. Måske er det samme gældende for K7VT6.

Og selvom jeg har en kammerat med netop sådan ét bundkort, vil det ikke
hjælpe stort - han har SCSI :-/


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Jan Allan Andersen (21-11-2004)
Kommentar
Fra : Jan Allan Andersen


Dato : 21-11-04 12:26

Jesper G. Poulsen wrote:

> ASRock K7S8X rev3 (har selv ét) er ikke ligeglad med hvordan
> IDE-/ATAPi-enheder er monteret. Måske er det samme gældende for K7VT6.

Har sat primær HD som master på IDE1, DVD-drev som slave på IDE1.
CD-brænder som master på IDE2, sekundær HD som slave på IDE2.

Hvis det skulle betyde noget; Jeg har sat master'en som den første på
IDE-kablet efter selve IDE-connecteren (altså på den "midterste" af de 3
connecters på kablet).


Mvh. Jan

Andreas M. Hansen (21-11-2004)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 21-11-04 12:40


"Jan Allan Andersen" <akkerdk@gmail.com> wrote in message
news:cnptu6$9o$1@news.net.uni-c.dk...
> Jesper G. Poulsen wrote:
>
>> ASRock K7S8X rev3 (har selv ét) er ikke ligeglad med hvordan
>> IDE-/ATAPi-enheder er monteret. Måske er det samme gældende for K7VT6.
>
> Har sat primær HD som master på IDE1, DVD-drev som slave på IDE1.
> CD-brænder som master på IDE2, sekundær HD som slave på IDE2.
>
> Hvis det skulle betyde noget; Jeg har sat master'en som den første på
> IDE-kablet efter selve IDE-connecteren (altså på den "midterste" af de 3
> connecters på kablet).
>

Har du prøvet med at starte med at montere så lidt som muligt og så prøve at
starte op ? - altså kun den primære disk, ram, processor og grafikkort ?
Det kan ofte gøre processen nemmere at overskue.

mvh

Andreas M. Hansen



Jan Allan Andersen (21-11-2004)
Kommentar
Fra : Jan Allan Andersen


Dato : 21-11-04 13:24

Andreas M. Hansen wrote:

> Har du prøvet med at starte med at montere så lidt som muligt og så prøve at
> starte op ? - altså kun den primære disk, ram, processor og grafikkort ?
> Det kan ofte gøre processen nemmere at overskue.

Jeps, er også prøvet - Med samme pavre resultat


Mvh. Jan

Jesper G. Poulsen (21-11-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 21-11-04 15:47

Jan Allan Andersen wrote:

> Hvis det skulle betyde noget; Jeg har sat master'en som den første på
> IDE-kablet efter selve IDE-connecteren (altså på den "midterste" af
> de 3 connecters på kablet).

Kører du med Cable Select eller master/slave?

Jeg har systemdisken som master på primær-controlleren; CD som
sekundær-master og DVD-brænder som sekundær-slave. Jeg har kun én
harddisk pr. kabel. Alt er sat op som master/slave.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Jan Allan Andersen (21-11-2004)
Kommentar
Fra : Jan Allan Andersen


Dato : 21-11-04 21:25

Jesper G. Poulsen wrote:

> Kører du med Cable Select eller master/slave?

Med master / slave

IDE1   Primær HD (master)   DVD drev (slave)
IDE2   CD brænder (master)   Sekundær HD (slave)

> Jeg har systemdisken som master på primær-controlleren; CD som
> sekundær-master og DVD-brænder som sekundær-slave. Jeg har kun én
> harddisk pr. kabel. Alt er sat op som master/slave.

Samme her, altså med kun 1 HD pr. kabel.


Mvh. Jan

Jesper G. Poulsen (21-11-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 21-11-04 23:05

Jan Allan Andersen wrote:

> Samme her, altså med kun 1 HD pr. kabel.

Jo, men jeg har ikke andet til at dele kabel med harddiske.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Jan Allan Andersen (22-11-2004)
Kommentar
Fra : Jan Allan Andersen


Dato : 22-11-04 10:25

Jesper G. Poulsen wrote:

> Jo, men jeg har ikke andet til at dele kabel med harddiske.

Ah, okay, på den måde
Har jo også prøvet at starte op uden andet end primær HD, floppy og
grafikkort tilsluttet - Også uden nogen form for held


Mvh. Jan

Jesper G. Poulsen (22-11-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 22-11-04 09:13

Jan Allan Andersen wrote:

> Ah, okay, på den måde

Ja. 3 diske -> 3 IDE-kanaler

> Har jo også prøvet at starte op uden andet end primær HD, floppy og
> grafikkort tilsluttet - Også uden nogen form for held

Øvda... :-/


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Jan Allan Andersen (22-11-2004)
Kommentar
Fra : Jan Allan Andersen


Dato : 22-11-04 09:50

Jesper G. Poulsen wrote:

> Øvda... :-/

Ja, det må du nok sige.

Det hele "snurrer", men HD'en går lis'som i stå (kan i hvert fald ikke
høre den mere efter den indledende opstart) og der kommer bare ikke
noget billede på skærmen - Er temmelig frustreret efterhånden


Mvh. Jan

Jesper G. Poulsen (22-11-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 22-11-04 09:58

Jan Allan Andersen wrote:

> ikke høre den mere efter den indledende opstart) og der kommer bare
> ikke noget billede på skærmen - Er temmelig frustreret efterhånden

Har du mulighed for at teste dine dele op mod andet hardware der med
garanti virker (systematisk fejlfinding)?


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Jan Allan Andersen (22-11-2004)
Kommentar
Fra : Jan Allan Andersen


Dato : 22-11-04 10:10

Jesper G. Poulsen wrote:

> Har du mulighed for at teste dine dele op mod andet hardware der med
> garanti virker (systematisk fejlfinding)?

Næh, desværre ikke.
Men måske en lille smule lys forude - En bekendt har en god ven der er
super til IT. Min bekendte vil forelægge mit problem til sin ven, måske
kan han så hjælpe mig på vej.

Tænker også lidt på, om jeg skulle prøve at resette CMOS?
Synes mit problem minder en del om det i tråden "død pc".


Mvh. Jan

Jesper G. Poulsen (22-11-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 22-11-04 15:24

Jan Allan Andersen wrote:

> Tænker også lidt på, om jeg skulle prøve at resette CMOS?

Det kan aldrig skade. Brug bundkortets reset-funktion - husk at koble
PSU fra bundkortet, når du gør det.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Jan Allan Andersen (22-11-2004)
Kommentar
Fra : Jan Allan Andersen


Dato : 22-11-04 21:39

Jesper G. Poulsen wrote:

> Jan Allan Andersen wrote:
>>Tænker også lidt på, om jeg skulle prøve at resette CMOS?
>
> Det kan aldrig skade. Brug bundkortets reset-funktion - husk at koble
> PSU fra bundkortet, når du gør det.

Ja, hvis jeg så bare kunne komem til det - Der skal bruges en
jumper-kappe (eller hvad den slags nu hedder), der skal sættes på 2 pins
på M/B - Men det er fandme mig sgu' da ikke til at komme til at sætte
sådan en lillebitte kappe på de 2 pins, ikke for mig der hvor de sidder
på det bundkort
Jeg er sgu'da ikke i besiddelse af 30 cm lange og 1 cm i omkreds fingre,
med en hånd på kun 10 cm i omkreds - Der er fandme mig sgu'da ingen
plads til at arbejde på det bundkort, medmindre du er i besiddelse af
for en mindre formue i specialværktøj

Har lige siddet og skulle sætte front USB ledninger til på M/B - Nogen
der kan give en logisk forklaring på, at det absolut skal være 8 (otte!)
skide små selvstændige ledninger, der så skal sættes på 8 pins der
alligevel sidder sammen?
Hvorfor dog ikke lave udløbet af de 8 ledninger i én enkelt blok?
Det er sgu'da til at have med at gøre.

Undskyld hvis jeg lyder lidt 'ggggg' nu, men jeg er pisse-frustreret
efterhånden.
Der er umiddelbart ingen som helst logisk grund til at lortet ikke
fungerer - Men fungerer, det gør det fandme ikke.

Jeg er godt klar over, at der kan være udstyr der ikke lige passer og
kan spille sammen, men for helvede da, der må sgu'da vel være en vis
grænse for den slags.


Mvh. Jan

Jesper G. Poulsen (22-11-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 22-11-04 23:17

Jan Allan Andersen wrote:

> Ja, hvis jeg så bare kunne komem til det - Der skal bruges en

Det kan du med et stjerneskuetrækker.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Jan Allan Andersen (23-11-2004)
Kommentar
Fra : Jan Allan Andersen


Dato : 23-11-04 06:24

Jesper G. Poulsen wrote:

> Det kan du med et stjerneskuetrækker.

Okay - Altså bare sætte en stjerneskruetrækker mellem de 2 pins, så den
berører begge i 5 sek. (står der i manualen det skal være)?
Se, dét står der jo ikke noget om i manualen at man kan, det er jo da
ellers godt at vide


Mvh. Jan

Jesper G. Poulsen (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 24-11-04 10:28

Jan Allan Andersen wrote:

> Okay - Altså bare sætte en stjerneskruetrækker mellem de 2 pins, så
> den berører begge i 5 sek. (står der i manualen det skal være)? Se,

Ja.

> dét står der jo ikke noget om i manualen at man kan, det er jo da
> ellers godt at vide

Der skal bare være elektrisk forbindelse. Jeg vil vove den påstand at
en almindelig stjerneskruetrækker har en modstand på ~0Ohm.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

- Elektronikmekaniker

Jan Allan Andersen (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Jan Allan Andersen


Dato : 24-11-04 14:36

Jesper G. Poulsen wrote:

> Der skal bare være elektrisk forbindelse. Jeg vil vove den påstand at
> en almindelig stjerneskruetrækker har en modstand på ~0Ohm.

Jamen, tager da gerne din påstand for gode vare, har ingen som helst
forstand på den slags


Mvh. Jan

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste