Felifriend...
Fra : Andrea

Dato : 20-11-04 12:25

Jeg har den seneste månedstid forsøgt at sammenføre vores snart 3-årige
neutraliserede hunkat Bailey med vores nye lille hunkilling Minnie. Det går
ikke ret godt! De kan tolerere hinanden når vi er lige ved siden af, men er
de uden for synsvidde fiser de efter hinanden. Bailey bider og Minnie
knurrer og truer...
Jeg købte en flaske Felifriend i håb om at de kunne tolerere hinanden uden
os til at holde øje med dem. Men det virker overhovedet ikke som om de kan
lugte det! Jeg fugter mine hænder og lader det dampe af. Herefter forsøger
jeg at gnide det i hovedområdet på den lille... Hvis jeg holder mine hænder
hen til Bailey reagerer hun overhovedet ikke. Så snart hun har set at der
ikke er noget mad på den fremstrakte hånd, er hun helt uinteresseret.
Hun bider derfor også flittigt videre i Minnie indtil hun kommer i tanke om
at det må hun vist ikke.
Er det muligvis for gammelt? Jeg kan se det udløber 03-05, hvilket jeg synes
er snart for noget jeg lige har givet 160 kr for! Er jeg blevet snydt af
forhandleren....
Jeg håber der er nogle der kan hjælpe os, da tanken om at skulle af med
Minnie igen ikke er særlig rar!!
Vi krydser fingre og poter.
Kristina, Bailey og Minnie.

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 20-11-04 12:53

> [...]
> hænder
> hen til Bailey reagerer hun overhovedet ikke.

Du skal gnide lidt i hænderne og nusse BEGGE kattene foran og bagpå. Der
sidder duftkirtlerne. Pointen er at de så kommer til at lugte af det samme.

Held og lykke, håber det lykkes.
Nina

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 20-11-04 12:57

Hej Kristina

Nu er det jo svært at vurdere, uden at se kattene, men
det er yderst sjældent at kunne sammenføre katte, hvor der ikke, i kortere
eller længere tid, er lidt mukken hos den "gamle" kat.

Minnie prøver at "fortælle" Bailey at det her er altså
Minnies domæne og Bailey skal ikke tro at hun er noget.

Bailey derimod er nok en killing, som de fleste andre killinger, fræk,
pågående og irriterende. Så fra Minnies
synspunkt er hun et unødvendigt "tilskud" til
familien.

Så længe der ikke "flyder blod" i deres kampe, tror jeg
ikke at du behøver at bekymre dig for meget. En måned
er ikke så lang tid, når man taler samføring.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi