Lyd og S-video
Fra : Tappe & Bang-Mortens~

Dato : 20-11-04 12:28

Når jeg overspiller fra VCR til PC forbinder jeg S-videostik til billede og
phono til lyd.

Mens jeg overspiller hører jeg lydsporet, men efterfølgende er lyden ikke
optaget.

Maskinen er en Medion fra Aldi.

Hvad er der galt?

Stig Bang-Mortensen

Fra : Peter Jensen

Dato : 20-11-04 14:50

Tappe & Bang-Mortensen wrote:
> [...]
> phono til lyd.
>
> Mens jeg overspiller hører jeg lydsporet, men efterfølgende er lyden ikke

Du skal sørge for at Line-In er valgt i mixeren
under Indspilning.
Dobbeltklik på højtalerikonet i proceslinien.
Indstillinger -> Egenskaber -> Vælg "Inspilning"
under punktet "Juster lydstyrken for" -> OK
Sørg for at det er Line IN der er flurben ud for så
burde der komme lyd på dine optagelser også.
(DK Windows XP standardmixer - om der er installeret
et eller andet opskurt software der erstatter denn
på en Medion aner jeg ikke).
--
Peter J

Fra : Tappe & Bang-Mortens~

Dato : 20-11-04 16:12

Peter Jensen wrote:

> [...]
> (DK Windows XP standardmixer - om der er installeret
> et eller andet opskurt software der erstatter denn

Bingo. Tak for det

Stig Bang-Mortensen