Rejeburger?
Fra : anders

Dato : 19-11-04 13:13

Hej

Kender nogle herinde "Jans tornhøje rejeburger"? Og hvis ja, kunne man så
lokke en opskrift ud af jer?

("Jans tornhøje rejeburger" var en del af en tvreklmae for - vist nok -
Royal Greenland, hvor tre unge kokke konkurrerede om hvem der kunne lave den
bedste ret med seafood. Seerne kunne gå ind på www.foodstar.dk og stemme.
Kan ikke huske hvem der vandt, men har prøvet Jans rejeburger med succes, og
ville vildt gerne prøve den igen. Nu er siden desværre lukket.)

Mvh
Anders

Fra : jørgen brokopp

Dato : 20-11-04 11:21

prøv denne. http://www.royalgreenland.com/main/index.php?id=712
mvh.jørgen

Fra : anders

Dato : 20-11-04 13:30

"jørgen brokopp" <brokopp@mail.dk> wrote in message
> prøv denne. http://www.royalgreenland.com/main/index.php?id=712
> mvh.jørgen

PRÆCIS!!! Tusinde tak for hjælpen. Synes ellers jeg havde gennemgået alle
opskrifterne derinde.

Mvh
Anders (Der kraftigt overvejer at tage et stavekursus)

Fra : Thïngmand

Dato : 25-11-04 14:27

> Kender nogle herinde "Jans tornhøje rejeburger"? Og hvis ja, kunne man så
> lokke en opskrift ud af jer?

I tilfælde af at Royal Greenland finder på at fjerne den, må hellere gøre
den udødelig:

Jans Tårnhøje Rejeburger

Ingredienser
(4 pers.)
Rejesalat:
250 g Grønlandske XL rejer
150 g græsk yoghurt
1 fed hvidløg
1 agurk skåret i små tern

Butterdejstrekanter:
2 plader butterdej
Æg til pensling

Æggestrimler:
3 æg
Frisk basilikum

Salat:
1 glas grillede artiskokhjerter
4 skiver sprødstegt bacon
Lidt ruccola salat

Tilberedning
Rejesalat:
Smag yoghurt til med hvidløg, salt og peber, og vend agurketern og de
optøede og afdryppede XL rejer i.

Butterdejstrekanter:
Pensel butterdejen med æg. Drys groft salt og friskkværnet peber. Skær
pladerne i trekanter. Bag dem ca. 10 min. ved 200°C.

Æggestrimler:
Rør forsigtigt æggene med en gaffel, og vend basilikum, salt og peber i.
Hæld æggene ud på en stor pande i et meget tyndt lag og lad det stivne helt
ved svag varme. Lad det køle af og skær "omeletten" i meget tynde strimler.

Del butterdejstrekanterne som en burgerbolle og læg dem sammen med
rejesalat, æggestrimler, artiskokhjerter, ruccola og sprødstegt bacon.

--
Thïngmand