Sporløs - lidt OT ?
Fra : J W Nielsen

Dato : 19-11-04 16:23

Hej...
Skal prøve at finde et familiemedlem som vi ikke har haft kontakt med side
1981-82.
Vi ved at han tog til Canada og bosatte sig muligvis i Calgary.
Hans navn er Palle H Johansen - han er nok omkring de 60 år idag.

Kan I hjælpe lidt med hvordan jeg griber den sag an - det sådan lidt
"sporløs-agtigt"...

Jeg søgte på "white pages canada" - det mener jeg er en on-line telefonbog -
det tyder på, at der er en del udvandrede johansen'er, men ingen "Palle"...
Det kan måske tænkes, at han har udskiftet fornavnet med et mere
engelsk-venligt ? Jeg søgte så på p johansen og fik 33 hints - et enkelt "P
H Johansen", men ikke i nærheden af Calgary.
Nu er det jo langt fra alle som står i telefonbogen ???

Hvad kan jeg mere gøre ???

Mvh Jørgen

Fra : Fl. Svendsen

Dato : 19-11-04 16:55

> Hvad kan jeg mere gøre ???
>
> Mvh Jørgen
***************'
Uden at ha' en snus forstand på det: Er der ikke en dansk forening ower
there?
Bare et pip.
Flemming.

Fra : Fl. Svendsen

Dato : 19-11-04 17:01

Se osse denne: http://www.danes-abroad.com/Danske_foreninger.3357.0.html

Prøv eventuelt Den Danske Kirke i Calgary.

Flemming.

Fra : Norma Nielsen

Dato : 20-11-04 12:39

Hvis han er i Calgary eller andre steder i Canada,så er her nogle links.
http://www.dsfh.dk/kirkerne%20overs%C3%B8isk.htm
http://www.danes-abroad.com/Danske_foreninger.3357.0.html
mvh Norma

Fra : Norma Nielsen

Dato : 20-11-04 12:42

og lige en mere
http://www.ambassade-info.dk/dkcanadedmch-da.php3

Fra : Hans Poulsen

Dato : 20-11-04 17:42

"J W Nielsen" <jwnfjern@fjern.tdcadsl.dk> wrote in message news:<419e0fe3$0$87004$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
> H Johansen", men ikke i nærheden af Calgary.
> Nu er det jo langt fra alle som står i telefonbogen ???

Hej Jørgen

Min bror, der desværre døde i 2002, boede i 53 år i Calgary.
Igennem årene besøgte jeg ham et meget stort antal gange, senest
i november-december 2000. Omtrent ved hvert eneste besøg spiste
vi frokost i Canadian Danish Club, Calgary, som ligger i centrum
af byen. Klubben driver en restaurant i den lidt dyre ende, men
ve den stakkel, der ikke lang tid i forvejen har bestilt bord.
Ved frokosttid er alt optaget. Desværre har jeg ikke adressen,
og om klubben optræder som Line Danielsen, kan jeg have mine
tvivl om. Prøv, om du via Google kan finde adressen og telefonnummeret
på Canadian Danish Club, Calgary - og hør, om den har en staldfidus.

I restauranten høres der dansk fra i hvert fald hvertandet bord, men
serveringspersonalet taler, så vidt jeg er orienteret, kun engelsk,
så hvis du ringer, må du være forberedt på at skulle tale engelsk.

Med venlig hilsen - og held og lykke.

Hans Poulsen

Fra : Hans Poulsen

Dato : 20-11-04 17:51

> [...]
> Hans navn er Palle H Johansen - han er nok omkring de 60 år idag.
>
> Kan I hjælpe lidt med hvordan jeg griber den sag an - det sådan lidt

Den danske ambassade i Ottawa har følgende emailadresse:

danemb@cyberus.ca

Prøv eventuelt at spørge ambassaden, om den vil kunne give
dig nogle tips om, hvordan du kommer videre i denne sag.
Det må kunne gå an at skrive på dansk til en dansk ambassade.

Venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg

Fra : J W Nielsen

Dato : 21-11-04 11:22

Hej igen...
Tusind tak for alle tilbagemeldingerne.
Jeg prøvede forøvrigt det canadiske tømrerforbud, da han er udlært tømrer,
men de havde ham ikke i medlemskartoteket...
Jeg søger videre !

Mvh Jørgen

Fra : John Drage Thomsen

Dato : 22-11-04 14:02

On Sun, 21 Nov 2004 11:21:56 +0100, "J W Nielsen"
> [...]

>Jeg prøvede forøvrigt det canadiske tømrerforbud, da han er udlært tømrer,
>men de havde ham ikke i medlemskartoteket...

Hej Jørgen

Siden du ikke har fundet den, du søger i Calgary, hvor du kun rygtevis
formoder han er, må jeg så ikke foreslå dig at udvide søgningen.

Kigger du på et kort over Canada, så er der ret syd for Calgary (men
langt!) et meget markant vejkryds med den transcanadiske landevej.

Desværre kan jeg ikke komme på navn og adresse, men husker måske når
jeg ser det... )

I dette vejkryds lå engang en købmandsbutik, som var "alles mødested".
Den blev vist endda drevet af danske udvandrere. Ihvert fald hørte man
dér utallige historier fra folk, der kom forbi (ingen rejste forbi
uden at komme ind!), men man huskede de fleste, og har jævnligt kunne
dele ud af sin viden.

Det andet, jevg kunne anbefale dig, er at søge i British Columbia,
hvor rigtigt mange ex-danskere er havnet. I Vancouver er der en stor
koloni, en dansk forening og en meget aktiv dansk kirke.

Endeligt det med fag. Svigerfar har en bror, der er udlært bager, men
da han kom derover, begyndte han at bygge huse (= tømrer). Han
fortalte en gang, at der var en hel del som rejste rundt, byggede et
eller flere huse, og så drog videre... Uden "hjælp" af et forbund )

Venligst - og go' jagt
John

Fra : J W Nielsen

Dato : 24-11-04 18:28