"Min morfars morder" = racistisk statsprop~
Fra : Bo Warming

Dato : 19-11-04 08:29

"Min morfars morder" = racistisk statspropagandafilm

"Hvis man vil have en indrømmelse, før man tilgiver, så er det ikke
tilgivelse, men et forsøg på at gøre regnskabet op

"Man tilgiver for sin egen skyld, for at slippe løs af forurettelsens
forbandelse og for at få den ud af tanke og krop, så at den ikke formørker
hverdagen". Johs. C. Christensen, præst og JP-filmanmelder vedr Søren Pauli
filmen "Min morfars morder" om Søren Kam, SS, der er 80 år og ikke er holdt
op med at tro på rigtigheden af sin ungdoms nazi-krigsidealisme.

Pauli evner ikke at argumentere, så han forfalder til det lave trick at gøre
sin modpart komisk, hvilket er nemt når man har stats-medieapparatet på sin
side.

Højesteret har sagt at man må godt kalde Pia racistisk - det kræver ikke
sandhedsbevis om at hun begik generaliserende kritik af fremmede racer.

Byretten har sagt, at man må godt kalde mig jødehader, selvom dommeren
anerkendte rigtigheden af mit sandhedsbevis for at de værste af de værste
udpluk fra otte års netskriverier ikke rummede generaliserende jødekritik .

Nul antisemitisme.

Når dansk filmindustri hælder millioner i en tanketom film om et barnebarns
storsindede tilgivelse af et krigsdrab, der var så ikke-forbryderisk som
Dresden og Hiroshimabombningerne, så viser det, at Pauli og hans filmmafia
er så racistisk som Pia, udfra Højesterets newsspeak.

OM TILGIVELSE er der mere visdom i følgende aforismer end i denne
selvmodsigende film, der reklamerer for moderens hævngerrige nag-følelse:

"An eye for an eye makes the world blind" (Mohanda Gandhi) i

tg Den som ikke er forberedt på at tilgive andre, ødelægger
den bro, han engang selv må gå over.
Francis Bacon

Tg Det er lettere at tilgive en fjende end at tilgive en ven.
William Blake (1757-1827)

tg Det er lettere at tilgive sin fjende end sin ven. Nietzsche

tg Det er lettere at tilgive sin fjende end sin ven. Nietzsche

tg Glæden ved at tilgive er sødere end glæden ved hævn.
Koranen

tg Love truth, but pardon error Francois de Voltaire

tg Nothing emboldens sin so much as mercy.
Shakespeare

tg Sweet mercy is nobility's true badge.Shakespeare

tg The good is a reflection of the character of those noble powerful beings,
who will define and regulate the behaviour of the social group
"it is good to show mercy." . Nietzsche

tg Tilgivelsen er fuldstændig, når synden ikke mere
huskes. Koranen

tg Vi tilgiver let vore venner de fejl, som ikke angår os. La Rochefoucauld

tg1 Den, der tilgiver, sætter sig selv på et højere Trin end den, der
har Tilgivelse behov - hvad der kan give Anledning til megen Ukærlighed og
Hovmod. Vilh. Andersen

Tg1kl I at tilgive en fornærmelse er der noget højtideligt, med mindre din
ædelmodighed fortolkes som ligegyldighed.
Ambrose Bierce 1842-1914 (og ofte ønskes straf , læs Henrik Stangerups "
Manden der ville være skyldig")

tgfs Det praktiske Udtryk for Forståeslen er Tilgivelsen.
Vilh. Andersen

tgfskm "Fa'r ! Hvorfor hedder det 'at forstå er at tilgive'?" -
"Fordi 'at forstå' er at erindre fra sig selv, og sig selv tilgiver man
altid." K.K. Steincke

tgfskm Sweet mercy is nobility's true badge.
Shakespeare

TGHIhislkm Forgiveness is the key to action and freedom.
Hannah Arendt

tghæalle > > Goethe sagde engang "Jeg har endnu aldrig hørt om en
ugerning så grufuld, at jeg ikke selv under de rette omstændigheder kunne
have begået den." As I get older, I can imagine no sin, which I could
not have done myself. Goethe

TGhækm Betal uret med ret og venlighed med venlighed.
Kung-Fu-Tse

TGhåmo Vi burde i al fald få tilgivelse for de fejltrin, som vi ikke have
begået, hvis vi ikke havde været ulykkelige.
Vauvenargues, Luc De Clapiers De (1717-1745)

tgkl At forstå alt er at tilgive alt.
Anne Louise de Staël

tgklkm Den bedste hævn over fornærmeren er den ikke at ligne ham.
Marcus Aurelius

tgkmmk Tilgive og glemme er den gode mands hævn.
Schiller

tgkmmk Usårlighed er fornemhedens hævn.
Gustav Adeling

tgkmmk Yes, that is what good is: to forgive evil. There is no
other good. Antonio Porchia

tgkmRs Følgene av våre handlinger griper oss i luggen helt uten
hensyn til om vi har "forbedret" oss i mellomtiden.
Nietzsche:

tgkmsl Det sletteste menneske er den, der ikke tager imod en undskyldning,
ikke slår en streg over en synd og ikke tilgiver en fejl.
Koranen

tgkmsl Forgiveness is the key to action and freedom.
Hannah Arendt

tgkmsl Hate the sin and love the sinner.Bekæmp synden og ikke synderen
Mohandas Gandhi

tgkmthsl En dag må man tilgive. Men tilgiver man for hurtigt, gør
man det for billigt at handle ondt. Soya

tgl Det praktiske Udtryk for Forståelen er Tilgivelsen.
Vilh. Andersen

tgSky Tilgivelsen er perfid. Den forudsætter en ret til
fordømmelse. Palle Lauring

tgslsm At bære taktløshed med sindsro vidner om sjælsstorhed.
Frithiof Brandt 1892-1964

Fra : Leo

Dato : 19-11-04 09:15

Og Bo - hvad i h.... har det så lige med mad og drikke at gøre?
Hold op med de bevidst- løse krydspostninger?

Fra : Bo Warming

Dato : 19-11-04 11:03

"Leo" <fupkonto@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> Og Bo - hvad i h.... har det så lige med mad og drikke at gøre?
> Hold op med de bevidst- løse krydspostninger?

Du har fuldstændig ret og jeg går til enhver tid Canossa-gang i
hestehårskjortel på det af dig udpegede tid og sted

Jeg troede jeg stod på dk.kultur.film men det gjorde jeg ikke.

Hvor der handles der spildes.

Har jeg smadret din dag? Eller givet dig alibi for en ophidselse du nød?

Modne mennesker forbigår sådan svipser i tavshed.

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-04 17:06

> [...]
> hestehårskjortel på det af dig udpegede tid og sted
>
> Jeg troede jeg stod på dk.kultur.film men det gjorde jeg ikke.

Det er vi vist temmelig mange der glæder os til at se.

Kan vi få tid og sted oplyst her i grupperne?

Mvh. Per

Fra : JIB

Dato : 19-11-04 23:51

> Modne mennesker forbigår sådan svipser i tavshed.

Modne mennesker spilder ikke tid på at anmelde en ligegyldig film.
Modne mennesker spiser ikke mad med mider i.
Modne mennesker pisser ikke i syltetoejsglas.
Modne mennesker knalder ikke 104 citater i halen af deres indlaeg.
Modne mennesker svarer ikke på Bo Wormings indlaeg ... ups...

Fra : Bo Warming

Dato : 20-11-04 06:10

"JIB" <ji@iteration.dk> skrev i en meddelelse
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message

Svagpisserne på dk.kultur.film fandt en anden svipser at træne deres
sarkasme på, nemlig at jeg skrev "Pauli" i stedet for "Fauli"

> Modne mennesker spilder ikke tid på at anmelde en ligegyldig film.

Som film er "Min morfars morder" nok kun ligegyldig for 99% af usenettere.
Men foragter du de 1%?

> Modne mennesker spiser ikke mad med mider i.

Grænsesøgende videnskabsmænd rapporterer interessante fund, nemlig at der
hverken er dårlig smagsoplevelse eller diarrerisiko ved at æde videre hvis
bøftartaren er lidt levende.(Maddiker er hvad det handler om ikke mider -
dem har du millioner af på din næse og i din ost - usynlige.)

> Modne mennesker pisser ikke i syltetoejsglas.

Nej de står ud af sengen og hen ad plejehjemmets lange mørke gange til
toilettet og falder og brækker lårbenshalskoglen og holocaustes derved ud af
ældrebyrden - er det din stalinistiske genocide utopi?
Overlægen der svarede på mit indlæg i Ugeskrift for Læger om
marmeladeglas-løsningen erkendte at disse fald er et kæmpe problem.
Amtsborgmester Kaalund har indrømmet at når der er for mange på plejehjemmet
så afhjælpes det ved at flytte dem til ny afdeling - det dør de hurtigt af,
ligesom de der døde i Theresienstadt - og fald ved toiletbesøg har ikke kun
dræbt mine forældre men mange titusinder andre danske ældre årligt. Langt
liv efter alvorligt fald er sjældenhed, og de ny elektroniske alarmer hvor
den faldne får hjælp til at komme op rimelig hurtigt, ændrer ikke på at fald
betyder "det ene ben i graven".
..
Fremskridtsfolk er humanister på den fede, menneskevenlige måde - ikke
menneskerettighedernes falske. Hvad er du? Sippet?

> Modne mennesker knalder ikke 104 citater i halen af deres indlaeg.

Når de netop står i HALEN, og altså ikke generer den travle der skimmer
indledende forfattertekst, er der så noget umodent i den gratisgave som
halehænget er ?
- til de 1% der har god tid eller særlig interesse for emnet og citater af
fx Grundtvig eller Goethe (man skimmer let uden om de andre, som man ikke
gider, for forfatternavn står ikke midt i men i slutningen af citatet)

> Modne mennesker svarer ikke på Bo Wormings indlaeg ... ups...

Velkommen i modne flexible/vægelsindedes brainstormeres skitzo-klub

"Sig hvis du tænker idag med ord så hårde som kanonkugler og sig imorgen
hvad imorgen tænker med hårde ord igen, også selvom det modsiger hvad du
sagde idag". Ralph W Emerson, Amerikansk filosof 1803-1882

Fra : Ole Larsen

Dato : 20-11-04 09:49

Bo Warming wrote:
> [...]
> hvad imorgen tænker med hårde ord igen, også selvom det modsiger hvad du
> sagde idag". Ralph W Emerson, Amerikansk filosof 1803-1882

FUT t/admin.netmisbrug

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Lidt nye fotografiske billeder på:

Fra : JHR

Dato : 22-11-04 14:46

Den der uophørligt citerer visdomsord ender med selv at blive en talemåde.

Thomas Fuller.

Fra : G.B.

Dato : 22-11-04 15:24

"JHR" <j_haveFJERNDETTE@post3.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Den der uophørligt citerer visdomsord ender med selv at blive en
> talemåde.
> Thomas Fuller.

Den, der ikke skærer det bort, som ikke er strengt nødvendigt for at svare
på et indlæg, ender med at blive en byld i r*ven.

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : JIB

Dato : 22-11-04 22:05

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> wrote in message

> <snip> byld i r<snip>

LOL!

JIB

Fra : JHR

Dato : 22-11-04 23:36

Og du fatter tydeligvis ikke en lyd.....

Fra : G.B.

Dato : 23-11-04 05:37

"JHR" <j_haveFJERNDETTE@post3.tele.dk> skrev i meddelelsen news:41a269b4$0
$67968$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Og du fatter tydeligvis ikke en lyd.....
> "G.B." <nonono@nospam.invalid.com> skrev i en meddelelse

Joeh, jeg kender skam godt Bo Warming.

Tag så lige at læse http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html, for du
bundciterer nemlig også, ser det ud til.