E-Mail
webnoob 5265
Hosted spam filter?
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 19-11-04 10:57

Hejsa.

Da jeg er en del på farten og tjeker min e-mail fra en langsom GPRS
forbindelse, er jeg meget irriteret over de ca. 250 spam-mails jeg modtager
dagligt. Er der nogen der kender en løsning, hvor en ekstern server løbende
tjekker min mail-server og sletter spam - ala Spamfighter's "Hosted Spam
Filter" - blot lidt billigere end de 2000,- om året...?

Mvh. Rasmus Nielsen.

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 19-11-04 11:51

Det kan evt. også være en løsning som kører på min egen server, som så
løbende tjekker hvad der ligger på min mail-server (hostes eksternt).

Mvh. Rasmus Nielsen.

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 19-11-04 19:37

"Rasmus Nielsen" <postmaster@FJERNDETTErasmusn.dk> wrote:

>Det kan evt. også være en løsning som kører på min egen server, som så
>løbende tjekker hvad der ligger på min mail-server (hostes eksternt).

Jeg kører mailserveren Mercury/32 på min windows-maskine. Det henter
mail fra mit web- og mailhotel via pop3.
Mailen scannes af POPFile, som tilføjer en spam-header.

Mercury/32 kan så sortere posten i spam og ikke-spam, og gøre den
tilgængelig via IMAP (eller POP3, hvis man vælger det).

På den måde kan jeg ikke blot læse post på min palm eller
mobiltelefon, uden at spilde penge på at hente en masse spam. Jeg har
også altid adgang til både gamle og nye mails, og skal ikke læse eller
slette den samme mail flere steder.

Jeg har en plan om, at det hele skal køre på en linux-server, men det
har jeg ikke fået realiseret endnu.

--
mvh Kåre

Fra : John

Dato : 19-11-04 14:39

"Rasmus Nielsen" skrev i en meddelelse

> Da jeg er en del på farten og tjeker min e-mail fra en langsom GPRS
> forbindelse, er jeg meget irriteret over de ca. 250 spam-mails jeg
modtager
> dagligt.

Prøv at kigge på dette lille, gratis og lynhurtige mailprogram:
http://www.eprompter.com/

Mvh John