The Incredibles med original tale... hvor?
Fra : Ukendt

Dato : 19-11-04 20:08

Nogen der er bekendt med, i hvilke biografer der er mulighed for, at
se (og høre) The Incredibles med original tale? På forhånd tak.

Mvh, Claus
--
I never apologize! I'm sorry, but that's just the way I am.
- Homer Simpson

Fra : Morten Wartou

Dato : 19-11-04 20:16

Claus Nielsen wrote:
> Nogen der er bekendt med, i hvilke biografer der er mulighed for, at
> se (og høre) The Incredibles med original tale? På forhånd tak.

http://www.scope.dk/bioliste.php?titel=De+Utrolige+%28org.+version%29&movID=3024

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-04 20:24

Mange tak.

Mvh, Claus

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 19-11-04 20:52

On Fri, 19 Nov 2004 20:16:08 +0100, "Morten Wartou"
<detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote:

>http://www.scope.dk/bioliste.php?titel=De+Utrolige+%28org.+version%29&movID=3024

Så vidt jeg kan se, er Imperial ikke med på den liste. Jeg var inde og
se den i Imperial i onsdags (sene aftenforestilling), og da var den på
engelsk, hvilket irriterede mig, da jeg faktisk var gået ind for at se
den danske version. Men det var godt nok en fornøjelse at se den nye
digitale teknik, så det glemte jeg hurtigt.

Fænomenal film uanset sproget.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Rune Zedeler

Dato : 19-11-04 22:32

Niels Søndergaard skrev:

> Fænomenal film uanset sproget.

Helt enig.
Hylende morsom og med en uhyggelig detaljerigdom.
Jeg var meget skuffende over den tekniske kvalitet af Shrek II.
Baggrundene var latterligt flade og kedelige. Især brostenensvejene
irriterede mig: De var helt flade med malede brosten på. Øv.
I The Incredibles er detaljerne /meget/ flottere. Hver enkelt mursten på
husene er modelleret. Træerne er meget varierede og flotte. Og vandet
var så latterligt lækkert at jeg ikke kan beskrive det.
Jeg har set den to gange, men har slet ikke set den nok til at have set
alle detaljerne.
Et lille (spoilerfrit) eksempel: Man ser i en kort sekvens af en
superheltinde (husker ikke, hvad hun hedder, men hun havde en lang
kappe) der flyver ved siden af et fly og vinker til passagerene. Det gik
ikke op for /mig/, hvad hun lavede ved siden af flyet - men det var
fordi jeg ikke kiggede ordentlig på baggrunden: Den vanddamp, der danner
en hale efter flyet, gik lodret ned, slog et knæk, og gik så hen til
flyet.

Den ligger indtil videre på 8.5 på IMDB. Helt fortjent imho, selvom den
nok er så ny at den må forvente at falde lidt.

-Rune

Fra : Mads TJ

Dato : 20-11-04 14:35

> [...]
> kiggede ordentlig på baggrunden: Den vanddamp, der danner en hale efter
> flyet, gik lodret ned, slog et knæk, og gik så hen til flyet.

øhh.. det dér fattede jeg ikke lige..

"Den vanddamp, der danner en hale efter flyet, gik lodret ned, slog et knæk,
og gik så hen til flyet."??
Hhuh??

Kan man mon få en forklaring, der er så spoilerfri som muligt?

Mvh
MadsTJ

Fra : Tenzel Kim

Dato : 20-11-04 17:46

Mads TJ wrote:
> "Den vanddamp, der danner en hale efter flyet, gik lodret ned, slog et knæk,
> og gik så hen til flyet."??
> Hhuh??
>
> Kan man mon få en forklaring, der er så spoilerfri som muligt?

Øh, det er vel lidt svært at forklare uden at fortælle hvad ham mener at
der er sket og dermed komme med en mindre spoiler. Anyway, hvis
vanddampen der umiddelbart kommer fra flyet går lodret ned kort bagved
flyet efter et hårdt knæk så må flyet enten have nogle utrolige
styreevner eller også.... (sådan så må du selv gætte spoileren om hvad
hun må ha foretaget sig inden hun flyver op på siden af flyet)

Bemærkede ikke selv den detalje men tror jeg kan gætte svaret.

Tenz.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 20-11-04 20:24

On Sat, 20 Nov 2004 17:45:42 +0100, Tenzel Kim
<tenzel_kim@hotmail.com> wrote:

> [...]
>hun må ha foretaget sig inden hun flyver op på siden af flyet)
>
>Bemærkede ikke selv den detalje men tror jeg kan gætte svaret.

Jeg mener i øvrigt, at den scene, hvor hun flyver op på siden af
flyet og hilser med en hævet hånd, er taget fra en af Christopher
Reeves Superman-film (vist nok den første)

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : David T. Metz

Dato : 22-11-04 09:55

Niels Søndergaard wrote:

> Jeg mener i øvrigt, at den scene, hvor hun flyver op på siden af
> flyet og hilser med en hævet hånd, er taget fra en af Christopher
> Reeves Superman-film (vist nok den første)

Jeg har ikke Incredibles, men der er sådan en scene i en af
Superman-filmene.

David

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-11-04 01:23

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:

> Så vidt jeg kan se, er Imperial ikke med på den liste.

Nej. for den viser nu Algen og Rovdyret.

--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp

Fra : Mikl

Dato : 20-11-04 09:09

Niels Søndergaard wrote:

> [...]
> den danske version. Men det var godt nok en fornøjelse at se den nye
> digitale teknik, så det glemte jeg hurtigt.

De skriver jo sådanset om den er på dansk eller engelsk. Så vidt jeg ved
er alle dagforestillinger på dansk og aftenforestillinger på engelsk
(i Imperial, jeg ved ikke hvad de andre gør).

/Mikkel