Lydkort og DTS
Fra : Andreas

Dato : 18-11-04 22:17

Ved ik lige om det her er det rigtige sted

Skriv gerne hvis der er en mere passende gruppe

Anyway mit spørgsmål lyder

Jeg har et AudioTrak EX7 lydkort, som kan køre DTS lyd, og nu sidder jeg og
gerne vil høre nogen DTS musik CD'er over forstærkeren selvf., men noget på
min pc sampler det om, og min forstærker skal ha DTS lyden usamplet...
Ellers siger det bare skraaaat.. Nogen ide om hvordan jeg kan får det
fjernet eller hvor jeg skal lede

P.S Kører igennem S/PDIF (Lysleder kabel)

Har siddet desperat i mange dage.. !

Og det har forresten virket da jeg fandt ud af jeg ik havde installeret
drivere, og så installerede dem.. men efter reboot virkede det ik mere og ja
den bruger de rigtige drivere

Fra : Zulu

Dato : 18-11-04 23:11

"Andreas" <andreasl_r_e_m_o_v_E@besked.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> usamplet... Ellers siger det bare skraaaat.. Nogen ide om hvordan jeg kan
> får det fjernet eller hvor jeg skal lede

Prøv at hente Media Player Classic, den bruger jeg selv til bl.a. DTS cd'er.
Leg lidt med indstillingerne under Options -> Filters

Det er dog ikke alle DTS cd'er jeg kan få til at virke, men ellers kan du
også prøve PowerDVD.

En sikker løsning hver gang (for mig) er at brænde cd'en ud, smide den i min
cd-afspiller og via toslink på den sende det til receiveren.

Zulu

Fra : Andreas

Dato : 18-11-04 23:21

Det har jeg prøvet, og prøvet med 2 CD'er via Media Player Classic.. og der
er ik Toslink på min CD afspiller ! argh.. det irretere mig bare når det
virkede ind til jeg rebootede.. Jeg har 3 meter lysleder kabel.. Det er ik
for meget vel ?

Fra : Zulu

Dato : 18-11-04 23:43

> [...]
> der er ik Toslink på min CD afspiller ! argh.. det irretere mig bare når
> det virkede ind til jeg rebootede.. Jeg har 3 meter lysleder kabel.. Det

Jeg har godt nok også siddet og bøvlet med det...
Jeg tror at mit lysleder kabel er mindst 5 m, så det skulle ikke have noget
at sige.

Er der ikke et sted i dine lydkort indstillinger hvor du kan aktivere
"pass-through"?

Prøv evt. med nogle andre lydkort drivere.

Så lige at du også havde postet i dk.teknik.lyd, så må vi se om der sidder
nogle kloge hoveder der...

Zulu

Fra : Andreas

Dato : 19-11-04 00:22

Der er faktisk ik et eneste sted andet end windows standard jeg kan sætte
mit lydkort op på NOGEN måde.. har bitched over det ik er lavet

Fra : John

Dato : 19-11-04 01:32

"Andreas" <andreasl_r_e_m_o_v_E@besked.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har 3 meter lysleder kabel.. Det er ik
> for meget vel ?

Har både arbejdet med 10 og 15 meter lyslederkabler uden problemer, så nej 3
meter burde ikke give problemer.

Mvh

John

Fra : Andreas

Dato : 18-11-04 23:22

Og forøvrigt.. Så vil PowerDVD ik nærme sig med at åbne musik CD'er uanset
hvilken slags.. kun DVD .. ved ik hva der sker for det.. og WinDVD får hele
pcen til at låse sig når jeg starter det..

føler lidt . ALT ER IMOD MIG :/

Fra : Andreas

Dato : 19-11-04 17:51

Ingen der kan finde en løsning ? Vil gerne give 100 kr til den der finder en
løsning !