Hørebøffer til spil
Fra : Uncle Evil@home

Dato : 19-11-04 15:14

Hep!
Skal have fat i et par ordentlige hørebøffer/headset, til en
overkommelig pris. Kan der gives ekspempler på f.eks. bedste køb fra
0-250,- fra 250-500,- og fra 500-1000,- ?
De skal have en god lang ledning, og primært bruges til spil som HL2,
CS:S, Far Cry, Doom3 o.l.
Hvad skal jeg gå efter?

I samme anledning vil jeg gerne høre om det er muligt at smide et front
panel i på en af cd-pladserne, uanset lydkortet, og i så fald, hvor jeg
skal kigge henne efter en løsning.

Mvh. Jakob Færch-Jensen

Fra : Zulu

Dato : 19-11-04 15:24

"Uncle Evil@home" <jafj_usenet@hotmail.HAHA.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 250-500,- og fra 500-1000,- ?
> De skal have en god lang ledning, og primært bruges til spil som HL2,

Jeg har selv et par Sennheiser HD 500, de er virkeligt gode!
Koster 899,- tror jeg.
Men kik i det hele taget på Sennheisers udvalg, der er lidt i alle
prisniveauer.

Zulu

Fra : Zulu

Dato : 19-11-04 15:58

"Zulu" <zulu@.N.O.S.P.A.M.toughguy.net> skrev i en meddelelse

> Jeg har selv et par Sennheiser HD 500, de er virkeligt gode!

Det er forresten et par HD 570, jeg har...

Zulu

Fra : Laziter [9440]

Dato : 19-11-04 15:35

> [...]
> 0-250,- fra 250-500,- og fra 500-1000,- ?
> De skal have en god lang ledning, og primært bruges til spil som HL2,

Du bør gå efter et 5.1 headset med de spil du spiller..

Jeg vil anbefale dette sæt:
http://www.datatelpartner.dk/catalog/product_info.php?cPath=14&products_id=813

Findes billigere her, men der er ikke noget billede:
http://www.xp-edb.dk/index.php?page=details&vnr=HL-20

Specs her:
http://www.headphone.com.cn/sort1.asp?sort_id=67
(første sæt på listen HTS-168MVI)

Jeg har selv sættet og vil absolut ikke klage, der er god lyd i både film,
spil og musik.

> I samme anledning vil jeg gerne høre om det er muligt at smide et front
> panel i på en af cd-pladserne, uanset lydkortet, og i så fald, hvor jeg
> skal kigge henne efter en løsning.

Ja der er en fin lille guide her du kan bruge:
http://www.tweakup.dk/article/212/dk/

Mvh
Benjamin

Fra : Anders Lund

Dato : 19-11-04 18:26

Laziter [9440] wrote:
> Du bør gå efter et 5.1 headset med de spil du spiller..

Jeg ved godt hvad der menes med et "5.1 headset", men er 1-tallet ikke
for at angive at der er en subwoofer? :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Laziter [9440]

Dato : 19-11-04 18:38

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved godt hvad der menes med et "5.1 headset", men er 1-tallet ikke
> for at angive at der er en subwoofer? :)

Jeps, der er også indbygget subwoofer i sættet, den er iøvrigt aktiv så
sættet vibrerer når der er f.eks. eksplosioner og andre helt dybe toner
Det eneste minus der er ved sættet, er at man ikke kan slå vibrationen fra
andet end ved at deaktivere subwooferen i kontrolpanelet til lydkortet, men
jeg synes nu ikke at det generer så meget.

Mvh
Benjamin

Fra : René Jensen

Dato : 19-11-04 18:40

Anders Lund wrote:
> Jeg ved godt hvad der menes med et "5.1 headset", men er 1-tallet ikke
> for at angive at der er en subwoofer? :)

Jo.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 19-11-04 19:33

Laziter [9440] wrote:

> [...]
> http://www.datatelpartner.dk/catalog/product_info.php?cPath=14&products_id=813
>
> Findes billigere her, men der er ikke noget billede:

De ser fornuftige nok ud, det vil jeg se på i nær fremtid!

> Ja der er en fin lille guide her du kan bruge:
> http://www.tweakup.dk/article/212/dk/

Nu er jeg ikke den store lodde-haj, så en mindre gør-det-selv præget
løsning er klart at foretrække -kan man ikke købe noget færdigt?
Problemet er at jeg ikke ved hvad sådan en sjover hedder, og kan derfor
ikke søge efter den på google... :(

/Jakob F.

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 19-11-04 22:09

On Fri, 19 Nov 2004 19:32:46 +0100, "Uncle Evil@home"
<jafj_usenet@hotmail.HAHA.com> wrote:

> [...]
>løsning er klart at foretrække -kan man ikke købe noget færdigt?
>Problemet er at jeg ikke ved hvad sådan en sjover hedder, og kan derfor

Er det sådan noget her, du tænker på:
http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=CCLL990&Fane=CASE,CAACCCPA

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 20-11-04 00:35

jubija@yahoo.dk wrote:

> Er det sådan noget her, du tænker på:
> http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=CCLL990&Fane=CASE,CAACCCPA

Ja, nemlig ja... lige præcis! Hvis nu jeg skal sammenligne flere af den
slags, hvad skal jeg så søge efter?

Fra : Mads Bahrt

Dato : 20-11-04 00:39

Uncle Evil@home wrote:

> [...]
> 0-250,- fra 250-500,- og fra 500-1000,- ?
> De skal have en god lang ledning, og primært bruges til spil som HL2,
Jeg har for nyligt købt et par Creative HS-300
(http://www.bob.dk/?group=1000&gruppeNummer=140&vareNummer=5002010000033),
og jeg er meget tilfredse med dem. Jeg vil derfor anbefale dem som et
godt køb i 0-250 kr. klassen.

MVH

Mads

Fra : Ole Olsen

Dato : 20-11-04 10:54

Hej
Jeg har prøvet disse http://www.surroundheadset.com , og uden at jeg er
nogen "spillehaj" , så er lyden imponerende
Mhv
Ole

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 20-11-04 19:27