Dyrepoliti
Fra : Hr. Pedersen

Dato : 20-11-04 03:33

Hej

Jeg sad og så lidt på animal planet her til aften noget om denne
organisation http://www.aspca.org/site/PageServer og deres arbejde for
nødlidende dyr.
Så kom jeg til at tænke på at jeg for ca. 1-2 år siden mener der var en
underskrift indsamling igang enten her eller i en anden newsgruppe om at få
oprettet et dansk dyrepoliti her i Danmark.

Er der nogen som ved hvordan det gik med det, eller har jeg bare sovet i de
sidste 1-2 år ? For jeg mener ikke der er sket noget politi mæssigt på det
område (bare der gjorde - JBH ? ).

Bare lige et par tanker inden søvnen lukker mine øjne.....

Johny P.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 20-11-04 04:44

"Hr. Pedersen" <johny_pedersen@FJERNhotmail.com> wrote in message
> [...]

> område (bare der gjorde - JBH ? ).
>
> Bare lige et par tanker inden søvnen lukker mine øjne.....

Hejsa Johnny.

For mig at se ser det ud som om underskriftindsamlingen stadig er i gang, at
dømme efter http://www.nethundeguiden.dk/underskrifter.php.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 20-11-04 08:54

Hej Johny

Der er 2 underskrifts-indsamlinger igang, den på
nethundeguiden som startede i sommers og så den
"dyresheriffen" Axel Sørensen startede for flere år siden
den kan du læse om her http://www.alledyrsret.dk

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Tina Christoffersen

Dato : 20-11-04 10:22

"Hr. Pedersen" <johny_pedersen@FJERNhotmail.com> skrev i en

> [...]

> område (bare der gjorde - JBH ? ).
>
> Bare lige et par tanker inden søvnen lukker mine øjne.....

Nej, der er ikke blevet oprettet noget dyrepoliti. Men politiet har fået
nogle retningslinier for, hvordan de skal ordne dyreværnssagerne, og så er
3-4 betjente i hvert området blevet sendt på dyre-kursus. Hvor langt de er,
ved jeg ikke - det blev besluttet i sommer.

mvh. tina

Fra : vvv

Dato : 20-11-04 17:26

"Hr. Pedersen" <johny_pedersen@FJERNhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> område (bare der gjorde - JBH ? ).
>
> Bare lige et par tanker inden søvnen lukker mine øjne.....

Men det skal vi da ha.. mere politi
Bagefter kan vi så få et børnepoliti et kvindepoliti, ældrepoliti,
milijøpoliti o.s.v. til sidst kan vi allesammen få en flot uniform og gå
rundt og kontrollere hinanden.
Man kunne jo også bare lade det helt almindelige politi passe deres job som
jo indbefatter alle love.
vv

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-04 18:24

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse

> Man kunne jo også bare lade det helt almindelige politi passe deres job
som
> jo indbefatter alle love.

Dyremishandling er ikke lige det som politiet i dk gør mest ved, når de får
en henvendelse, derfor er det en god ide, at lave et dyreværnspoliti. Man
har jo også set fra andre lande, at ordningen fungerer godt.

Angående mere politi, som din ironi hentyder til:

Politiet har jo allerede forskellige opgaver, inden for kriminalitet, drab,
narko, færdsel osv.

Desværre mener jeg ikke altid, at de er så dygtige til, at passe deres job.
I hvert fald ikke når det gælder det, de betragter som " småting ", som bl.a
at få lov til, at få skrevet en anmeldelse ned hos dem og dyremishandling er
som sagt heller ikke det højeste, på deres prioritetsliste....

Man kan så måske undskylde dem lidt med, at de mangler ressourcer, men det
gør imo ikke ideen, om lige netop et dyreværnspoliti, til en dårlig ide.
Tværtimod. Der foregår så meget vanrøgt af dyr i dk og der er ikke rigtigt
nogen, der tager sig ordenligt af det.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på: